Max. snelheid motor met aanhanger

QWERTY3

Die hard MF'er
26 feb 2010
404
7
Hengelo
laatst reed ik 130 km/u op de snelweg.
Komt mij een Goldwing met (2 sporige) aanhanger voorbij.
Die reed dus minstens 140-150 km/u.
Voor auto met aanhanger geldt een max. van 90 km/u.
Geldt dat ook niet voor motor met aanhanger?
Wat als die geflitst wordt?
 
IMG_0765.JPG
:)
 
Ik kan mij natuurlijk vergissen, maar zover ik weet mag je in B en NL met een aanhanger achter je motor gewoon 120(130) hoor.

Heb ooit eens een bestand gedownload waar die regels per land in vermeld stonden, en in sommige landen mag je er zelfs maar 80 (of zelfs minder) mee rijden.

Wel zijn er nog een aantal regels waar die aanhanger aan moet voldoen wat betreft breedte, lengte (vanaf je achteras gemeten) en hoogte, dit alles incl. de belading.

Dacht dat ik het bestand uit dit topic gehaald had:
Het foto aanhanger ACHTER je motor topic
(maar heb nu effe geen zin om dat topic te doorspitten :P )

Edit: toch effe snel gekeken, en kwam dit alvast tegen: ;)
keeslelystad in "Het foto aanhanger ACHTER je motor topic"

Misschien ook interessant?
http://www.tourmaster.nl/index2.asp?hoofdpagina_id=11&subpagina_id=95&taal_id=1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Binnen NL is het net als voor een auto, max. 90km/u
Nogmaals, ik kan ernaast zitten ... maar,
volgens mij is het bij jullie 't zelfde als bij ons. Met een aanhanger van max 750km (incl lading), achter de auto, is het gewoon 120km/u (130 bij jullie tegenwoordig).

... maar ik durf dat niet met 100% zekerheid te zeggen, want zulke wetten veranderen als het weer :')
 
Nogmaals, ik kan ernaast zitten ... maar,
volgens mij is het bij jullie 't zelfde als bij ons. Met een aanhanger van max 750km (incl lading), achter de auto, is het gewoon 120km/u (130 bij jullie tegenwoordig).

... maar ik durf dat niet met 100% zekerheid te zeggen, want zulke wetten veranderen als het weer :')

Absoluut niet! achter de auto met max 90 km/h in NL

Ik vraag me meer af hoe het zit met 1-wielige aanhangertjes achter de motor? ipv tweewielig
 
Nogmaals, ik kan ernaast zitten ... maar,
volgens mij is het bij jullie 't zelfde als bij ons. Met een aanhanger van max 750km (incl lading), achter de auto, is het gewoon 120km/u (130 bij jullie tegenwoordig).

... maar ik durf dat niet met 100% zekerheid te zeggen, want zulke wetten veranderen als het weer :')

Nogmaals, Voor een motor is het hetzelfde als voor een auto, max 90km/u :(
 
Nogmaals, Voor een motor is het hetzelfde als voor een auto, max 90km/u :(
Bij ons mag het dus wel aan 120
Maximum Snelheid met Aanhangwagen in Europese Landen
En buiten België enkel in Frankrijk.

Valt mij trouwens op dat het zelfs niet eens beperkt is tot een Max aanhangersgewicht van 750kg, maar een totaal gewicht van de sleep op max 3500kg.
Maw, met een 1500kg zware caravan 120 rijden :?
Zou ik zelf niet meteen doen :N

Edit: die site kan natuurlijk fouten bevatten, want is geen officiële site.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij ons mag het dus wel aan 120
Maximum Snelheid met Aanhangwagen in Europese Landen
En buiten België enkel in Frankrijk.

Valt mij trouwens op dat het zelfs niet eens beperkt is tot een Max aanhangersgewicht van 750kg, maar een totaal gewicht van de sleep op max 3500kg.
Maw, met een 1500kg zware caravan 120 rijden :?
Zou ik zelf niet meteen doen :N

Edit: die site kan natuurlijk fouten bevatten, want is geen officiële site.

alles wat jij aanhaalt heeft betrekking op een auto-aanhanger combinatie.

wat de TS bedoelt is een motor- aanhanger combinatie ik zou echt geen 2 ton achter de motor willen hangen
 
alles wat jij aanhaalt heeft betrekking op een auto-aanhanger combinatie.

wat de TS bedoelt is een motor- aanhanger combinatie ik zou echt geen 2 ton achter de motor willen hangen
Dat bedoel ik ook niet, alleen dat je hier in België, net als met auto/aanhanger ook met de motor/aanhanger 120km/u mag rijden ;)
 
Ik Belgie en Frankrijk snappen ze het wel, in Nederland en nog erger in Duitsland niet. Er is niets mis mee om gewoon met het verkeer mee te rijden.
 
Ik Belgie en Frankrijk snappen ze het wel, in Nederland en nog erger in Duitsland niet. Er is niets mis mee om gewoon met het verkeer mee te rijden.
Ga naar de tuvkeuring, voldoe met de combinatie aan alle eisen, krijg je een sticker, mag je gewoon 100 met een aanhanger in Duitsland.

Hard rijden met een aanhanger gaat vaak wel goed. Op tijd stoppen, dat is al lastiger. Prima wetgeving in nl, gewoon met de vrachtwagens mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan