Maximale breedte bagage..

Voertuigreglement:hoofdstuk 3,Afdeling 4,Motorfietsen, § 2. Afmetingen en massa’s,

Artikel 3.4.6

1. Motorfietsen die in gebruik worden genomen na 31 oktober 1995, moeten voor wat betreft afmetingen en massa's voldoen aan het bepaalde in richtlijn 93/93/EEG.

2. Motorfietsen zonder zijspanwagen die in gebruik zijn genomen voor 1 november 1995, mogen niet breder zijn dan 1,00 m.

3. Motorfietsen met zijspanwagen die in gebruik zijn genomen voor 1 november 1995, mogen niet breder zijn dan 2,55 m.

Artikel 3.4.9
De toegestane maximum massa van motorfietsen mag niet meer bedragen dan de door de fabrikant van het voertuig opgegeven toegestane maximum massa.


Hoofdstuk 5 Permanente eisen, afdeling 4, Motorfietsen

§ 2. Afmetingen en massa’s,

Artikel 5.4.6
Motorfietsen mogen:

a. niet langer zijn dan 4.00 m;

b. niet breder zijn dan 2.00 m;

c. niet hoger zijn dan 2.50 m.

Afdeling 18. Gebruikseisen voertuigen

§ 1. Afmetingen en massa’s

B . Motorfietsen en daardoor voortbewogen aanhangwagens

Artikel 5.18.19

Aanhangwagens achter motorfietsen moeten in aangekoppelde toestand voldoen aan de volgende eisen:

a. de breedte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m;

b. de hoogte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m;

c. de totale massa van het voertuig mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van de trekkende motorfiets;

d. de afstand van de achteras van de trekkende motorfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,50 m.

Samengevat: Een motor, met inbegrip van lading, mag nooit breder dan één meter en ook nooit hoger dan één (n.a.v. reactie:lees hier 2,50 meter) meter zijn.

En nu kijken of Panrider dit antwoord goedkeurd ;)



 
Laatst bewerkt:
:^

Ik ken dan toch verschillende mensen met een probleem. Bijv. iemand met een kawasaki zzr1100 met aan beide zijde Givi Maxia koffers. Lekker veel bergruimte maar gegarandeerd breder dan 1 meter (En goed oppassen in de file ;) ). En ik ben zelf met koffers erop ook al 1 meter breed :)
 
:^

Ik ken dan toch verschillende mensen met een probleem. Bijv. iemand met een kawasaki zzr1100 met aan beide zijde Givi Maxia koffers. Lekker veel bergruimte maar gegarandeerd breder dan 1 meter (En goed oppassen in de file ;) ). En ik ben zelf met koffers erop ook al 1 meter breed :)
Als je goed leest (in het laatste stukje):
motoren mogen niet hoger dan 2,5 meter zijn
motoren mogen niet breder zijn dan 2 meter.
Dit is inclusief lading. (berijder niet meegerekend :? )

De aanhangers mogen niet hoger en breder zijn dan 1 meter . .
 
Als je goed leest (in het laatste stukje):
motoren mogen niet hoger dan 2,5 meter zijn
motoren mogen niet breder zijn dan 2 meter.
Dit is inclusief lading. (berijder niet meegerekend :? )

De aanhangers mogen niet hoger en breder zijn dan 1 meter . .
Ik heb het goed gelezen, incl. de originele teksten :)
Die maten van 4 x 2 x 2,5 gelden voor de ontwerpmaten (af fabriek cq zelfbouw) motoren na '95 mogen incl. lading niet breder zijn dan 1 meter '(

@ Thunderstreak: Je samenvatting klopt niet, motoren mogen best hoger zijn dan 1 meter, anders moeten heel veel mensen de zaag in hun kuipruit zetten ;)
 
Samengevat: Een motor, met inbegrip van lading, mag nooit breder dan één meter en ook nooit hoger dan één (n.a.v. reactie:lees hier 2,50 meter) meter zijn.

En nu kijken of Panrider dit antwoord goedkeurd ;)
Ja hoor Thunderstreak, je bent geslaagd (geen 10). Voor alle andere motorvoertuigen wordt er in de wet uitgebreid aandacht besteed aan de afmetingen en het uitsteken van (ondeelbare) lading. Voor motoren nauwelijks dus voor de maximale afmeting (inclusief lading) zonder aanhanger moet we ons maar richten op het eerste lijstje van de permanente eisen. Lengte 4, breedte 2 en hoogte 2,5. Voor de aanhanger gelden weer die ander getallen: inclusief lading 1m hoog, 1m breed en max 2,5 meter van de achteras.
De motorfiets zelf mag max 1 meter breed zijn (toelatingseisen). Een koffer wordt als lading gerekend (behalve bij de Honda Deauville).
 
Ja hoor Thunderstreak, je bent geslaagd (geen 10). Voor alle andere motorvoertuigen wordt er in de wet uitgebreid aandacht besteed aan de afmetingen en het uitsteken van (ondeelbare) lading. Voor motoren nauwelijks dus voor de maximale afmeting (inclusief lading) zonder aanhanger moet we ons maar richten op het eerste lijstje van de permanente eisen. Lengte 4, breedte 2 en hoogte 2,5. Voor de aanhanger gelden weer die ander getallen: inclusief lading 1m hoog, 1m breed en max 2,5 meter van de achteras.
De motorfiets zelf mag max 1 meter breed zijn (toelatingseisen). Een koffer wordt als lading gerekend (behalve bij de Honda Deauville).

Ben ik ziek, verveel ik met te pletter en dan toch tegen dit compliment aanlopen. Een dag om weer trots op te zijn! *D Dank je Panrider :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan