Matthias Motorsport / Motor Motion

Aukkie

MF'er
14 aug 2008
120
0
Spijkenisse
Hallo mede forummers,

ik heb een vraagje betreffende Matthias motorsport te Oosterhout.

Is deze een beetje betrouwbaar?...althans..zijn de motorfietsen die ze daar verkopen een beetje te vertrouwen ?

met vriendelijke groet,

Auk
 
Tja, even op hun site kijken he. Meenemen "as is" en geen garantie. Op zich hoeft dat geen probleem te zijn, maar als je geen verstand hebt van de techniek van de motor is het wel aan te raden om iemand mee te nemen die dat wel heeft.
Het is dus een beetje als kopen bij een particulier. Let wel goed op dat de prijzen dan ook een beetje overeenkomen met de particuliere markt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ganesh,

Op de website had ik al meerdere keren gekeken inderdaad...en voorzover ik al op de hoogte ben..de prijzen lijken mij alleszins redelijk naar particuliere verkoop te neigen.

what you see is what you get dus eigenlijk?

Ik weet wel..dat in ieder geval het blokje netjes behoort te lopen...koud geen overdreven gerammel/getik..dat moet over zijn na een tijdje draaien lijkt me..en kijk op roest gaat ook wel lukken...het enige wat echt uitsluitsel kan geven betreffende koop of niet..is denk ik een uitgebreide proefrit.

Ik hoop dat er mensen zijn met ervaringen betreffende deze zaak zodat ik uit meerdere meningen kan opmaken er wel of niet heen te gaan.

Ganesh bedankt voor je reactie iig :D

met vriendelijke groet,

Auk
 
Hier heb je nog een site met tips waar je op moet letten bij een tweedehands motorfiets:

motornet.be

Een tip die daar niet bijstaat: controleer de eindnokken van de stuuruitslag; als die beschadigd zijn kan dat duiden op een meegemaakte crash.
 
Thankx voor de tip Ganesh, ik moet een beetje door de vlaamse/belgische opmerkingen heenworstelen maar ik snap het :)

met vriendelijke groet,

Auk
 
Ik moet zeggen dat ik er geen goed gevoel bij had toen ik op zoek was.
Ben dan uiteindelijk ook niet naar die zaak gegaan dus kan je er niet veel meer over zeggen.
Het leken mij een beetje 'opknap' fietsjes maar goed voor hetzelfde geld zit ik er naast hoor :+ .
 
Ik ben van mening dat je overal een beetje "geluk" moet hebben..zeker als je 2ehands koopt...particulier of motordealer....zou dat wat uitmaken?
Met het budget wat ik voor ogen heb lijkt het mij niets uit te maken ...geen garantie iig (+/- 1000 euro).
Ennuhh..Arie68..die firestorm is zowieso niet mijn smaak ben ik bang ..dus kopen zal ik die zeker niet .

met vriendelijke groet,

Auk
 
;) Altijd goed om je eigen bedrijf terug te vinden op een forum, zo leer ik ook weer wat mensen er van denken.

Wil je bij mij een motor kopen dan is dat zonder garantie, dat wil niet zeggen weg is weg en val maar kapot: Als er iets mis is met de motor zal ik altijd mn best doen om er voor te zorgen dat alles zo goed mogelijk weer wordt opgelost.
Liever een klant die boos terug komt en die je blij weer op pad kan helpen :] dan iemand die kwaad weg blijft.
Iedere motor kan zonder problemen uitgebreid proefgereden worden en het staat je altijd vrij iedere keuring uit te laten voeren die je wil.
Van iedere motor waar ik iets van de geschiedenis weet zal ik die je ook vertellen.
De technische staat is bij aankoop altijd van belang net als je doel met de motor en je budget. De motoren bij mij zijn scherp geprijst, dit kan door partijen in te kopen, hogere kilometerstanden of minder mooie/ ganbare modellen.
Als de motor slecht is of echt een opknapper zal ik je dat er altijd bij vertellen, aan jou dan de keus om m wel of niet te kopen!
Bij deze ben je uitgenodigd eens langs te komen en te zien wat er te koop is.
Koffie staat klaar.
 
Mooi dat je jezelf 'zichtbaar' maakt!

Ik heb vaker naar je aanbod gekeken, en scherp geprijsd is het zeker.

Hoe ga jij om met wel wat willen doen bij een probleem, maar geen garantie?

niet dat er een probleem hoeft te zijn hoor, laat dat duidelijk zijn.


Ik wil wel eens langskomen voor een praatje (en koffie!), vind je vast niet erg :)
 
Ik heb er mijn GSX600F gekocht anderhalf jaar geleden. Motorisch in topstaat, loopt nogsteeds als een trein! Zelf wat dingetjes op gezet en de slijtage onderdelen zelf onderhouden. Mijnes had 2 jaar stilgestaan, werd er netjes bijverteld door Matthias. Daar heb ik ook rekening mee gehouden met vastzittende remmen etc. Prima adres!

@ Matthias, hij staat er zo bij nu:

motornieuw3ow9.jpg


En zo gekocht:

dscf0414yp0rp6.jpg
 
Ik heb niets te verbergen dus maak me graag zichtbaar,
als je bij mij een motor koopt voor 750 euro en dan een maand of 2 later komt met de medeling dat de ketting versleten is kan ik je niet anders helpen dan bv een set tegen zeer scherp tarief aan te bieden maar gratis vervangen en herstellen lukt niet.
Koop je een motor voor iets meer mag je best verwachten dat deze het een tijd blijft doen. Ik heb eens een motor verkocht waarbij de knipperlichten na een week problemen gaven en de carburateurs gingen overlopen. Deze motor was voor nog geen 1000,- gekocht door iemand die niet moeilijk deed over de prijs en ook erg vriendelijk terug kwam met de vraag of ik hem kon helpen. Dit heb ik toen gedaan door andere carburateurs te plaatsen van een donor motor en de hele bedrading na gelopen om te ontdekken dat er in de schakelaar wat storing zat. Dit allemaal verholpen voor € 50,-.
De beste rijder zie ik nog regelmatig rijden.
 
ziet er goed uit de gsx,
fijn dat je er nog steeds plezier van hebt,
lekker blijven rijden en
vertel het goede nieuws voort!
 
Hoi allemaal,

Nadat ik dit topic even heb laten rusten, lees ik tot mijn vreugde dat Matthias zelf gereageerd heeft :).Dit geeft me toch een iets beter gevoel..in eerste instantie na de eerste reacties dacht ik...zou ik er wel heengaan.
Nu ik dit even lees herzie ik mijn mening "gevoel"en ga toch maar eens kijken bij je Matthias.
Je hebt wel enkele motoren staan waar ik me wel op zie rijden :] ...maar eerst zal ik mijn koekblik kwijt moeten voordat ik tot aanschaf overga.De motorfiets wordt mijn woon/werk vervoer dus het moet in ieder geval betrouwbaar zijn..dwz technisch en mechanisch verantwoord maar dat lijkt me logisch.

Wel even een vraagje rechtsreeks aan Matthias, beide kawa gpx die je hebt staan daar staat bij "nog even aandacht nodig"...wat houdt dit precies in als ik vragen mag?

Met vriendelijke groet,

Aukkie
 
Aukkie, misschien een goed idee om hem morgen (?) even te bellen. Die communicatie gaat echt beter dan wachten op een reactie op een forum :)

Niet dat hij niet mag reageren hoor (is ook niet aan mij...).
 
Misschien heb je wel gelijk Martell, dat bellen ga ik ook zeker doen..alleen niet morgen ivm werk en aanverwante artikelen...s'morgens aanverwante artikelen en vanaf 13:00 werken tot 22:00.
Volgende week heb ik meer tijd om even te bellen, ik heb sowieso geen haast...ik heb mn koekblik nog wel even dus ik zit niet op een schopstoel.

Als Matthias het voor mijn part via pb wil vertellen mag dat natuuuurlijk ook:)

met vriendelijke groet,

Auk(kie)
 
;) Altijd goed om je eigen bedrijf terug te vinden op een forum, zo leer ik ook weer wat mensen er van denken.

Wil je bij mij een motor kopen dan is dat zonder garantie, dat wil niet zeggen weg is weg en val maar kapot: Als er iets mis is met de motor zal ik altijd mn best doen om er voor te zorgen dat alles zo goed mogelijk weer wordt opgelost.
Liever een klant die boos terug komt en die je blij weer op pad kan helpen :] dan iemand die kwaad weg blijft.
Iedere motor kan zonder problemen uitgebreid proefgereden worden en het staat je altijd vrij iedere keuring uit te laten voeren die je wil.
Van iedere motor waar ik iets van de geschiedenis weet zal ik die je ook vertellen.
De technische staat is bij aankoop altijd van belang net als je doel met de motor en je budget. De motoren bij mij zijn scherp geprijst, dit kan door partijen in te kopen, hogere kilometerstanden of minder mooie/ ganbare modellen.
Als de motor slecht is of echt een opknapper zal ik je dat er altijd bij vertellen, aan jou dan de keus om m wel of niet te kopen!
Bij deze ben je uitgenodigd eens langs te komen en te zien wat er te koop is.
Koffie staat klaar.
Goede instelling :Y. Een klacht kan je als negatief ervaren. Een goed opgeloste klacht levert zijn geld op aan goede reclame.
 
Beste allemaal,
ik merk dat er verschillende vragen zijn over motoren. Voor iedere motor staat het altijd vrij om mij te bellen en te vragen naar de status van de motor. Ik zal waar mogelijk altijd zo duidelijk mogelijk antwoord geven. Dat gaat zelfs nog sneller dan via email of een forum. :Y
Wil jij ook een gelukkige koper/ rijder worden *O* , kom langs of bel. Ik rij zelf motor en gun iedereen voor ieder budget een goede keus :] .
Mbt de gpx'en: 1 slaat er na ong. 10 minuten af en is pas na 15 minuten weer te starten, de andere komt 1 cilinder niet goed mee.
Zodra ik de tijd heb knap ik de motoren op en anders kan ik ze nu goedkoop verkopen voor de handige sleutelaar: Mooie motor voor weinig maar met werk.
 
Aukkie Ik zou als jou was voor de Yamaha FZR gaan deze is kompleet gerestaureerd en opnieuw gespoten alles wat een beetje versleten was, niet meer mooi gewoon vervangen.
Ik heb met de vorige eigenaar er aan gewerkt en op gereden, hij rijdt beter dan hij uit de fabriek kwam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan