Max. toerental Aprilia Tuono

TheFarmer

MF'er
18 jan 2004
193
0
Boskoop
Hallo,

Ik ben vandaag wezen proefrijden op een Aprilia Tuono uit 2003. Nou viel mij
op dat het lampje voor het max toerental al bij 6000 toeren zenuwachtig begon
te knipperen. Is dat normaal of kan je dat handmatig anders instellen? Ik vond
het een beetje vreemd dat dat al bij 6000 toeren zou beginnen.


groets
 
Als het goed is dan gaat je wijzer van je toerenteller dan ook maar tot 6000rpm ( bij op contact zetten) ten teken dat het schakellampje op (fabrieksaf) 6000rpm is gezet.

Check je manual even(of het Aprilia forum)

F.
 
2003, volgens mij is dat nog net hetzelfde dash als bij mijn appie.

Knop C indrukken en weer los, binnen een aantal seconde nogmaals indrukken en inhouden. De wijzer klikt nu langzaam per 1000rpm omhoog, zodra je de knop loslaat is dat je instelling. Als je de knop losgelaten hebt en binnen een aantal seconden weer indrukt dan verspringt de wijzer nu per 100rpm omhoog, loslaten waar je hem wilt hebben en de knop verder met rust laten.

oid...

Bij die van mij kun je hem tussen de 2000 en de 12000rpm instellen, ik heb geen tuono, maar ik gok dat dat niet heel veel zal afwijken.
 
Laatst bewerkt:
2003, volgens mij is dat nog net hetzelfde dash als bij mijn appie.

Knop C indrukken en weer los, binnen een aantal seconde nogmaals indrukken en inhouden. De wijzer klikt nu langzaam per 1000rpm omhoog, zodra je de knop loslaat is dat je instelling. Als je de knop losgelaten hebt en binnen een aantal seconden weer indrukt dan verspringt de wijzer nu per 100rpm omhoog, loslaten waar je hem wilt hebben en de knop verder met rust laten.

oid...

Bij die van mij kun je hem tussen de 2000 en de 12000rpm instellen, ik heb geen tuono, maar ik gok dat dat niet heel veel zal afwijken.

hee thnx :) dat van die per 100 rpm instellen wist ik nog niet. kan ik hem tenminste op 10.500 rpm zetten. Lijkt zo'n beetje het beste schakelmoment op mijn falco
 
Terug
Bovenaan Onderaan