MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Gerome :
Mijn banden zijn just 3 jaar oud en 30.000km ver.
Jij gaat ze oprijden? Hoeveel km heb je op dit moment?

Ik had inderdaad eens met te lage bandenspanning gereden, er zat een schroefke in.... 2 keren zelfs!8)7
Dat had ik dan laten herstellen met zo'n propke.
Dus onze mekanieker had dan toch gelijk ...
Gerome dank voor den uitleg en ikzelf ben echt tevreden over maxxis-banden.
Als ik nieuwe banden krijg gaat de mekanieker een DUNLOP ROADSMART III opzetten. Zijn dat goeie banden:?
Volgens hem goeie banden voor droog en regen weer...
 
Laatst bewerkt:
Gerome,
Onze OLD-S had al eens intensieve zoektocht gedaan naar de maxxis-banden en bleek dat je nergens kunt vastkrijgen.
Ik vond het al heel raar omdat de nieuwe Maxsymmekes nog steeds voorzien worden van de Maxxis-banden!
Eddy kon zelfs niet via Korea internet vastkrijgen.... nogthans een gat in de markt als je me vraagt!
 
Beste Motards,

ik ben al een paar jaar op de forum aan het lezen,maar heb nog nooit mij ingeschreven tot nu. Ik wil jullie namelijk uit jullie lijden lossen qua lange tijd over de maxxis banden. in ieder geval snap ik niet dat jullie die banden niet vinden ?
Ik zal jullie verlossen zie een paar linken

Maxxis band: Alle Maxxis motorbanden te koop op Pneus Online

Maxxis Banden | Motorbanden goedkoop, Lage prijs - BandenLeader.be

Maxxis Motorbanden » Ruime Keuze » Oponeo.be

ps: ik ben ook trotse bezitter van een maxsym 400i

grtjs
Chico
 
Chico-194,

Het merk Maxxis als band op zich bestaat hier. Zowel voor auto's als motoren. Alleen 160/60r14 voor het achterwiel van je scooter zal je nergens vinden.
Heb je al eens op die maat gezocht? De sites die je aangeeft geven geen Maxxis band tussen de resultaten.
 
@Gerome,

Dat wist ik niet......vond het al raar dat jullie die niet vonden, daarmee wou ik jullie helpen. Ik heb het nagezien en inderdaad overal out off stock.
Toch wel raar, maar soit niets aan te doen. In ieder geval mijn oprechte excuses !

Grtjs
chico
 
@Gerome,

Dat wist ik niet......vond het al raar dat jullie die niet vonden, daarmee wou ik jullie helpen. Ik heb het nagezien en inderdaad overal out off stock.
Toch wel raar, maar soit niets aan te doen. In ieder geval mijn oprechte excuses !

Grtjs
chico

Toch leuk dat je aan het zoeken bent gegaan:)
Excuses hoef je niet te maken ,hoor;)
 
Chico-194,
Je hebt gelijk dat het merk wel kunt vinden maar zoals Gerome al aanhaalt zul je de juiste bandenmaat voor de Maxsym niet vinden...
MAAR mocht je het ooit vinden ... zeg het ons op deze forum... :}

voor mij zal het te laat zijn want ik had zojuist bij mijn dealer de banden besteld... :]
 
Hallo allemaal!
Ik post niet veel maar lees wel graag hier op het forum maar nu heb ik toch wat nieuws te vertellen.
Ik heb namelijk vorige week mijn motorrijbewijs behaald en meteen zaterdag mijn Maxsym 600 Executive gaan bestellen. Ik had na veel lezen en nadenken er mijn zinnen al op gezet voordat ik mijn rijbewijs had dus was de keuze simpel. Gelukkig hadden ze er nog 1 staan want blijkbaar is de voorraad binnen het netwerk momenteel op en zou het wel een paar maanden duren voordat ze er ééntje konden vastkrijgen. Nu is het enkel nog wachten tot 6 oktober en dan stappen we over van Sym Joyride Evo 125 naar Maxsym 600i Executive *O*

Ik barst haast van enthousiasme en kijk nu al uit naar vele heerlijke kilometers op mijn nieuwe motor!:]

Nog even een vraagje, hebben jullie pechverhelping en zo ja bij welke maatschappij? Alvast bedankt!
 
Ik heb assistance van Ethias.
Auto, motorscooter en caravan zitten erin.
Jaren geleden nodig gehad voor mijn vorige scooter. Een Hyosung ms3 250. Vreselijk ding. Was meer in herstelling dan ik er kon op rijden.
 
@ tomtom xxl : wel eens navragen of deze ook in het buitenland ( buiten benelux ) telt , was vroeger niet het geval , dus oppassen geblazen

de mijne is 3 jaar oud en heb bij vtab een pechverhelping ( extra voertuig ) en volledig europa ( vermits wij alle jaren frankrijk en spanje aandoen tijdens het verlof ) prijskaartje iets meer dan 90 euro
 
Hallo, Noppius,

Proficiat met uw aankoop, je zult er geen spijt van hebben...
Ik heb bijstand moto samen met mijn auto en dat voor WEST - Europa mits opleg van 45€ voor de moto...
 
Bedankt voor de reacties! Ik heb de shop gebeld en die assistance zit er inderdaad bij inbegrepen maar zou alleen maar voor België zijn. Ze gingen het nog eens navragen om zeker te zijn. Maar ik wou ook al eens horen voor na die 2 jaar, de info van VAB op hun site leek me wel interessant omdat ik al een assistance heb voor de wagen bij mijn garage. Gewoon eenmaal per jaar een onderhoud ennje bent voor een jaar weer goed. Dus voor de motor wordt het later een apparte polis afsluiten.

Als de Sym polis voor de Benelux zou zijn, dan zitten we voor 2 jaar heel goed! Ik ga er vooral woon-werkverkeer mee doen maar in de zomer gaat mijn vrouwtje mee en gaan we toeren in Nederland. Daar zijn we wel een paar jaartjes mee zoet denk ik zo :)
In ieder geval kan ik amper wachten tot 6 oktober en mijn eerste ritje! Van zodra ik hem heb probeer ik een foto te plaatsen.
 
TE KOOP: zeer prachtige Sym 600i Executive ABS !, gekocht op 26-04-2018. Heeft nu 3500km is in nieuwstaat, en is in Matt Black, met zwevende remschijven voor nog meer veiligheid, verwarmde handvaten voor meer comfort tijdens de winter ! heeft een Efficiënt ABS-Remsysteem Motor is 1cilinder 4T, 4-kleppen, Vario, 565cc vloeistof gekoeld, start Elektrisch, aandrijving Variomatisch, vermogen 33,5KW, Hydraulische vork, Dubbele schokbreker, voorrem dubbele schijf 275 mm ABS, achterrem 275mm ABS, voorband 120/70-15, achterband 160/60-14, L/B/H (mm) 2270x825x1410, wielbasis (mm) 1555, drooggewicht 233kg, Tankinhoud (liter) 14,2, dus nog geen 5 maand oud ! mag weg voor 5500€ reden van verkoop is mijn hand ! (hand zijn vingers geamputeerd) dat is de reden, gekocht bij Motocity Zwevegem ! gsm 0476/765146 Mvg Johnny
 

Bijlagen

  • IMG_4429.JPG
    IMG_4429.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 27
Als het even tegenslaat .Een nieuwe sym een maand oud 1200 km moet nieuwe motor in vanwege een olie lek.Kan niet hersteld worden is fout in carter deel van de motor
 
oeps tomtom xxl dat is minder, is dit onder garantie dat ze de motor vervangen ?
de mijne is te koop en heeft 3500 en is 5maanden oud, is als nieuw.
gaat weg wegens niet kunnen verplaatsen als die stilstaat, of toch zeer moeilijk, na
operatie aan mijn hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan