Max aantal KM per dag

Max aantal KM per dag

  • 0 tot 200KM

    Stemmen: 5 4,3%
  • 200 tot 300KM

    Stemmen: 0 0,0%
  • 300 tot 400KM

    Stemmen: 2 1,7%
  • 400 tot 500KM

    Stemmen: 39 33,9%
  • 500 tot 600KM

    Stemmen: 8 7,0%
  • 600 tot 700KM

    Stemmen: 18 15,7%
  • 700 tot 800KM

    Stemmen: 4 3,5%
  • 800 tot 900KM

    Stemmen: 8 7,0%
  • 900+

    Stemmen: 31 27,0%

  • Totaal aantal stemmers
    115
Houd je in frankrijk wel redelijk aan de snelheid, staan rondom metz behoorlijk wat flitskasten.
en staan tot aan de grens met spanje overal te laseren, zelfs als het hard regent.

Op de saaie rechtdoor blaaswegen ja... maar die moet je juist niet hebben!
 
Hij geeft aan er de snelste weg naartoe te nemen, dus niet door de bergen maar over de tolwegen.
en daar staan ze dus juist veel
 
euhm...ik wee thet niet zeker maarehm, volgens mij staan ze alleen op de stukjes waar het net ff geen tolweg is. Ik ben er van de winter een paar keer langs gesjeesd en toen ook goed uit gezocht en voor zover ik weet zijn die tolwegen van een commercieel bedrijf en heeft de politie geen toestemming om daar te flitsen. Wel mogen ze er rondrijden en zo controlleren. Dus ff op de tussenstukjes en bij de grotere steden rustig aan doen!


ps: ik betaal geen boetes voor anderen :D
 
En mijn twee centen: de eerste keer dat ik 1000 km reed op een dag was ik helemaal gaar en moest aan het eind van de middag steeds vaker stoppen omdat ik mij niet meer kon concentreren. Inmiddels heb ik het vaker gedaan en ook wel eens 1400 km weggedraaid in een dag, maar dat was voor mij wel de grens. Duidelijk geen "iron butt" materiaal (1000 mijl op een dag). Dus wat ik zeggen wil als je het niet regelmatig doet zou ik niet meer dan 6-800 snelweg km op een dag doen. Van de snelweg af (mijn voorkeur) haal je dat soort afstanden echter nooit, maar het is wel veel leuker. Ik start altijd vroeg en zorg dat ik om 6-7 uur wegrij en hou er dan rond een uur of 4 mee op, dat vind ik beter te doen dan later beginnnen en langer doorrijden. Daarna nog tent opzetten en restaurant zoeken (zorg dat je niet meer naar een restaurant hoeft te rijden als het ff kan). Wat je ook kan doen is een uitgebreide lunch doen en dan in de avond alleen nog een snack scoren, wel zorgen dat je die hebt ingekocht voor je de plek van bestemming hebt bereikt. Eenmaal daar het pak en zo weer aan doen is niet aantrekkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek elk jaar de franse Alpen op , dan rijden we de eerste dag in één keer tot ginder via route de soleil , als je binnedoor begint te rijden kom je er niet als je een beetje fantsoenlijk wilt blijven rijden.
Tis wel afzien die dag zeker als we zoals verleden jaar de eerste 500 km constant in de gietende regen gezeten hebben maar als je dan aankomt en de bergen ziet ben je alles direkt vergeten.
Wij vertrekken ook altijd rond een uur of 5 smorgens zodat we tegen de middag het wat rustiger aan kunnen doen.
Weet dat het autosnelweg is maar uit ervaring weet ik dat dit de snelste manier is voor op de bestemming te geraken en te genieten van de prachtige zaken in het alpengebied.
 
~
1030 km is mijn max op een dag. quote]

Eergisteren 1087 km ( Sisteron naar Gent) in de regen gereden ( waarvan 250km op natte baan zonder regen)
Naar Faro (2500km?) op 2 dagen .
@TS: op een SS ben je gebroken als je zo ver rijdt. In september naar de Dolomieten? Van Gent naar Cortina d' Ampezzo is een dagreis.
Even een paar cols doen naar Faaker See: European Bike Week aan de Faaker See, >75,000 motoren. Goede reis gewenst.
 
ik rij de eerste dag van mijn vakantie altijd zoveel mogelijk km over de snelweg,tussen de 1100 en de 1200in 1 dag maar dat kan ik de 2de dag niet meer ivm met zere kont.

dit jaar gaan we de eerste nacht doen aan het meer van geneve,net 1000km.

ik rij op een honda hawk gt.
 
Op zich moet een 1000km aan snelweg goed te doen zijn, mits je comfortabel gekleed bent. wij hebben afgelopen jaar in het leer 1000km terug gereden (VFR750 bj. 1996) vanuit de franse alpen, waarbij nog 100km aan pas (2000 meter + met sneeuw) en een ontzettende regenbui bij keulen. Dan is het leuke er af, ben je nat en zit je echt niet lekker meer op je bike.

Zorg overigens goed dat je dan ook weet waar je moet zijn na 1000km rijden. Wij zijn op de heenreis destijd naar zurich gereden, met de instelling "we vinden wel iets". Dat viel tegen en dan kan een uur rondtoeren in een stad nog heel vervelend zijn. Dus op de heenreis iets boeken waar je een beschrijving hebt hoe je daar moet komen.

Veel plezier!

Gerrald
 
Ooit op m'n BMW F650CS naar Oostenrijk gegaan, met vriendin achterop + 2 weken kleding B| . Op de heenreis (+/- 1050km) gereden in 2 dagen --> allebei'n houten reet (continu 130 gereden >> snelweg he). Dus op de terugreis maar in 1 dag gedaan >> ook een houten reet.

Beter 1 dag'n houten reet + 1 dag uitrusten, dan 2 dagen'n houten reet!

Maar nu na vele aanpassingen aan de motor + zithouding + accessoires durf ik't zeker nog wel een keer aan, zal met me met aanzienlijk veel meer gemak afgaan.
Maar let wel, dat je natuurlijk ook heeeel leuk binnendoor richting je bestemming kan komen.
Fijne reis alvast, voorzichtig he :W
 
Een lange rit moet je gewoon een (paar) keer gedaan hebben.
In het begin had ik na 100km al een houten reet maar als je eenmaal een keer een echt lange afstand hebt gereden ben je het wel gewend en vraag je je af waarom je eerst al niet eens 100km kon hebben.
Na alleen maar korte ritten een keer naar de ardennen geweest vanaf Enschede met een omweg (ongeveer 350 km) en dat ging wel redelijk.
Het jaar erop naar Denemarken geweest (800km) en toen ik aankwam had ik zoiets van 'ben ik er al -O- '. Dat was een pinksterweekend waarbij ik toen ik maandags weer terug was ruim 2100km op de teller had bijgeschreven.
Dus na een paar keer een houten reet te hebben gehad kan je wel wat verder en ook de eerste keer moet je vooral geen extra pauzes gaan nemen want dan wordt het alleen maar erger heb ik ervaren :X
 
De laatste lange rit was vanuit fiesch (wallis) naar Goes in 1 dag. Pakweg 1250km met de eerste 300km passen en binnendoorwegen. De laatste paar 100km (vanaf aken ongeveer) was alle fut eruit en had ik beter kunnen stoppen om ergens de tent op te zetten. Elke 3 kwartier een kwartier rust en als je net weer op weg bent weer alle energie uit je voelen lopen is niet fijn.
Hetgeen wat me aanzette om toch door te rijden was het ontbreken van een slaapzak, waardoor het 's nachts best koud was, dus ik verlangde erg naar mijn warme bedje :+
De nachten ervoor ook al niet zo best geslapen..

Zeker autosnelwegen zijn erg saai, al schiet het lekker op. Saai betekend dat je aandacht verslapt. Geen leuke bochtjes, geen slingerpaadjes en als de zon schijnt is het bloed en bloedheet op die banen asfalt. Aan de andere kant, binnendoor via allerlei stadjes en kleine weggetjes rijden is wel veel leuker, maar je mag blij zijn als je 300km per dag rijdt.

Ik houd meestal een ritme van anderhalf uur rijden en ongeveer een half uur rust aan. Klinkt misschien wat overdreven om elke 1 1/2 uur af te stappen, maar over de hele dag gezien houd je het wel langer vol.
Ik denk niet dat je er veel zinnigs over kunt zeggen. Ik denk maximaal een kilometer of 1000 a 1200 als je bij bewolkt, droog weer via de snelweg rijdt, maar met regen, zon of stukjes binnendoor loopt dat snel terug naar een 600 tot 700km, gewoon omdat in de regen rijden erg vermoeiend is, als de zon schijnt smelt je nagenoeg weg en binnendoor schiet niet echt op.
Hangt dus heel erg van de omstandigheden af..
 
Vorig jaar 700 km in 7 uur naar Tsjechië gereden. Dit jaar naar Zuid-Frankrijk ongeveer 950 km. Die wil ik in 10 uur rijden, tenzij we mooie wegen tegenkomen :]
 
Ik wil deze zomervaca naar de ardennen met t meisje achterop.
ben wel stukken gewend van 200km.

Zo af en toe een plaspauze, tankpauze, is alles prima te doen.

1 tip: probeer niet al teluide dempers te hebben, leuke roffel is mooi enzo, maar na 4 uur rijden is het geen pretje meer ;)

goede zithouding is ook een pre.

maar vooral de "regelmatige pauze" (afhankelijk van de actieradius van je machine ).

edit: @vliegende baksteen : slaapzak? in je motorpak is net zo warm :9 (textielpak)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan