Beekberger
MF veteraan
- 12 mei 2010
- 3.217
- 1.383
- Onderwerp starter
- #26
Ik ben benieuwd waar jij dan rijdt want de meeste wegen zijn behoorlijk ruk hier in België. Als het al niet de toestand van het wegdek is, dan toch wel het soort wegdek. Het grootste deel van de grote verbindingswegen zijn van beton. Dat rijdt allesbehalve comfortabel door al die naden en oneffenheden. Het leven naast zo'n betonweg is dan ook niet aangenaam door al dat lawaai en trillingen. (Ik kan het weten, heb er 5 jaar naast gewoond)
En dan nog even in de gaten houden dat er bijna elk jaar wel weer stukken betonweg omhoog springen tijdens hete zomerdagen door de spanning die op de betonplaten onderling komt door uitzetting. Eventjes snel repareren zit er niet in, zo'n weggedeelte is dan minstens drie weken afgesloten.
En heb je al eens met regenweer in België gereden? ZOAB kennen ze hier dus niet. Met andere woorden, zicht is ruk, zeker als motorrijder. Fluisterasfalt is hier ook nagenoeg onbekend, met een hoop lawaai als gevolg.
Dus leg eens uit waarom we niet over de staat van de wegen in België mogen zeiken?
Niet zo idioot lang geleden met een stel maten wezen rijden in het Belgische en toen we een bocht doorkwamen, zat er op 3/4 van de bocht een gat in onze rijbaan van een cm of 80 doorsnee en 20 cm diep. Maat voor mij kon niet meer op tijd uitwijken ivm een tegenligger en stuiterde toch een cm of 30 van zijn zadel. Met beide beentjes in de lucht had hij zijn stuur nog vast. Wonder boven wonder landde hij weer op zijn zadel. En 1 jaar geleden reed ik op zo'n fijne betonbaan in de schemering op een zo'n kapotte betonplaat linker voor- en achterband aan gort. Sta je dan met 1 reserveband 's ochtends vroeg langs de kant.
Laatst bewerkt: