Maten sproeiers cb 250 1977

Esix

MF'er
23 okt 2004
135
0
Mortsel
Onlangs bij het reinigen van m'n carbs heb ik gezien dat de sproeiermaten van de linker en rechter carb anders zijn. Ik wil deze nu vervangen, wat zijn de maten van de originele en hoeveel kost zoiets? :)
 
stationair is 35
primair is 70
secundair is 105

Dit is dan wel bij een cb250k4 met keihin vacuum carburateurs.

Duur, maar ik heb ook lang lopen tobben met slecht lopende motor, uiteindelijk toch alle sproeiers nieuw incl naalden en naaldbuis. Liep eindelijk goed, doortrekken tot 130 met 2 man was mogelijk.

Nu moet ik alleen spanningsregelaar bijstellen, staat denk ik iets te zuinig.
 
stationair is 35
primair is 70
secundair is 105

Dit is dan wel bij een cb250k4 met keihin vacuum carburateurs.

Duur, maar ik heb ook lang lopen tobben met slecht lopende motor, uiteindelijk toch alle sproeiers nieuw incl naalden en naaldbuis. Liep eindelijk goed, doortrekken tot 130 met 2 man was mogelijk.

Nu moet ik alleen spanningsregelaar bijstellen, staat denk ik iets te zuinig.
Ah super, de mijne rijdt op zich wel goed, maar hij blijft iets te rijk staan, de kern van mijn bougies is wel mooi bruin, maar de ring is nogal zwart van de roet. 'k zou andere bougies kunnen steken, maar ik fix liever eerst de sproeiers zodat ze terug ori zijn :) Uhm weet je nog ongeveer hoe groot de schade in je portemonee was? En wat is een goeie methode om de sproeiers er "vlotjes" uit te krijgen? degene onder de rubberen dopjes bedoel ik
 
oei, is lang geleden esix, in fases gedaan, 14 jaar geleden en 3 jaar geleden. Maar goedkoop zijn ze niet, zo'n 5 pond per stuk excl verzendkosten. Ik weet nog dat ik naaldsetje en hoofdsproeiers nog in de tijd besteld heb dat internet niet bestond voor de gewone man, dat ging nog met de fax.

Ik kan me ook niet meer herinneren dat ik moeite had om de sproeiers er uit te krijgen, waarschijnlijk geluk met goed passend gereedschap. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan