Max aantal KM per dag

Max aantal KM per dag

  • 0 tot 200KM

    Stemmen: 5 4,3%
  • 200 tot 300KM

    Stemmen: 0 0,0%
  • 300 tot 400KM

    Stemmen: 2 1,7%
  • 400 tot 500KM

    Stemmen: 39 33,9%
  • 500 tot 600KM

    Stemmen: 8 7,0%
  • 600 tot 700KM

    Stemmen: 18 15,7%
  • 700 tot 800KM

    Stemmen: 4 3,5%
  • 800 tot 900KM

    Stemmen: 8 7,0%
  • 900+

    Stemmen: 31 27,0%

  • Totaal aantal stemmers
    115

liquid_ice

MF'er
21 aug 2005
60
0
Eindhoven
Ik zit eraan te denken om deze zomer te gaan rond rijden door de zuidelijke alpen of de pyreneeen. Maar eerst zal ik daarheen moeten rijden...
Wat is volgens jullie de maximale aantal KM die je nog een beetje fatsoenlijk kan rijden op een dag met je motor?

soort fiets: Yamaha Dragstar. Echt goede windbescherming heb ik niet. (Al heb ik er een Yamaha ruitje erop). Zie: http://images.google.nl/images?hl=nl&q=yamaha dragstar&ie=UTF-8&oe=UTF-8&um=1&sa=N&tab=wi

Als we gaan gaan we met z'n 2-en of 3-en. Geen grote groepen dus.

Ps : dus om naar de zuidelijke alpen of pyreneeen te gaan, dat is voornamelijk snelweg dus. (NIET DOOR de bergen bedoel ik he, maar erheen)
 
Laatst bewerkt:
de exacte bestemming weet ik nog niet...
maar de totale periode gaat er heel anders uit zien als we met stukjes van 300KM per dag naar het zuiden gaan dan dat we er 800 per dag doen.

of bedoelde je dat niet?
 
Ik ben vorig jaar met een maat naar de alpen geweest, de Route Des Grandes Alpes, een verslag kun je hier lezen. Deze toer is een echte aanrader!

Wij rijden altijd flink door over de snelweg tot waar het leuk word, in dit geval was dat het meer van Geneve. Dit soort afstanden rijden we in één dag, dus een dikke 900 km. Da's goed te doen hoor. Ga je eenmaal aan het toeren dan maak je in de bergen een 300 km per dag.
 
Om er snel te komen is 800-900 km te doen.
Daarna lekker roeren door de alpen of Pyr....
Rij zelf regelmatig naar München.
830 km van hier.
Zolang er niet te veel oponthoud is, goed te doen.

Ik rij wel alleen.
Met meerdere mensen ben je altijd trager.

Peter.
 
Alternatief is de auto-slaaptrein.
Kom je ook keurig in zuidFrankrijk aan, en nog relaxter dan zelf rijden.

Maar in principe is zo'n 1200km op een dag wel te doen.
ALS je vaker lange afstanden rijdt.
anders wordt het afzien.

700 tot 800 is zeker goed te doen.
 
Hnagt er een beetje vanaf wat voor motor je hebt. Ik wil deze zomer ook met de motor op vakantie gaan naar Griekenland. Ik ga over met de boot in Ancona te Italië. Tot Ancona is het ongeveer 1450 km. En ik was van plan om dit in 2 dagen te doen, dus zo'n 725 km. per dag. Meer lijkt mij ook echt niet fijn op een R1.
Maar met een goldwing of een andere motor met goede windbescherming moet de 1000 km. per dag toch wel te doen zijn.
Oh ja, goede gehoorbescherming is ook een must op zo'n lange trip. Van al die windruis word je ook een stuk sneller moe, laat staan de schadelijke gevolgen voor je gehoor.
 
Tja, hangt een beetje van je motor af, je conditie, de route en pijngrens.

Ik ken iemand die voor zijn lol in een weekend op en neer naar zuid spanje rijd.

Snelwegen schieten het meeste op maar wordt je ook stijf van en krijg je een houten kont.

Op een grote confortable tourbuffel houd je het langer vol.

Als je binnen door rijd haal je ca 400-500 km per dag. van 8 uur rijden met stops

Als je alleen maar snelweg rijd haal je gemiddeld 100 km per uur dus 800 km

Gasflink open in duitsland 160+ help meestal geen zier omdat je dan vaker stilstaat om te tanken. (doe ik meestal wel omdat het leuk is maar echt sneller is het niet.)
 
het hangt van een paar dingen af , ga je over doorgaande (snelle)wegen of de binnen door en waar rij je op ,, ? en wat zijn de omstandigheden , regen/mist/zon ??

Heb wel door berg/heuvel achtig gebied gereden was 250 km toch wel de max zeker met off-road erbij ,,, en wat heb je bij je ,, heb je bestemming al bereikt en kan je spullen op je slaapadres achterlaten of ben je nog op doorreis.......
 
Hoe ver is je eindbestemming? als t meer dan 1000km is zou ik het in 2 dagen doen, maar zoals gezegd hangt van veel factoren af.
Ik zou t niet te gek maken, heb een keer 900km op 1 dag gereden waarvan minimaal de helft binnendoor/bochten/bergen/heuvel werk was. Ik was helemaal kapot, dan is t niet meer leuk/veilig motorrijden. -O-
Enkel snelweg moet je makkelijk 900-1000km kunnen halen.
Pas op voor verveling + gewenning aan hoge snelheden. Voel doende stops maken, drinken, beentjes strekken, eten.
 
Laatst bewerkt:
zoveel verschillende factoren.... fiets/snelheid/tolwegen/aantal rijders/ervaring.....
 
Je moet toch een beetje uitkijken met lang achtereen in het zadel zitten.
Op een camping heb ik zo'n doorzetter met trombose in zijn been naar het ziekenhuis zien gaan.
Was een jonge vent trouwens.

Een trucje is elk uur even een paar minuten stoppen en rondlopen.
Je houdt het dan langer vol dan wanneer je zo lang mogelijk blijft doorrijden.
Door de korte pauzes verlies je minder tijd en kom je fitter aan.
 
Optijd weg gaan (dus 06:00u.) gewoon rijden en elk uur 10 minuten pauze nemen.
Op die manier kan je zelfs nog 1400km rijden ;)

En als je op de snelweg wilt weten hoelang het nog rijden is; elke 100km is een uur, inlcusief pauze, rijden ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik haal met redelijk gemak 900-1000 km op een dag. Gewoon op mijn magna vf700 bj.86
Kwestie van niet al te hard doorrijden, af en toe even een korte stop tijdens tanken, Op een magna moet je dat sowieso vaak...
 
Ik kies er deze zomer dan toch voor om ook die kant uit te gaan en beide te bezoeken. Zowel de Alpen, als de Pyreneeën. Maar dan wel via lekkere binnendoorweggetjes. Liever over de rit een dag langer doen en genoten hebben dan brak aankomen met vierkante banden.
Mijn route zal ongeveer zo gaan worden zoals te zien is op: Motorvision Rondje Pyreneeën

Dan dus de extra lange route en waarschijnlijk met tussenstop aan de Costa ergens in een plaats waar het goed feesten is om ook dat nog even te doen.

1030 km is mijn max op een dag. De afstand van Camping Moto (nabij Crest) tot aan huis. Maar dat snelwegrijden is echt boring en doe ik bij deze trip niet meer. Helaas moet ik het wel doen bij het lange weekend Dolemieten wat ik begin september van plan ben.
 
Als het goed weer is, niet te warm en geen regen is 1000 km makkelijk te doen over de snelweg. Ik ben een keer van de Cote d'Azur naar Amsterdam gereden in een dag. 9 uur vertrokken en 10 uur in de avond thuis. Dat was 1300 km.

Denk ook aan genoeg drinken. Met warm weer droog je uit als een dolle op je motor,
 
Snelwegkilometers zeggen me niet zoveel, ik maak ze zo min mogelijk :)

Voor de betere rijders heb ik nog wel een leuke uitdaging! Onder het motto hoeveel bochten kun je doen op een dag heb ik hier een ritje met 5 a 10 duizend in de aanbieding!!! *D

meer info
 
op vakantie met de zithouding zoals op een Dragster ?

Als je een beetje wil genieten van je vakantie, dan zou ik rustig de tijd nemen als ik jouw was...
 
Laatst bewerkt:
met een dragster via de peage in 2 of route national in 2 of 3 dagen naar de Pyreneeen kan best.
Op de R.N dan wel lekker blijven doorrijden en niet steeds stoppen ect.
ik heb dat ook wel us gereden met een Sportster 883.


Zuidelijke Alpen.

Waarom begin je niet bovenin bij Geneve ergens en rij dan gelijk de Route Grand Alpes ?
Rustig aan via voornamelijk de D902 in 3 dagen te doen met een Draggie.

Onderin beland via Grand du Verdon ffe naar de brug bij Milau en dan binnendoor ri Foix en/of via Andorra ffe Spanje in en dan via de Pyreneeen beetje grenshoppen tot aan Biaritz .

Heb ik al meerdere keren gereden ...blijft mooi.

gr Driver
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bij Chamonix geweest, zo'n 1100km. wel nog een tussenstop van een week in Taize (onder Lion gehad) maar op de terugweg in 2 dagen gedaan. Ik rijd ook een choppert (vn1500)
moest om de 170-180km toch wel tanken dus die rust heb je automatisch wel elke 1,5 a 2 uur.
Met bijrijder vanaf geneve t/m nederland in 1 dag gereden. Was wel pittig en stukken 160 doorgereden (was niet zo goed voor mn benzineverbruik, zakte naar 1 op 16).

Maar het ligt er ook erg aan wat je nu gewent bent, ik reed toen elke dag zon 160km voor mn werk.
dus dan heb je wel aardig wat stamine, maar als je normaal alleen wat toert zou ik zeker ergens overnachten (of 2x).
 
Het verste wat ik op een dag heb gereden met m'n vorige fiets (Intruder) was 650 km en had nergens last van en ik denk dat een 8 - 900 km geen probleem is.
Als je solo rijdt en gebruik maakt van een speedbag kan je (mits goed ingepakt) de rol zo achterop binden dat je er tegenaan zit en zo een rugleuningcreëert.
Zo heb je geen last van lamme armen door de wind en kan je relaxt zitten.
Ik heb toen constant tussen de 120 en 150 gereden (ook binnendoor O-) ) en heb alleen extra pauzes genomen naast het tanken voor een peuk ( ja ik ben verslaafd 8-) ) maar niet omdat het te vermoeiend was.
Goeie reis en veel plezier :W
 
Houd je in frankrijk wel redelijk aan de snelheid, staan rondom metz behoorlijk wat flitskasten.
en staan tot aan de grens met spanje overal te laseren, zelfs als het hard regent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan