Max. snelheid op provinciale wegen in Vlaanderen 70 km

Beekberger

MF veteraan
12 mei 2010
3.217
1.383
Voor het geval je het gemist hebt: leuker kunnen we het niet maken :(

Met ingang van vandaag is de maximumsnelheid op provinciale wegen in Vlaanderen 70 kilometer per uur. Dat was 90 kilometer per uur, maar langs circa driekwart van de wegen stonden al borden dat er niet harder dan zeventig gereden mag worden. Die verkeersborden, circa 30.000 in getal, worden nu verwijderd, meldde de krant De Standaard vandaag.

Bron :
http://www.ad.nl/buitenland/maximumsnelheid-vanaf-vandaag-lager-in-vlaanderen~a76f2c26/
 
Mooi kudt -O- ,iedere keer zo,n 10 keer per jaar) begeef ik me met mijn motor trailertje naar circuit zolder,ik ga dan binnendoor.(tilburg,turnhout,geel,zolder)
Ik ben altijd blij dat ik vanaf turnhout wat door kan rijden(90).
Moet ik weer een half uur eerder opstaan '(
 
In Vlaams Brabant zijn er maar twee wegen waar 90 gereden mag worden, verandert dus weinig. Daarbij, ik houd me toch nergens aan de snelheid, wat maakt het dan nog uit?
 
In Vlaams Brabant zijn er maar twee wegen waar 90 gereden mag worden, verandert dus weinig. Daarbij, ik houd me toch nergens aan de snelheid, wat maakt het dan nog uit?

Immuun voor flitspalen,die er massaal staan? :')
 
Er veranderd eigenlijk niet veel hoor. Gewoon minder borden. Staat er geen bord is het 70, anders werd dit aangegeven door een bord, dit is nu niet meer nodig.
 
Jij rijdt nog gewoon met je kenteken zichtbaar rond?

:/

200_s.gif


:+

On topic: ja, de boel is nogal tamelijk restrictief daar, dat hebben we al vaker gemerkt. En dat is ook goed te merken in een gebied met zo weinig snelweg en zo veel noodzakelijke omwegen. De vraag is, is het een buitenbeentje of is het een voorloper?

<laat maar, ik dacht aan een ander gebied>
 
Laatst bewerkt:
Er veranderd eigenlijk niet veel hoor. Gewoon minder borden. Staat er geen bord is het 70, anders werd dit aangegeven door een bord, dit is nu niet meer nodig.

Mijn verwachting is dat er nog wel een hoop veranderd daar. Men zit namelijk met de handen in het haar mbt het grote aantal verkeersdoden. En men wil nu al even hopeloos Nederland achterna door veel meer op snelheid te gaan controleren. En meer maatregelen nemen om de snelheid naar beneden te brengen. Men vergeet alleen een cruciaal verschil: De wegen en volledige infrastructuur zijn hopeloos in België. En ook dat draagt bij aan het grote aantal verkeersdoden. Als men daar eerst eens iets aan zou doen. Maar dat is te voor de hand liggend natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Er veranderd eigenlijk niet veel hoor. Gewoon minder borden. Staat er geen bord is het 70, anders werd dit aangegeven door een bord, dit is nu niet meer nodig.

Nou, er verandert wel wat. Het was 90 tenzij er een bord 70 stond. OK, die stonden er heel veel.
Als ze nu al die 70 borden weghalen, moet je er dus niet instinken en 90 gaan rijden. Het is 70!
Nou kun je op heel veel van die :X wegen niet veel harder, want je stuitert van de weg af. -O-
 
Ik rij 90 waar je 70 mag, als het verkeer het toelaat.
Een groot deel van mijn traject is 70km/h, maar het is enorm vervelend om op een lege rechte baan 70 te rijden als het makkelijk 90 kan.
Ik geef toe, het is wel veiliger, want de Belgische wegen zijn in slechte staat.

Ik vermoed ook dat er niet veel controle zal zijn of de snelheid wel wordt aangehouden, want het budget is toch al op :')
 
Nee, dit is het ultieme middel om de Vlaamse begroting weer gesloten te krijgen.

Eerst laat je tientallen jaren het onderhoud achterwege. Dan is het 'nodig' om de snelheid te verlagen naar 70kmh. Bekend is natuurlijk dat niemand zich er aan houdt. Dan wordt er gekeken bij de noorderburen hoe je max kan cashen met een woud van flitspalen.

En EUREKA, de begroting van Vlaanderen is weer heel snel op orde!!
 
Nou, er verandert wel wat. Het was 90 tenzij er een bord 70 stond. OK, die stonden er heel veel.
Als ze nu al die 70 borden weghalen, moet je er dus niet instinken en 90 gaan rijden. Het is 70!
Nou kun je op heel veel van die :X wegen niet veel harder, want je stuitert van de weg af. -O-
Hier en daar zijn de wegen ronduit slecht, dat klopt maar er zijn genoeg goeie stukjes.
Verder zijn de meeste wegen hier al 70 hoor, het bord verdwijnt gewoon. De wegen die nu 90 aangegeven zijn blijven gewoon 90. :)
 
Hier en daar zijn de wegen ronduit slecht, dat klopt maar er zijn genoeg goeie stukjes.
Verder zijn de meeste wegen hier al 70 hoor, het bord verdwijnt gewoon. De wegen die nu 90 aangegeven zijn blijven gewoon 90. :)

Ik denk niet dat jij het begrepen hebt. De maximumsnelheid op alle provinciale wegen is voortaan 70. Op wegen waar nog 90 gereden mocht worden geldt voortaan dus ook een maximumsnelheid van 70.
 
Ik denk niet dat jij het begrepen hebt. De maximumsnelheid op alle provinciale wegen is voortaan 70. Op wegen waar nog 90 gereden mocht worden geldt voortaan dus ook een maximumsnelheid van 70.

Precies. Van de 2000 km aan wegen, waar je dankzij een bord nog 90 km mocht, wordt meer dan de helft alsnog 70 km door het bord weg te halen.
 
Nee, dit is het ultieme middel om de Vlaamse begroting weer gesloten te krijgen.

Eerst laat je tientallen jaren het onderhoud achterwege. Dan is het 'nodig' om de snelheid te verlagen naar 70kmh. Bekend is natuurlijk dat niemand zich er aan houdt. Dan wordt er gekeken bij de noorderburen hoe je max kan cashen met een woud van flitspalen.

En EUREKA, de begroting van Vlaanderen is weer heel snel op orde!!

-O-
Vlaanderen wil over een jaar langs alle snelwegen trajectcontroles hebben, die de snelheid van de weggebruikers vrijwel overal in de gaten houden.
De Vlaamse minister van Mobiliteit, Ben Weyts, zei maandag tegen de VTM Nieuws dat de automobilist zich voor 2019 vrijwel overal op het snelwegennet aan de maximumsnelheid moet gaan houden, omdat er dan trajectcontrole zal zijn.

Op dit moment is er in Vlaanderen slechts trajectcontrole op een stukje snelweg Brussel - Oostende (E40), tussen Gent en Aalst, en op een viaduct ter hoogte van Gent aan de snelweg Antwerpen - Kortrijk (E17). Weyts wil dat naar eigen zeggen ,,revolutionair'' uitbreiden met 240 camera's die niet alleen de snelheid controleren, maar ook nummerplaten kunnen herkennen, bijvoorbeeld van gestolen voertuigen.
 
Er verandert vrij weinig, op de veel plaatsen was 70 toch al de max. Weinig Belgen die zich daaraan houden en je mag op de meeste plaatsen nog gewoon inhalen.

Dat eeuwige gezeik op de staat van de wegen in België is zo langzamerhand ook wel achterhaald. Meestal geroepen door mensen die twee per jaar in België komen om te shoppen in Antwerpen en een keer de route de Soleil afsukkelen.

Ik kom er graag en bijna wekelijks, zowel op de motor als met de auto. Kijk uit je doppen en rij vlot door in plaats van als een blind paard op de automatische piloot achter die tomtom aan te sukkelen. Flitsmeister doet het ook prima in België en de helft van die flitspalen zit geen camera in.
 
Voor je het vergeet: dit is in Vlaanderen, niet in Wallonië.

Grappig landje, niet?
 
Ach ja Belgie he. Het is wachten op de dag dat 1 van de kerncentrale's ploft....
Dan hoeven we ons niet meer druk te maken om camera's, snelheidscontroles en privacy :X :')
 
Ach ja Belgie he. Het is wachten op de dag dat 1 van de kerncentrale's ploft....
Dan hoeven we ons niet meer druk te maken om camera's, snelheidscontroles en privacy :X :')

Hee,doe eens gezellig :( ,ik woon 10 km van de belgische grens af :+

Toch is het,in mijn ogen,in veel opzichten een relaxter (?) landje dan ons kikkerlandje.
Ik kom er graag :)
 
Laatst bewerkt:
-O-
Vlaanderen wil over een jaar langs alle snelwegen trajectcontroles hebben, die de snelheid van de weggebruikers vrijwel overal in de gaten houden.
De Vlaamse minister van Mobiliteit, Ben Weyts, zei maandag tegen de VTM Nieuws dat de automobilist zich voor 2019 vrijwel overal op het snelwegennet aan de maximumsnelheid moet gaan houden, omdat er dan trajectcontrole zal zijn.

Op dit moment is er in Vlaanderen slechts trajectcontrole op een stukje snelweg Brussel - Oostende (E40), tussen Gent en Aalst, en op een viaduct ter hoogte van Gent aan de snelweg Antwerpen - Kortrijk (E17). Weyts wil dat naar eigen zeggen ,,revolutionair'' uitbreiden met 240 camera's die niet alleen de snelheid controleren, maar ook nummerplaten kunnen herkennen, bijvoorbeeld van gestolen voertuigen.

Er zijn al veel meer trajectcontroles in België. Er zijn er zelfs al op lokale wegen. De laatste maanden hebben ze in Vlaanderen een hoop ANPR camera's geplaatst om zo het verkeer te kunnen volgen. Ik heb al weet van minstens een plek waar diezelfde ANPR camera's gebruikt worden voor trajectcontrole, dat zal in de toekomst op nog meer plaatsen gebeuren.

Er verandert vrij weinig, op de veel plaatsen was 70 toch al de max. Weinig Belgen die zich daaraan houden en je mag op de meeste plaatsen nog gewoon inhalen.

Dat eeuwige gezeik op de staat van de wegen in België is zo langzamerhand ook wel achterhaald. Meestal geroepen door mensen die twee per jaar in België komen om te shoppen in Antwerpen en een keer de route de Soleil afsukkelen.

Ik kom er graag en bijna wekelijks, zowel op de motor als met de auto. Kijk uit je doppen en rij vlot door in plaats van als een blind paard op de automatische piloot achter die tomtom aan te sukkelen. Flitsmeister doet het ook prima in België en de helft van die flitspalen zit geen camera in.

Ik ben benieuwd waar jij dan rijdt want de meeste wegen zijn behoorlijk ruk hier in België. Als het al niet de toestand van het wegdek is, dan toch wel het soort wegdek. Het grootste deel van de grote verbindingswegen zijn van beton. Dat rijdt allesbehalve comfortabel door al die naden en oneffenheden. Het leven naast zo'n betonweg is dan ook niet aangenaam door al dat lawaai en trillingen. (Ik kan het weten, heb er 5 jaar naast gewoond)
En dan nog even in de gaten houden dat er bijna elk jaar wel weer stukken betonweg omhoog springen tijdens hete zomerdagen door de spanning die op de betonplaten onderling komt door uitzetting. Eventjes snel repareren zit er niet in, zo'n weggedeelte is dan minstens drie weken afgesloten.
En heb je al eens met regenweer in België gereden? ZOAB kennen ze hier dus niet. Met andere woorden, zicht is ruk, zeker als motorrijder. Fluisterasfalt is hier ook nagenoeg onbekend, met een hoop lawaai als gevolg.
Dus leg eens uit waarom we niet over de staat van de wegen in België mogen zeiken?
 
Hee,doe eens gezellig :( ,ik woon 10 km van de belgische grens af :+

Toch is het,in mijn ogen,in veel opzichten een relaxter (?) landje dan ons kikkerlandje.
Ik kom er graag :)


Tegen die tijd zal 10, 100 of 1000km niet meer zoveel uitmaken.
En ja ik kom er ook graag. Elk jaar naar de Bikers' Classics, super evenement op een van de mooiste circuits :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan