MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Op pagina 22 (feb 2016) schrijft Old scooterfan dat de sigarettenaansteker op zijn 400 niet over het contact zat en op zijn 600 wel. De twee verschillen hier dus in. Beiden hebben hierin hun voor- en nadelen.
 
aie, ik had een keer zo kunnen vervangen maar ook na dik uur de neus van miserie eraf gehaald...
er moet toch een trukje zijn om de achterkant te kunnen verstellen? Dit is voer voor de mekaniekers op dit forum! :-)
 
iemand die kan helpen met foto's of uitleg hoe ik de "plateau" te verstigen om de topcase te monteren ,heb van de vorige een zak met vijzen gekregen en een koffer vol rommel 😉🙄😲
 
heb gezien dat sommige mensen het ruggesteun van de maxsym verhogen of meer naar achter kunnen zetten dan stand 3 .iemand een idee hoe je daar moet aan beginnen ?
 
De rugsteun van de passagier gaat er zo af:
Bekijk media item 1327997
De rugsteun van de rijder kan alleen meer naar voren verplaatst worden (2 standen).
Hiervoor moet hij losgemaakt worden onder zadel (zadel omhoog).
Om te verhogen zal je zelf iets moeten maken.
Op pagina 20 vind je een leuning gemaakt door Dollekever.
 
Hey Rotgerbo, nogmaals bedankt voor de foto's en info! Ik heb gisteren eindelijk wat tijd gehad en eens goed zitten kijken aan mijn maxsymmeke. Met behulp van je foto's van zowel de installatie van de Rambol als van de aansluiting heb ik nu een goed idee van hoe ik eraan moet beginnen. Ik ga er wel mee wachten tot het weer lente wordt want momenteel wordt er enkel nog woon-werk verkeer gereden en wat winkelen als mijn vrouwtje geen tijd heeft om met de auto te gaan. Het toeren zal voor 2019 zijn ;( Ach ja, dan heb ik toch wat meer tijd om alle kleine dingetjes van mijn Symmeke te leren kennen voordat we op grote avonturen vertrekken *D
 
Hallo,

Gisteren de route vanuit Wellen was weer(al) met mooie Ardeense wegen.
Bedankt Guy en ook de anderen voor de gezelschap! Hierbij nog de sfeerfoto's

Gezellige groep!

3008dfk.jpg


Mooie groep maxscooters...

34ec202.jpg


Tja, territorium afbakenen, zeker?

s4yvqe.jpg
daar wil ik gerust is mee rijden als ik mag ?
 
Hallo iedereen, het seizoen is weeral bijna voorbij en de stalling van de motor komt in zicht,
het is een goed motor jaar geweest, allee voor mij dan toch, een kleine 10.000 km gemaakt....
Ben de laatste tijd wel wat minder actief op dit forum, maar ik merk toch dat er nog wat leven inzit...ik volg
wel de gesprekken van de jullie.
Voor de mensen die nog rijden, veel plezier nog, maar voor mij zal het er wel bijna op zitten,
mijn groeten,
 
Hoi Guy,

Dan heb je wel goed gereden de afgelopen seizoen! 10.000kmtjes... Fijn dat je wat stiekem meevolgt, altijd leuk! :Y

Zolang er geen ijzel is blijf ik rijden, woon-werk verkeer wel te verstaan.
Met het toeren ben ik wel gestopt, nu is het tijd om met mijn MRA en gps te werken, uit te stippelen, echt winterwerkje...:z
Ik hoop deze weekend mijn maxsymmeke eens goed te kunnen wassen en dan de beenkleed erop monteren...
Dan heb ik 's ochtends ook warmere knieen...:+
 
Hoi Guy,

Zolang er geen ijzel is blijf ik rijden, woon-werk verkeer wel te verstaan.
Met het toeren ben ik wel gestopt, nu is het tijd om met mijn MRA en gps te werken, uit te stippelen, echt winterwerkje...:z
Ik hoop deze weekend mijn maxsymmeke eens goed te kunnen wassen en dan de beenkleed erop monteren...
Dan heb ik 's ochtends ook warmere knieen...:+

Ik blijf ook rijden (woon-werk en meer) zolang het niet ijzelt, en dat beenkleed intrigeert me: ik draag normaal een jeansbroek en daarover een motorpak waarvan de broek een uitneembare voering heeft en knieprotectors. Tot nu toe rij ik altijd zonder de voering en heb nog geen kou gehad.
Is een beenkleed dan echt nuttig of rij jij met lichtere kledij ? Mij lijkt het toch een beetje akelig wanneer je snel een voetje aan de grond moet zetten ? Of went dat wel ?

Stefan.
 
Ook ik blijf rijden voor woon-werk verkeer en een occasionele winkelstop onderweg naar huis. Vermits het mijn enige optie is om te gaan werken rij ik dus de hele winter door, ook bij slecht weer. Enkel als het écht glad is probeer ik op een andere manier op het werk te geraken maar door mijn onregelmatige werkuren is het openbaar vervoer niet snel een optie :N

Over dat benenkleed wil ik ook wel wat meer weten Rotgerbo! Voorbije jaren had ik een "benenschort" die je dus rond je middel vast maakt ipv aan de motor maar ik was er niet zo tevreden over. Je zit er echt onder vast met je benen en snel een voet uitsteken was niet altijd even gemakkelijk. Ook bleef het niet zo goed over mijn knieën zitten en dat was toch echt wel de reden van aankoop, warme benen als het buiten aan het vriezen is.
Momenteel rij ik gewoon met mijn motorbroek, zelfs zonder de voering, maar als de winter even extreem wordt als de zomer is geweest, dan gaan we nog bibberen op de motor :] Dus graag wat meer info en misschien een link naar het product? Alvast weer bedankt!!

Groetjes, Kris
 
De >> TERMOSCUD van TUCANO URBANO is het fijnste beenkleed.
Lekker warm door de teddybeer voering en je kunt er gewoon 130 of sneller mee rijden.
Aan beide onderzijde ter hoogte van je voeten zit een opblaasbaar compartiment zodat er een soort van frame ontstaat die de thermoscud op zijn plaats houdt
en het zorgt er tevens voor dat je met je voeten zonder klem te zitten makkelijk en vlot bij de grond kunt komen.
Na 5x op en afstappen weet je niet beter en is een beenkleedje een en al genieten.
Tucano-Urbano is zo'n beetje de marktleider op dit gebied en maakt voor alle scooters een beenkleed op maat, het zijn eigenlijk gewoon de beste.
Trouwens ook te koop bij een van mijn favoriete zaken Zandri >> tucano-urbano-thermoscud via Zandri

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Maandag eerste keer met mijn nieuw aankoop gereden ,600i 2014 met 7000km en wat een ramp ....
Slecht starten ,niks energie en echt brut , ruw .
Dus maar naft eruit en 300ml aditief ingekapt op 5liter naft (98) dan nieuwe batterij erin en transmisie olie eruit en nieuw erin (half synth , 10w40 van motul ) en dan maar aotosnelweg op .
30 km later heb ik een nieuw scoot wat een verschil .
fijne dag iedereen
 

Bijlagen

  • 20181115_113631.jpg
    20181115_113631.jpg
    643 KB · Weergaven: 23
  • 20181115_105558.jpg
    20181115_105558.jpg
    699,7 KB · Weergaven: 23
  • 20181115_113143.jpg
    20181115_113143.jpg
    683,6 KB · Weergaven: 24
  • 20181115_113332.jpg
    20181115_113332.jpg
    748,7 KB · Weergaven: 23
Terug
Bovenaan Onderaan