Max Snelheid, met aanhangertje

Quote van die website:
Zo is het weleens voorgekomen dat er bij ons een aanhangwagen is gehuurd voor 3 weken en dat wij ongeveer €1400 aan boetes binnenkregen van deze periode…
Oef... trajectcontrole pikt aanhangers er inderdaad moeiteloos uit.
 
Hallo!

Ik las op https://masta.nl/maximale-snelheid-aanhanger dat de max snelheid met een aanhanger 90km/u is. Is dit ook voor een motor met aanhangertje? Ben in overweging om deze 1 aan te schaffen, maar krijg nergens duidelijk uitleg gevonden. Kan trajectcontrole ook motor met aanhangertje zien?

Dankje! :} :]
Waarom denk jij dat de maximum snelheid van een lichtgewicht, onstabiel aanhangertje achter een motor zonder goedgekeurde trekhaak hoger zou zijn, dan die van een geremde tandemasser met schokdempers achter een auto met gekeurde trekhaak en een bestuurder die daarvoor een speciaal rijbewijs heeft behaald?
 
Laatst bewerkt:
Waarom denk jij dat de maximum snelheid van een lichtgewicht, onstabiel aanhangertje achter een motor zonder goedgekeurde trekhaak hoger zou zijn, dan die van een geremde tandemasser met schokdempers achter een auto met gekeurde trekhaak en een bestuurder die daarvoor een speciaal rijbewijs heeft behaald?

Omdat verkeersregels niet gelden voor pizzakoeriers, posterijbusjes en motorrijders? :P
 
Op auto en snelwegen geld voor personenauto's met aanhanger ( wel of niet geremd ) een maximum snelheid van 90km/u , ook voor motoren met aanhanger gaat dat verhaal op.
 
Quote van die website:Oef... trajectcontrole pikt aanhangers er inderdaad moeiteloos uit.
Ja, en dat deed het al in 2006 weet ik uit ervaring. :')

Vanuit Groningen richting Rotterdam na een lange werkdag.
En bij Utrecht kreeg ik na al die uren meer zin in snelheid.
Fataal.. nog maar iets van 106 km/u.
|(
 
Kijk eens hier: Welkom op Tourmaster.nl

Onder “regelweetjes” staat alles wat je moet en wilt weten, ook wel goede hangertjes, heb zelf een tourmaster en al vele jaren plezier van.

De grootste mindfuck: in duitsland mag je op de 300 kmh snelwegen met een aanhanger achter een motorfiets 60 kmh maximaal, wtf? 🙄
 
Laatst bewerkt:
misschien omdat een motor er nooit op gebouwd is om daar wat achter te hangen :N
en waarom zou je ook :?
 
Ik zou Duitsland al mijden met zo'n karretje.
De keuze is of harder rijden en het risico op een boete accepteren of 60 rijden en het risico accepteren op plat of in tweeen gereden worden.


Allebei niks zegmaar.


En wat Jan zegt, de constructie van een motor is helemaal niet berekend op een aanhanger.
Ik zou er zelf niet eens aan beginnen.
 
Kijk eens hier: Welkom op Tourmaster.nl

Onder “regelweetjes” staat alles wat je moet en wilt weten, ook wel goede hangertjes, heb zelf een tourmaster en al vele jaren plezier van.

De grootste mindfuck: in duitsland mag je op de 300 kmh snelwegen met een aanhanger achter een motorfiets 60 kmh maximaal, wtf? 🙄
Als je het probeert komt er zo'n blauw/grijze auto naast je rijden en zwaaien dat je gas moet geven. Het is een regel uit de jaren'30, ze hebben nooit de moeite genomen om hem aan te passen.
 
misschien omdat een motor er nooit op gebouwd is om daar wat achter te hangen :N
en waarom zou je ook :?
Daarom mot je ook het subframe verstevigen, dan heb je het ontwerp aangepast.
Dan kan je heerlijk op de motor zitten en toch je vakantiespullen op een normale manier meenemen.
 
Ik zou Duitsland al mijden met zo'n karretje.
De keuze is of harder rijden en het risico op een boete accepteren of 60 rijden en het risico accepteren op plat of in tweeen gereden worden.


Allebei niks zegmaar.


En wat Jan zegt, de constructie van een motor is helemaal niet berekend op een aanhanger.
Ik zou er zelf niet eens aan beginnen.
Ik heb best wat km's met aanhangertje er op zitten. In DLD gewoon 100-110 op de autobahn. Politie doet aar niks mee.

Ook is het goe te oen op een motor, voelt alsof er iemand achterop zit.

Ooit wijnvat gebruikt voor aanhanger. Dat was redelijk zwaar. Daarna glasfiber, das goed te doen.

Komende aanhangertje wordt n oliedrum.
 
Ik heb “ergens” gelezen, een Duitse site met van die regeltjes, dat in het geval van een trekhaak de max snelheid inderdaad veel te laag is naar de huidige maatstaven. Maar zodra de aanhanger met een constructie icm een kruiskoppeling aan de motor zit gebout Het geheel als een voertuig word beschouwt en dan geld de gewone maximum snelheid.
De enige onlogische constructie op de weg is en blijft de zijspan, dat is geen oordeel van mijn kant trouwens, zou er zelf ook wel een willen hebben. Dat een motor niet bedoeld is voor een aanhanger zal best zo zijn maar ze kunnen het heus wel hebben.
 
Flauwekul, een auto is er ook niet op gebouwd om een aanhanger te trekken en tochdoen we het, ik vermoed dat diegene die dit zeggen nog nooit met een motor met aanhanger gereden hebben, je merkt er erg weinig van, idd en beetje zoals iemand achterop hebben en ook noodstop met gierende banden of klapperende abs is geen probleem.
 
Kijk eens hier: Welkom op Tourmaster.nl

Onder “regelweetjes” staat alles wat je moet en wilt weten, ook wel goede hangertjes, heb zelf een tourmaster en al vele jaren plezier van.

De grootste mindfuck: in duitsland mag je op de 300 kmh snelwegen met een aanhanger achter een motorfiets 60 kmh maximaal, wtf? 🙄
Duitsland heeft wel meer rare regeltjes.
Toen ik vorige week op een Duits terras een wesp doodmepte, kreeg ik te horen dat me dat in Duitsland €10.000,- boete kan opleveren...-O-
 
Flauwekul, een auto is er ook niet op gebouwd om een aanhanger te trekken en tochdoen we het, ik vermoed dat diegene die dit zeggen nog nooit met een motor met aanhanger gereden hebben, je merkt er erg weinig van, idd en beetje zoals iemand achterop hebben en ook noodstop met gierende banden of klapperende abs is geen probleem.

Een auto is er wél op gebouwd.(de meesten dan) De fabrikant kan een trekhaak leveren en de rdw keurt dit goed. Het moet wel op het kenteken vermeld staan, anders mag het niet.
Een motor trekhaak is zelfbouw (al dan niet door een bedrijf) en zover ik weet nooit gekeurd. Maar vast wel mogelijk. Zijn er motorfietsfabrikanten die een trekhaak leveren?
 
Dat weet ik niet, ik ken wel tourmaster.nl die principieel voor iedere motor een trekhaak kan leveren.

Het is een beetje raar argument, zo zijn motoren er ook niet op gebouwd om een hele vloot aan apparatuur aan of op te hangen en ook dat doet de politie en/of wegenwacht, ambulance etc, de wegenwacht heeft kan ik me vaag herinneren zelfs een tijdje rond gereden met eenwiel aanhangers(freebird) inde jaren 80.
Beetje hetzelfde als het argument dat je met 15 pk/max 100 kmh niet de snelweg op zou kunnen terwijl iedere dag duizenden vrachtwaggels-autos met aanhanger het doen.
Gewoon aanpassen en er is nix aan de hand.
 
Heb ook een karretje. Dat doe je niet om alleen in holland rond te rijden, maar waarschijnlijk juist op vakantie. Neem Frankrijk, mag je 130 op de tolweg, ook met aanhanger. Maar de tolweg is niet leuk, dus binnendoor. Mag je net als de rest van het gemotoriseerde verkeer 80.
Duitsland is idd wat afwijkend. Onlangs nog rond de 100 -110 gereden op de Duitse snelweg. Heel even groene mannetjes naast me met behoorlijke interesse. Vonden het kennelijk allemaal prima eruit zien, want later reden ze door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan