MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Webingine heeft volledig gelijk wat betreft beenkleed van Tucano Urbano! Ik heb dat ook, al enkele jaartjes en ben zeer tevreden erover!
Als je enkele keren gereden hebt voel je zelfs bijna niet dat je met een beenkleed rijdt, alleen warmere knieen...
De link naar Tucano Urbano is er al, zie ik ...

Ik rijd met bandendruk voor 2.0 en achter 2.4

Hey Chelle, je bent ook zo'n handige harry wat betreft oliewissel! Een mooi fotoreportage!
 
#rotgerbo
Ja idd en bij motorsprint betaald je snel 120 € voor .ik heb alles zelf gedaan 33,5€ (4 l olie =29,5€ en olie filter 3,25€ ) lucht filter kan je gewoon stofzuigen en koelvloiestof was nog ok .bandendruk en zien of de pinkers branden dat kan iedereen natuurlijk
P.S : het is niet omdat ik 4l olie heb gekocht dat er alles is ingegaan .kwam voordeliger uit .
groetjes
 
Zonder filter te vervangen heb je 1,8 liter nodig. Met oliefilter 2 liter. Bij de 400.
Denk er ook aan de troep die in de afgesloten leiding zit onder de motor af te laten.
En de metalen filter reinigen die onderaan carter zit na het aflaten van de olie.
Heb ook zelf onlangs het klein onderhoud gedaan. Heb nog een oliefilter en luchtfilter klaar liggen voor de volgende beurt.
Ik heb toch de neus eraf genomen en beide lampen vervangen. Zo een barst ontdekt en twee afgebroken bevestigingen aan de plaat die de twee koplampsets verbindt. Vandaar het gekraak dat ik soms hoorde. Met tweecomponentenlijm hersteld en een dagje laten rusten voordat ik alles terug monteerde. Nu geen gekraak meer.
Banden laten vervangen. Zitten nu Bridgestone sc2 rain op. 320 euro betaald voor banden en werk.
 
Laatst bewerkt:
Zonder filter te vervangen heb je 1,8 liter nodig. Met oliefilter 2 liter. Bij de 400.
Denk er ook aan de troep die in de afgesloten leiding zit onder de motor af te laten.
En de metalen filter reinigen die onderaan carter zit na het aflaten van de olie.
Heb ook zelf onlangs het klein onderhoud gedaan. Heb nog een oliefilter en luchtfilter klaar liggen voor de volgende beurt.
Ik heb toch de neus eraf genomen en beide lampen vervangen. Zo een barst ontdekt en twee afgebroken bevestigingen aan de plaat die de twee koplampsets verbindt. Vandaar het gekraak dat ik soms hoorde. Met tweecomponentenlijm hersteld en een dagje laten rusten voordat ik alles terug monteerde. Nu geen gekraak meer.
Banden laten vervangen. Zitten nu Bridgestone sc2 rain op. 320 euro betaald voor banden en werk.
hallo dank u voor u reactie ,over welke metalen filter heb je het juist ? heb je eventueel foto ? olie filter is normaal om dec12d maar vooe die 3€ .... is er eigenlijk een naft filter op een maxsym die je moet vervangen ? thanks
 
bg18.png

Deze kan je best ook reinigen bij een oliewissel.

Wat de benzinefilter betreft heb ik het opgezocht. Deze zit onderaan de benzinepomp. Volgens de handleiding moet die om de 15000km worden vervangen.
Maar doe maar om de 20000km tezamen met de aandrijfriem. Dit onderhoud laat ik uitvoeren door de motorgarage.

00111670A-L4A-000_hi.jpg


Het platte witte schijfje onderaan (hier links) is de benzine filter. Het geheel zit in de benzinetank.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1339098

Deze kan je best ook reinigen bij een oliewissel.

Wat de benzinefilter betreft heb ik het opgezocht. Deze zit onderaan de benzinepomp. Volgens de handleiding moet die om de 15000km worden vervangen.
Maar doe maar om de 20000km tezamen met de aandrijfriem. Dit onderhoud laat ik uitvoeren door de motorgarage.

Bekijk bijlage 1339100

Het platte witte schijfje onderaan (hier links) is de benzine filter. Het geheel zit in de benzinetank.
kan je die filter nog reinigen met de olie erin ? thanks
 
Weet er al iemand iets van de prijszetting , gaat die ook richting AK550 en Tmax ( maw boven 10.000 eurokes )
Dit zou wel zeer spijtig zijn dan
 
De Maxsym 465 TL zou volgens een Italiaanse site (motorbox.com) vanaf mei/juni op de markt komen. De prijs zou ongeveer 7500 euro zijn.
Bedoeling is dit soort 2 cilinder scooters betaalbaar te maken.
Ik vrees alleen dat ook hier weinig te vinden zal zijn qua accessoires in tegenstelling tot de Japanse merken.

In Italië wordt de Maxsym 600 niet verkocht maar wel de 400. In tegenstelling tot hier, waar de 400 eruit ging bij de overgang naar euro 4. De 400 cc euro 4 kost daar nog geen 6000 euro.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal. De eerste keer dat ik in dit topic post. Ik heb een vraag over de luchtuitlaat bij de benzineklep. Werkt die nou echt? Ik rijd zonder doek over m'n benen en ik voel er helemaal niets van. Is het mogelijk dat dit een optie is die op mijn Maxsym niet is aangesloten? Of is het standaard en voel je het alleen als je een leg cover gebruikt?
 
het is te koud nu en je motor geraakt niet op goede temperatuur dus veel zal het niet helpen zelfs met beenkleed
 
Denk dat het alleen maar bedoeld is in combinatie met een beenkleed. Er wordt dan warme lucht onder het beenkleed geblazen.
 
Laatst bewerkt:
het is te koud nu en je motor geraakt niet op goede temperatuur dus veel zal het niet helpen zelfs met beenkleed
De temperatuur die je kan aflezen is die van de koelvloeistof en niet van de motorolie. Bij koude temperaturen zal de rijwind beter koelen en zal de wijzer trager en minder hoog stijgen. De motorolie (motor) zal na voldoende kilometers wel op temperatuur zijn.
Het is mij al opgevallen in de winter dat tijdens het rijden bij lage snelheid de temperatuur bv tot 2 streepjes gaat, maar wanneer ik vervolgens de autosnelweg op ga en ik optrek tot 120km/h de naald terug naar beneden gaat. De motor wordt dan niet koud. Maar de radiator werkt plots veel beter door de rijwind.
 
ik zelf heb veel km's gereden met beenkleed het been kleed was goed gevoerd en er kwam niet veel wind er in maar of ik de warmte voelde van de motor misschien in jeans broek ja maar niet met motor broek (winterbroek)en ik kan het weten was elke werkdag 62 km enkel Antwerpen Gent
 
Laatst bewerkt:
Hier(rond Kortrijk) heb ik nog geen beenkleed gezien. Over de grens in Rijsel zie je veel scooters voorzien van een beenkleed. Of je daar comfortabel met een gewone jeansbroek onder kunt rijden in de winter, geen idee. Als je al een goede motorbroek aanhebt met voering dan denk ik dat zo een beenkleed niet echt nodig is. Je zit niet op een naked bike. Het kan natuurlijk geen kwaad. Alle extra's helpen tegen de kou.
Dragen die fransen meer gewone kleren op hun scooter? En gebruiken ze daarom meer zo een beenkleed? Feit is dat een motorpak niet verplicht is in Frankrijk.
Ik denk dat die verwarming eerder overbodig is. Of het nu werkt of niet.
Is de maxsym de enige scooter die dit heeft of zijn er nog andere merken die dit hebben?
Misschien is zadelverwarming een beter idee.
 
Laatst bewerkt:
Motorpak is in Belgie idd niet verplicht maar ik draag het toch steeds voor de veiligheid.

Wat betreft een beenkleed. Dat ziet er mij zo onhandig uit. Een goed motorpak met voering lijkt mij voldoende net zoals Gerome zegt en eventueel kan je er nog een thermobroek onder dragen.
 
best.jpeg

Safety First, ah nee dat was een andere reeks.
Ook al zie je er lullig uit. Draag altijd een motorpak.😂😎
 
Laatst bewerkt:
Na 2 weken door de regen naar 't werk te tuffen had mijn maxsymmeke dringend nood aan een wasbeurt, fietst gewoon veel plezanter zo:], van de gelegenheid vlug wat kiekjes genomen.
IMG_20181211_154638.jpg
IMG_20181211_154653.jpg
IMG_20181211_154714.jpg
IMG_20181211_154731.jpg
IMG_20181211_154748.jpg
IMG_20181211_154821.jpg
IMG_20181211_154610.jpg
IMG_20181211_154626.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan