Materiaal voor wielas

scheffers

MF veteraan
7 jul 2003
16.037
85
Wil voor m'n nieuwe projectje een nieuwe vooras laten draaien --- ander wiel in voorvork..

welk materiaal zou ik hiervoor moeten nemen..


ps. het word geen holle as (dia te klein)
 
ja weet je hoeveel soorten assen staal er zijn(I)

C45 is wel sterk maar weet niet of die sterk genoeg is omdat het ook bros is
er is ook wel C15 C35 enzo
Maar C45 is wel heel sterk
anders orienteer je je eens op internet.
 
Er schiet me opeens nog een sterk materiaal te binnen: 42CrMo4
Als je tegen die draaiers zegt dat je je as daarvan wilt hebben zullen ze vanzelf zeggen of dat sterk genoeg is.
Het materiaal moet in ieder geval goed tegen warmte kunnen, niet teveel uitzetten en dat soort dingen. heb je al gekeken wat voor lagers je gaat gebruiken dan?
 
Of 1.2379 zeer goed spul weet niet cker of het geschikt is maar dat weten die draaiers wel
zo heb je ook nog 1.2510 en 1.2767 of ATS 34
vraag gewoon eens aan die draaiers of het goed spul is of misschien dat zij misschien wat weten
 
Dan weet jij niet dat ook al loopt je as in lagers dat het ook slijt. Als je as voortdurend de hele tijd wordt belast slijt hij dus op 1 punt heel hard. Maja je moet het zelf weten ik zou liever niet net als ik lekker aan het rijden ben door mijn voorwiel willen zakken
 
Dan weet jij niet dat ook al loopt je as in lagers dat het ook slijt. Als je as voortdurend de hele tijd wordt belast slijt hij dus op 1 punt heel hard. Maja je moet het zelf weten ik zou liever niet net als ik lekker aan het rijden ben door mijn voorwiel willen zakken

ja klopt tuurlijk slijt het wel.. dat snap ik ook wel maar ben niet bang dat ik door m'n vooras heen zak met die luttele km's die maak per jaar..
 
WAT een gezeur over de staalsoort,gewoon normaal massief stuk constructie staal nemen en daar uitdraaien.Gebeurt echt niks mee! :N
Net wat die zegt.hij loopt toch in de lagers. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan