Materiaal voor onderplaat zelfmaakzadel?

HugoW

Die hard MF'er
12 okt 2015
252
1
Wijk bij Duurstede
Hoi,

ik ben een eigen zadel aan het bedenken voor mijn projectfiets. Ik kan de onderplaat uit RVS of aluminium maken, maar hoe niet je daar de skai bekleding op? Ik zit zelf te denken aan een onderplaat uit betontriplex, inslagmoeren erin en alle kanten netjes in de menie. Is dat een gek idee? Of hoe maken jullie de bekleding op de metalen onderplaten vast? De plaatjes uit de how-to over zadels doen het helaas niet meer...

Dank,

Hugo
 
Aluminium lijkt me niet stevig genoeg, zeker in 2MM dik?
Ik weet dat een zaak hier in de buurt die customzadels maakt 3MM dik RVS gebruikt.
En dan lijmen/poppen of aan twee kanten bekleden en de bekleding aan elkaar stikken.
 
Heb dit onderwerp in een paar volgtopic's staan.
Misschien kun je hier wat inspiratie opdoen.
Honda CB 400 N café racer project
Suzuki SP370 "tracker"
Suzuki GS450l >> caferacer
In bovenstaande topic's wordt het maken van zitjes behandeld.

Kan een topic over de bevestiging van de onder-plaat niet zo snel vinden.
Maar opvallend daarbij was dat de bevestigingsbouten (slotboutjes) in de onder-plaat (aluminium) gelijmd waren. Zag er heel netjes en degelijk uit. (en gemakkelijk te monteren/demonteren)
 
Laatst bewerkt:
Bij mij destijds; fiberglass en gewoon bekleding verlijmd. Om eerlijk te zijn had een vriend dat gedaan maar zag er gewoon als origineel uit. Hadden moeren op carrosserieringen gelast, en deze mee vastgezet met het fiberglass. Daarin werd het zadel met bouten vastgezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan