materiaal remschijf >> Materiaal remblok

dr.bolzo

MF'er
28 feb 2003
169
0
ik ben dus op zoek naar 2 nieuwe remschijven voor mijn soes.
nu lees ik dat je gesinterde remblokken niet mag gebruiken op gietijzeren remmen.
kan iemand me uitleggen vaarom dit is?
Kan ik op roestvrijstalen remschijven wel "gewone" remblokken gebruiken dan?
Wat zijn gesinterde remblokken?
wat remt dat anders dan "gewone" remvoeringen in combinatie met gietijzer?

kan iemand mij uitleggen wat hier het verschil mee is, zodat ik een keuze kan maken.
 
Bij een schijfrem is het de bedoeling dat je blokken slijten en je schijf niet. Als je gesinterde blokken gebruikt (veel harder) heb je kans dat je schijf slijt en je blokken niet..
Dat dat niet de bedoeling is hoeft niemand uit te leggen. Op RVS moet je even aan de dealer vragen, maar die zijn veel duurder en een gewone schijf blijft ook roestvrij als je remmen goed werken..
 
Bovendien kan rvs erg lelijk verkleuren als je een keer de remmen goed heet maakt.. RVS is overigens wel veel harder (door toevoeging van chroom) en ik vermoed dat gesinterde blokken hier wel op kunnen, maar of je dan nog wel zo lekker remt vraag ik me wel af. 2 harde materialen hebben veel meer druk nodig om flink wrijving te geven dan 2 relatief zachte.
 
Bovendien kan rvs erg lelijk verkleuren als je een keer de remmen goed heet maakt.

ja, en dat willen we batuurlijk niet he, verkleurde remmen, stel je voor zeg. |(

Ik heb gesinterde blokken , standaard remschijven en stalen remleidingen, en dat remt bij elkaar al een stuk beter dan origineel. Mijn schijven verkleuren overigens alleen als er een regenbui overheen is gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan