Maximumsnelheid omlaag op wegen in Vlaanderen

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Netelenbos is niet echt fijn maar in Belgie hebben ze ook een fijne meneer.

Maximumsnelheid omlaag op wegen in Vlaanderen ;(
Heerlen/Hasselt - De Vlaamse minister van Verkeer, Steve Stevaert, heeft aangekondigd om de maximumsnelheid op de wegen fors te verlagen. Hij oogst met het plan forse kritiek.
Op provinciale wegen gaat de maximumsnelheid van 90 naar 70 kilometer per uur omlaag. En op de Brusselse Ring, althans het Vlaamse gedeelte, mag straks niet harder worden gereden dan 100 kilometer per uur. Verder wordt de bebouwde kom in de meeste plaatsen uitgebreid, zodat in de buitenwijken straks ook 50 km/u mag worden gereden. Hij wil de nieuwe verkeersregels er snel doordrukken omdat in zijn ogen de federale minister, Isabelle Durant, te lang aarzelt om de maatregel voor heel België in te voeren.


 
Straks wordt dit nog in de Europeese Unit ingevoerd..!!!
Dat wordt dan effe balen. Gaan ze zeker ook nog VERPLICHTEN om
motorkleding aan te hebben.
Geen handschoenen? f 200,-
Geen Broek? f 200,-
Geen jas? f 200,-
Geen helm? f 280,-
Passagier zonder beschermende kleding? Inname rijbewijs..!!!

Dit zou best kunnen in de nabije toekomst.
|( |(
 
Dit gaan ze ook in Nederland doorvoeren. Alle 80km/u wegen worden waarschijnlijk 60km/u wegen.
Was er nog een reden toe in Belgie of niet Zut ?

Ik snap echt niet waarom hoor..... is het door de vergrijzing ? Dat die niet gewoon aan de max. snelheid durven te houden ? (je kent ze vast wel, een auto die met 50 a 60 de snelweg op gaat waar je 120 mag)

En het leukste van allemaal is dat het volk het maar pikt. |(
WEGBLOKKADES!!!!!!!!!!!

Doet me denken hier in Amersfoort, toen de brommers op de weg moesten, een wethouder had dat besloten. Toen zeiden ze tegen de wethouder 'stap jij dan maar eens een rondje achterop de scooter,dan rijden we even een rondje over de stadsring'. Mooi dat ie dat niet durfde, de schijtbak!!! De mensen die dit soort achterlijke regels verzinnen, maken niet eens gebruik ervan. Net als al die ministers, ze worden gereden, dus wat maakt het ze uit...

[ Dit Bericht is bewerkt door: JK op 2001-07-18 12:28 ]
 
Dat doet de deur dicht..!!!
Ik ga NU immigreren naar Amerika..!!! Echt waar..!!!
Waardeloos is dit man..!!! :( :( |( |(
Wat heb ik verkeerd gedaan in het verkeer..???

Heb mijn berichtje aangepast Bigconvoy :) Ik keek IETSJE te ver in de toekomst, hier worden alleen de 80km/u wegen allemaal 60. Dus snelweg enzo daar blijven ze voorlopig nog even vanaf, maar je weet hoe gek ze zijn in de 2e kamer :(

Maarja het volk blijft het pikken.. alles blijven ze pikken... zelfs dat alles duurder is geworden door de euro enzo. Al die klote tenten ronden alles af naar boven ! :( :( :( :( :(
 
Was er nog een reden toe in Belgie of niet Zut ?

60 is namelijk veeeeeeel veiliger! Niet rijden nog veeeeeeeeeel veiligerderst |(

quote: "Stevaert beoogt met de verlaging van de maximumsnelheid het aantal verkeersslachtoffers met eenderde terug te dringen voor het jaar 2005."

Onze zuiderburen zijn er niet echt blij mee: "Uit een opiniepeiling van ‘Het Belang van Limburg’ blijkt dat liefst 78,5 procent het niet eens met de minister. Stevaert zegt niet verrast te zijn door die uitslag: ,,Ik weet dat het geen sympathieke maatregel is." :j
 
60 is namelijk veeeeeeel veiliger! Niet rijden nog veeeeeeeeeel veiligerderst |(

quote: "Stevaert beoogt met de verlaging van de maximumsnelheid het aantal verkeersslachtoffers met eenderde terug te dringen voor het jaar 2005."

Onze zuiderburen zijn er niet echt blij mee: "Uit een opiniepeiling van ‘Het Belang van Limburg’ blijkt dat liefst 78,5 procent het niet eens met de minister. Stevaert zegt niet verrast te zijn door die uitslag: ,,Ik weet dat het geen sympathieke maatregel is." :j

Dan is rijden met het openbaar vervoer nog veiliger.
Of kun je net zo goed lopen,...!!!
Jezus, ik spuug die ministers in het gezicht... lekker met m'n 8-) op,
zodat zij me niet herkennen.
Inderdaad regels maken ja...maar er zelf aan houden nee..!!!!
 
Weet je wat veilig is ? Om de 10 jaar een nieuw examen ofzo. Of gewoon een verplichte voortgezette rijopleiding ook voor automobilisten.
Het verschil tussen 60km/u of 80km/u is echt heel erg klein.

Is ook goed voor het milieu, je bent langer onderweg, dus langer uitstoot van gassen, bovendien maak je hier flinke files mee. Vooral in de spitsuren.
Vaak wordt er niet goed nagedacht over een nieuwe wet of een nieuwe verkeersregel, en ik vraag me ook vaak af wat voor vreemde figuren soms dit land besturen.
 
Ach, het verlagen van de maximum snelheid heeft alleen invloed op de hoogte van de boete voor te snel rijden. We hielden ons toch al niet aan de max snelheid. Toch? })
 
WTF haal je dat nieuws vandaan?
Als rasechte snelheidsgekke belg met nog snelheidsgekkere Belgebroer heb ik dat nieuws niet gezien.. lijkt me vreemd dat zo'n besluit niet in de pers terrecht komt VOOR het effectief in de kamer komt.
 
tis echt triestig maar tot nu toe is die verlaging van de max-snelheid er nog niet door!!! *D *D *D
dus blijven hopen

de voornaamste kritiek is dat er toch te weinig gecontroleerd wordt en dat het dus geen zin heeft de max. snelheid te verminderen

ter vergelijking:
in belgie vorig jaar +-300.000 overtredingen vastgesteld, :(
in nederland meer dan een miljoen ...
 
Ik snap het probleem echt niet.

We houden ons nu al niet aan de snelheid en dan ook niet. Op de wegen waar je nu 80 mag rij je nu 90 en dan ook. Alleen de boete is wat hoger. 8-) Op de dijken maakt het al helemaal niks uit want met de snelheid die er nu gereden word mag je je rijbewijs inleveren, en dan ook!

Mijn motto: nee zeggen, ja doen! :j
 
Levensgevaarlijk!!

Ik ga met mijn nieuwe 220 kunnende volkswagen Passat V6 tdi toch niet 60 rijden? Dan val ik in slaap!

Dus wat doe ik: Inhalen! En vlot!,.. maar ja, toen kwam daar een kerel die ook 80 ipv 60 reed me tegemoet,. en ja,..

Persoonlijk denk ik dat van 60 moeten rijden op buitenwegen, niet minder ongelukken komen. Wel word het duidelijker wie het ongeluk veroorzaakt heeft: de (te) snel rijdende.

Laat die jongens het rijbewijs gaan afpakken van auto's die met meer als 30 te snel door het centrum van een willekeurig dorpje/stadje rijden!

Overigens: chef van mijn vriendin zat hier in duitsland met 1.11 promile alcohol in zijn bloed achter het stuur: 9 maanden rijbewijs weg! AUIE!
1.1 was alleen een boete, maar wel terecht (maar ook weer lullig, en wel veel, is 3 maanden niet realistischer?)

Ik weet het, ik lul weer teveel! Laters!
 
Terug
Bovenaan Onderaan