Matig remmen R1!!!!!!!!!!

11 okt 2002
193
0
maastricht
Wie kan mij uit de brand helpen?
Ik heb een R1 uit 2001, nu ben ik ontevreden over mijn remmen, ze bijten niet echt en moet veel kracht gebruiken om echt hard te remmen, mijn vorige R1 had een paar remmen daar werd je stil van, zeer agressief en bijterig, dit wil ik nu ook.
Ik heb al stalen remleidingen van goodrich gemonteerd en remblokjes van het met DP (niet de race blokjes) maar nu ben ik toch nog niet tevreden ze zijn nog lang niet zo goed als ik gewend ben van een R1, zelfs met rubberen remleidingen.
Wat is er aan de hand? moet ik toch andere remblokjes monteren, of moet ik mijn remklauw eens nakijken, remschijf versleten en/of vernieuwen
Ik heb pas ook nog de remolie vernieuwd dus de remdruk is ook ok.
Ik sta echt voor een raadsel en ik hoop dat jullie mij wat kunnen advieseren!!



P.S. nee het is niet dat ik de remschijf moet ontvetten of dat de remblokjes verglast zijn, het is echt iets anders.
 
Ik heb wel meerdere keren gelezen, dat als je je remhandel een nacht ingeknepen laat staan, hij erna veel harder voelt. Doe dus eens een elastiekje om de remhendel voor een nacht.

Verder heb ik er weinig verstand van.
 
Ik zou inderdaad eens de remlauw nakijken. Komen de zuigers er wel uit?
Merk je verschil in remkracht bij koude remmen en bij warme remmen?
Is je remschijf niet ingesleten op oude remblokken? M.a.w. is het vlak waarop de remblokken aangrijpen voldoende vlak?

Het is vaak een zoekplaatje en een gevoel hpe je motor remt. Als een andere goede rijder met je motor rijdt, heeft die dan ook de mening dat de remkracht onvoldoende is? M.a.w. is het een technisch probleem of zit het tussen jouw oren.
Dit is zeker niet lullig bedoeld hoor, maar het kan.

Zucces ermee.
 
Ik zou inderdaad eens de remlauw nakijken. Komen de zuigers er wel uit?
Merk je verschil in remkracht bij koude remmen en bij warme remmen?
Is je remschijf niet ingesleten op oude remblokken? M.a.w. is het vlak waarop de remblokken aangrijpen voldoende vlak?

Het is vaak een zoekplaatje en een gevoel hpe je motor remt. Als een andere goede rijder met je motor rijdt, heeft die dan ook de mening dat de remkracht onvoldoende is? M.a.w. is het een technisch probleem of zit het tussen jouw oren.
Dit is zeker niet lullig bedoeld hoor, maar het kan.

Zucces ermee.

Het is wel zo dat als ik al een tijdje aan het rijden ben en al eens flink heb geremd de remmen het veel beter doen, maar ik denk dat dit te maken heeft met de opwarm tijd die een remblok nodig heeft, zuigers zitten niet vast, die kan ik met mijn handen terug duwen.
Zit toch te denken een setje EBC remblokjes(deden het in mijn vorige motoren zeer goed) te gaan proberen, dit is mijn laatste redding anders moet ik gaan kijken voor een setje nieuwe remschijven en die zijn geloof ik niet erg goedkoop.
 
Het is wel zo dat als ik al een tijdje aan het rijden ben en al eens flink heb geremd de remmen het veel beter doen, maar ik denk dat dit te maken heeft met de opwarm tijd die een remblok nodig heeft, zuigers zitten niet vast, die kan ik met mijn handen terug duwen.
Zit toch te denken een setje EBC remblokjes(deden het in mijn vorige motoren zeer goed) te gaan proberen, dit is mijn laatste redding anders moet ik gaan kijken voor een setje nieuwe remschijven en die zijn geloof ik niet erg goedkoop.

Gebruikte een optie? Zullen vast een hoop schade fietsen zijn met nog goede schijven. :)
 
Ik zou in ieder geval de schijven eens voorzichtig schoonvegen met een lapje wasbenzine of speciale remschijven-reiniger; bij een brommer die ik ooit had moest ik dat, omdat ik grote ritten maakte, aan de achter-remschijf bijna dagelijks doen. Daar kwam ik snel na ingebruikname achter middels een vizier-landing.

|(
 
Terug
Bovenaan Onderaan