Max aantal DB circuitdag Assen

Tini-R

MF veteraan
13 feb 2010
33.370
156
Rotterdam
Heb voor in Augustus een circuitdaggie gepland op Assen.

Alleen vroeg ik me nu af hoe het zit met het aantal db wat je motor max mag produceren.

Heb er zelf een Pipewerx uitlaat onder(via Ebay uit Engeland).

Ding zit geen e-keur op en er komt toch redelijk wat herrie uit. Weet niet precies waar je het mee kan vergelijken, denk dat ie ietsie harder klinkt als bijv een laser hotcam zonder db-killer.

Moet ff kijken of het veel verschil is met db-killer erin, maar dan alsnog vraag ik me af of niet te hard is. Want die db-killer maakt niet zo verschil bij deze uitlaat :P

Zal zo btw ff geluidsfragmentje plaatsen om een indruk te geven van het geluid(ff van pc switchen) :P

Edit:

Zonder db-killer



Maar weet iemand in elk geval wat de db-limiet is en of ik me zorgen zou moeten maken of niet. Heb nog wel me standaard pijp liggen, maar ja......... :') ........is lelijk en gaar :+
Misschien dat iemand er heeft gereden met een redelijk luide pijp en geen problemen heeft gehad?


Gr

Martin
 
Laatst bewerkt:
ALs je met een te luide pijp rond knalt en je wordt van de baan af gehaald mag je dan je sessie afmaken of moet je de pit in en een andere eronder te knoppen en door rijden?
 
Kom regelmatig op circuitdagen, en dan trillen de bouten en moeren van de tribune bijna uit hun gaten, dus maak je daar maar niet zo druk over :)
Goed advies man aan iemand die veel geld uitgeeft aan een circuitdag :Y

@ MartinQ: hangt er nogal vanaf welke dag je hebt gepland, sommige dagen hebben een hoge limiet, andere een lage, anderen geen...
 
Thx voor de reacties.

Maar ja weet nou niet precies of mijn pijp onder een te luide pijp valt.

Het is btw een circuitdag via trackdays4all.

Las net wel op de pipewerx website dat de SL modellen(street legal, alleen is deze 3cm korter dan standaard Pipewerx uitlaat, dus dan is ie in elk in Engeland niet street legal) van Pipewerx wel gewoon op circuitdagen gebruikt kunnen worden, geloof zelfs met db-killer eruit.

Hier ff copy paste :P :

How loud?
• This depends a lot on the model of bike, our 'SL' range with the db killer fitted still gives a sporty note while staying under the legal limit. This noise level is increased to race/trackday level when the db killer is removed, and the Werx GP is just full blown race with no noise restrictions!!! (please note trackday and even race meetings are getting stricter and stricter, so it's always advisable to have a db killer just in case)

Zo te zien hoef ik me geen zorgen te maken.
 
Thx voor de reacties.

Maar ja weet nou niet precies of mijn pijp onder een te luide pijp valt.

Het is btw een circuitdag via trackdays4all.

Las net wel op de pipewerx website dat de SL modellen(street legal, alleen is deze 3cm korter dan standaard Pipewerx uitlaat, dus dan is ie in elk in Engeland niet street legal) van Pipewerx wel gewoon op circuitdagen gebruikt kunnen worden, geloof zelfs met db-killer eruit.

Hier ff copy paste :P :

How loud?
• This depends a lot on the model of bike, our 'SL' range with the db killer fitted still gives a sporty note while staying under the legal limit. This noise level is increased to race/trackday level when the db killer is removed, and the Werx GP is just full blown race with no noise restrictions!!! (please note trackday and even race meetings are getting stricter and stricter, so it's always advisable to have a db killer just in case)

Zo te zien hoef ik me geen zorgen te maken.

Soms rijden er jongens rond zonder DB killer. Toen ik er was reed er iemand met een compleet AKRAsysteem zonder DB-killer rond. Die heeft in heat 4 een waarschuwing gekregen.
 
Kom regelmatig op circuitdagen, en dan trillen de bouten en moeren van de tribune bijna uit hun gaten, dus maak je daar maar niet zo druk over :)

Je komt er wel maar je rijdt er niet, denk ik, anders had je dit niet gezegd.
Kan op Zolder niet meer rijden met mijn arrow met db killer. Ben van de baan gehaald in 4e sessie.
Heb er nu maar een standaard demper op gezet
 
Laatst bewerkt:
op assen worden regelmatig mensen de baan af gehaald die teveel
db's produceren vooral 600cc motoren hebben hier last van want die draaien
tegenwoordig wel erg veel rpm's

ze houden 100db als grens aan en dit is dus op de baan onder de meetpaal door en
daar zit je redelijk hoog in zijn toeren.

zonder db killer kan je het hoe dan ook vergeten :Y zou gewoon voor de zekerheid
ook de standaard pijp mee nemen
 
Laatste keer bij Trackdays werd er gecontroleerd op een standaard uitlaat of een CE gekeurde. Zou gewoon je standaard uitlaat erop zetten. Ben je er zeker van dat je ook alle sessies kan rijden.
 
Laatste keer bij Trackdays werd er gecontroleerd op een standaard uitlaat of een CE gekeurde. Zou gewoon je standaard uitlaat erop zetten. Ben je er zeker van dat je ook alle sessies kan rijden.

Ok, ja dan idd dat maar doen :X

M'n lelijke standaard beschadigde uitlaat '(

Thx voor de reacties folks :)
 
Zoals anderen ook al hebben aangegeven is het ten zeerste te betwijfelen of je de waarheid spreekt.

Denk even na voor je zulk advies geeft joh... Ga jij hem zijn geld teruggeven als hij de 1e sessie van de baan geplukt wordt door jouw advies?

Kom op...
 
Ach, als je dan op de bakkes gaat is je uitlaat tenminste niet kapot :+

Wat maakt het trouwens verder uit of de uitlaat er mooi uitziet als je aan het circuit rijden bent?! Lekker orgingele erop, dan weet je tenminste zeker dat je geen gezeik krijgt.....

Trouwens een Copy/Paste van de site na 1 minuut zoeken:

Let op !!! Er is een strenge geluidslimiet op Assen, de maximale geluidslimiet is 88 db statisch gemeten. Kom dus alleen met je standaard uitlaat of EC goedgekeurde uitlaatdemper met DB-killer. Hier zal streng op worden gecontroleerd.

:')
 
Ach, als je dan op de bakkes gaat is je uitlaat tenminste niet kapot :+

Wat maakt het trouwens verder uit of de uitlaat er mooi uitziet als je aan het circuit rijden bent?! Lekker orgingele erop, dan weet je tenminste zeker dat je geen gezeik krijgt.....

Trouwens een Copy/Paste van de site na 1 minuut zoeken:

Let op !!! Er is een strenge geluidslimiet op Assen, de maximale geluidslimiet is 88 db statisch gemeten. Kom dus alleen met je standaard uitlaat of EC goedgekeurde uitlaatdemper met DB-killer. Hier zal streng op worden gecontroleerd.

:')

Ja ik had gemaild naar trackdays4all, statisch gemeten 88 db, rijdend over het rechte stuk 100 db
 
Terug
Bovenaan Onderaan