Maverick Vinales

Nutterd01

MF veteraan
30 mei 2011
7.853
0
Roermond
Facebook
Ik zag dat er geen topic was over deze toekomstige held...dus bij deze

Rechtstreeks van Wikipedia:

Early career
Born in Figueres, Viñales began competitive racing at the age of three in minimotos before moving onto motocross and eventually to circuit racing in 2002, competing in the Catalunyan 50cc Championship, before several successful seasons in 70cc "metrakit" bikes.[2] In 2007, he became champion of the Catalonian 125cc Championship, and repeated the feat in 2008, as well as winning the Mediterranean Trophy. He moved up to the CEV Buckler 125GP series in 2009, with the Blusens-BQR team, partnering Miguel Oliveira in the team. Viñales finished the season as Rookie of the Year as he finished as the runner-up to Alberto Moncayo in the championship standings, by just four points. Viñales claimed four successive podiums during the season, including a victory by almost four seconds at Jerez.[3] In 2010, Viñales and Oliveira joined different teams from Blusens, and battled it out for the championship title, and despite winning two races – both at Albacete – to Oliveira's four, Viñales won the title by two points after finishing each of the season's seven races on the podium.[1] The two riders also battled for the European Championship title at Albacete, and again was decided in the favour of Viñales.125cc World Championship

vinales_ita_fp1_eni.jpg


Viñales moved into the 125cc World Championship ahead of the 2011 season, partnering category veteran Sergio Gadea, who returned to the 125cc class after a season in Moto2, at the SuperMartxé VIP team after the Blusens-BQR team joined forces with American socialite Paris Hilton.[5] He impressed during pre-season testing at Valencia,[6] and finished ninth on his Grand Prix début in Qatar. After retiring at Jerez due to brake failure, Viñales finished fourth at Estoril, narrowly missing out on a podium to Johann Zarco in a photo-finish with the margin between the pair being 0.002 seconds.[7] Two weeks later at Le Mans, Viñales took his first front-row grid start with third place, and after a race-long battle with championship leader Nicolás Terol, Terol made a mistake at the penultimate corner and Viñales cut inside him and took the victory by 0.048 seconds.[8][9] His victory, at the age of 16 years, 123 days, made him the third-youngest rider to win a Grand Prix race behind Scott Redding and Marco Melandri.[10] Three further victories during the season enabled Viñales to finish his rookie season in third place in the championship rankings.

Maverick+Vinales+MotoGp+Czech+Republic+Qualifying+k0DXt22Ukkil.jpg

media_xl_1257417.jpg


Maverick+Vinales+Moto2+Moto3+IRTA+Tests+Jerez+RmEAa_BhsGYl.jpg


vinales_preview_big.jpg


Race_Misano_Podium.jpg


vinales%20origineel_800.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als hij op dit moment op de KTM had gereden had Cortese het wel eens een heel stuk lastiger kunnen krijgen... :Y
 
Razendsnel, topcoureur, maar valpartijen op de verkeerde momenten en kansloos in de regen... Zoals veel "toekomstige wereldkampioenen" moet-ie nog wat gaatjes dichten, maar daarna kan Viñales zichzelf zo de geschiedenisboeken in rijden. Ik had na afgelopen jaar verwacht dat hij dit jaar dé favoriet zou zijn, maar ondertussen lijkt Cortese toch de beste papieren te hebben.

Ik moet zeggen, heb genoten hoe hij vorig jaar het gevecht aanging met Terol. En z'n race op Assen dit jaar is er één om te onthouden!
 
Razendsnel, topcoureur, maar valpartijen op de verkeerde momenten en kansloos in de regen... Zoals veel "toekomstige wereldkampioenen" moet-ie nog wat gaatjes dichten, maar daarna kan Viñales zichzelf zo de geschiedenisboeken in rijden. Ik had na afgelopen jaar verwacht dat hij dit jaar dé favoriet zou zijn, maar ondertussen lijkt Cortese toch de beste papieren te hebben.

Ik moet zeggen, heb genoten hoe hij vorig jaar het gevecht aanging met Terol. En z'n race op Assen dit jaar is er één om te onthouden!

Klopt...maar is ten eerste ouder dan Vinales en die KTM is ook wel belachelijk snel...ik zie hem volgend jaar zijn laatste jaar Moto3 (gok ik) wel kampioen worden...die valpartijen mag een mannetje van 17 jaar ook nog wel maken.

overigens is Fenati ook wel iemand die zijn eigen topic mag krijgen maar om nou nog een moto3 rijder topic te openen gaat me wat tever (weet niet hoe geliefd de Moto3 is hier op het forum eerst maar eens zien of dit topic een beetje gaat lopen.
 
Ik heb er zo mijn ideeën over, maar gezien het aantal successupporters en/of teletekstsupporters zou ik er nog even mee wachten. Pas als je wereldkampioen SBK of MotoGP bent, ben je interessant op MF, en zelfs dan vaak nog niet eens. :+
 
Ik heb er zo mijn ideeën over, maar gezien het aantal successupporters en/of teletekstsupporters zou ik er nog even mee wachten. Pas als je wereldkampioen SBK of MotoGP bent, ben je interessant op MF, en zelfs dan vaak nog niet eens. :+

terwijl dat de Moto3 en de Moto2 eigenlijk veel leuker zijn dan de MotoGP...superbike vind ik wel nog leuk om te kijken...motoGP kijk ik alleen maar om iets te doen te hebben. Dat was "vroeger" wel anders...
 
Ik ben een nieuw topic aan het bouwen, min of meer geïnspireerd door deze. Komt straks online. Ben benieuwd wat je ervan vindt, en of het aanslaat! :)
 
Dit zijn nu de reacties waar we op zitten te wachten en wat het topic draaiend houd :+
_O- _O-
Nee hoor kwam hier ff kijken omdat Maverick idd een race-genie is en een hele grote kan worden. Al behoorlijk volwassen in zijn rijden voor zo'n jonge jongen. Kijk naar de race van afgelopen weekend.
 
Wat lees ik nou? Repsol trekt zijn sponsoring terug van Vinales in 2013. Hij heeft toch wel goed gepresteerd in 2012......
 
Hij heeft naast de tegenvallende resultaten ook vaak de Honda de schuld gegeven..... mist te veel vermogen blabla
 
En ik lees net dat Vinales daardoor is gestopt bij zijn team voor de rest van het seizoen. Geen Vinales dus op Sepang.
 
En ik lees net dat Vinales daardoor is gestopt bij zijn team voor de rest van het seizoen. Geen Vinales dus op Sepang.

Effe kort door de bocht reactie, omdat ik natuurlijk niet over alle inside info beschik; wat een jankert! Gewoon niet zeiken en de laatste paar races afmaken. Deze actie komt op mij over als een vewend jochie dat z'n zin niet krijgt (WK worden) en er daardoor mee kapt. Leuk, zo'n ontknoping...
 
Erg slap om zo op te geven terwijl je waarschijnlijk 2e gaat worden in het kampioenschap. Het is geen team zoals bij Iwema waarbij monteurs fout na fout maken.
 
seizoen afmaken en dan pas praten over het ontbinden van 't contract ; dan is 't te laat
voor bespekingen met andere teams.

Hierin moet ik maverick wel gelijk geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan