MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Heb nu 600km met men sym, rijd zeer goed,4juli binnen voor men 1000km,kzal me wat moeten inhouden.

Zeker niet op snelwegen rijden!
Mijn garage adviseerde mij om zoveel mogelijk variatie in snelheden te rijden gecombineerd met stoppen en vertrekken op secundaire wegen.
Pas na de onderhoud van de 1000km mag je RUSTIGAAN naar de 120/u toe rijden. Ook hier best gedurende 1000km op snelwegen heel afwisselende snelheden rijden. 80 - 100 - 120 ...

Veel veilige rijkilometers!
 
Die van mij is 3 jaar oud en 54000 km en rij sportief volgens de garage ligt het aan de benzine pomp en nee ik had geen 5 jaar en met props van in het begin olie verbruik zijden ze dat dat normaal was op 54000klm heb ik 21 liter olie verbruikt.
 
Die van mij is 3 jaar oud en 54000 km en rij sportief volgens de garage ligt het aan de benzine pomp en nee ik had geen 5 jaar en met props van in het begin olie verbruik zijden ze dat dat normaal was op 54000klm heb ik 21 liter olie verbruikt.

Dat is dus dubbel zoveel olie betaald over die periode, dat kan al tellen Megane.
 
En de dealer nog inporteur heeft er iets aan gedaan. Normaal moest ik nooit olie verversen hij verbruikte genoeg. Wat mij het meest pijn doet is de belasting op het mileu. En ok ik reed wel meestal snel soms tot 170 maar meestal 130a140.
 
Laatst bewerkt:
Oei Megane!!

Dan ben jij wel een erg sportieve rijder want ik haal bijna nooit de 140, ja hooguit in de zomer op een lang recht heerlijk stukje autosnelweg in het zonnejte eventjes tot maximum de 150!
Maar dat gebeurt echt zelden... voor mij is het tussen 70 - 110 heerlijk rijden....
Ik wil echt genieten van de omgeving/natuur/landschap, is voor mij echt belangrijk.

Ach ieder zijn ding, hé mannen!
 
Ik zat alle dagen op de E17 tussen Antwerpen en Gent door de Kennedy tunnel. Ik gebruikte mijn scoot voor werkverkeer met wagen was ik zeker 1 uur later thuis.En een scoot is veel gemakkelijker voor in de fille te rijden dan een motor (geen versnellingen).
 
Laatst bewerkt:
Megane,
Daarin geef ik jou gelijk in want ik rij ook werkverkeer met mijn maxsymmeke!
Ik vermoed ietsje defensiever dan gij ;-)
 
Ik zat alle dagen op de E17 tussen Antwerpen en Gent door de Kennedy tunnel. Ik gebruikte mijn scoot voor werkverkeer met wagen was ik zeker 1 uur later thuis.En een scoot is veel gemakkelijker voor in de fille te rijden dan een motor (geen versnellingen).

En niet te vergeten ,het achter remmeke pak je er zo bij :t
Vandaag eens de randstad '( in en uit,mee den maxsym :]
 
Jij hebt een punt Megane! :Y

Gisteren had ik een mooie toer gemaakt in regio Zeeland. De route had ik zelf uitgedokterd via myroute-app met kaart van michelin met zijn "groene wegen". Het was echt een test om te zien hoe groen de "groene wegen" waren. Ik was aangenaam verrast want de meeste wegen waren echt verrukkelijk! Ik ga zeker terug!

Het was een rit van 366km totaal waarvan dikke 160 heen en terug snelweg. Dus ongeveer 200km mooie wegen .... :] 8.30u tot 18.00u met nodige pauzen... 8-)
 
Vandaag een mooi ritje gedaan met men vrouwke
Vertrokken in Leuven dan , Tongeren , voerstreek , eupen, monshau, rurhsee , elsenborn, butgenbach , stavlot , coo , essneux, huy ,ottep , geldenaken, hamme-mille , home
Goed voor zo'n 450 km vandaag , met 80% kronkelweggetjes

Super verbruik , de twee maxsyms zijn onder de 3,85 l op 100 km gebleven .

Wat het weer betreft , geen regen tegen gekomen , maar aan de rurhsee was de lucht wel ook zwart , klaar om te onweren , maar zelf hebben we het niet gehad , waarschijnlijk iets na ons los gebarsten , verder overal veel zon gehad , maw prachtige dag geweest
 
Laatst bewerkt:
WOW Krispy,

Dat is wel een hele rit! En zeker van de streken genoten?

Welk uur waart ge vertrokken en terug thuis? Hoeveel pauzes genomen?

Ik wil dat graag weten omdat ik nu eigen routen probeer uit te stippelen via my route app...
 
dat rijd goed en is zuinig ik kocht bijna cn750x dct de integra is veel duurder.Een verbruik van 3 liter
 
Laatst bewerkt:
Beste Maxsym rijders, ik heb na 57000 km mijn Maxsym600i ingeruild voor een Honda Integra700. Niet omdat er problemen waren met de Maxsym maar ik wilde een tweecylinder met grote wielen.

Ik heb nog reserve onderdelen voor de 600 zoals een originele Sym aandrijfriem, luchtfilter e.d. (moet nog eens nakijken)
Als iemand interesse moest hebben laat dan maar iets weten.

Grts, Robert

Jarolo, ben je tevreden over uw nieuwe motoscooter?
 
Rotgerbo, ik ben er heel content van.

Alleen als ik nog moest veranderen zou het een 750cc worden, maar niet voor het beetje vermogen dat deze meer heeft.

De 700 heeft een D-stand en een S-stand, de 750 een D-stand en S1 - S2 - S3 stand.
In de D stand schakelt een integra vlug op en rij je al snel in een hoge versnelling. Deze stand is wel prima voor stad fille en dergelijke. Daarentegen is de S stand dan weer heel sportief en zelfs soms een beetje te sportief voor rustig rijden. Draai bij bv. 120 alles open dan werkt de kick-down en trek je nog een spurt om u tegen te zeggen. Je kunt ook zelf schakelen en ben je verkeerd dan grijpt de Honda in (zelfs als je de automaat uitgeschakelt hebt) en zorgt ervoor dat je niks kunt kapot maken.
Bij de 750 komt de S2 stand overeen met de S van de 700 , S3 is dan nog een beetje sportiever.

Mijn verbruik is max. 3.5 liter en dat is dan bij sportief rijden, in D haalt hij waarschijnlijk zelfs 3 liter.

Heb er intussen al meer dan 6000km mee gedaan zelfs tot in Italie mee gereden.

Ben een tevreden Honda rijder geworden. :)

Nog vergeten te zeggen, het zadel is echt mijn ding niet, niet te doen om uren te rijden. Heb mij een luchtkussen gekocht en dan valt het redelijk mee.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!

Ik lees al een hele lange tijd op dit forum en heb ook al wel iets gepost, maar nu zit ik toch met een vraagje.
Na veel lezen, opzoeken en gaan kijken heb ik besloten om voor een Maxsym 600 te gaan wanneer ik in september mijn rijbewijs heb gehaald. Hij ziet er gewoon geweldig uit, is betaalbaar en krachtig genoeg om met 2 wat leuk te toeren.
Om wat verder weg te gaan en wat meer bagage mee te kunnen nemen ben ik nu aant kijken voor koffers. Een topkoffer is gemakkelijk maar ik vroeg mij af of er mensen zijn die ook zijkoffers hebben? Indien ja, welke modellen zijn er mogelijk en wat heb je nog allemaal nodig om ze goed te bevestigen?

Alvast allemaal bedankt en ik kijk uit naar mijn nieuwe Sym *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan