MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Bedankt iedereen voor jullie reactie! Ben ook lange tijd afwezig geweest door een hernia in mijn rug.
Opgelopen in een zwaar werk vroeger, heb nu beter en lichter werk gevonden.

Altijd pijn in de rug, eigenlijk de hele dag, elke dag. Maar soms is het draaglijk en niet hinderlijk.
Meestal wel wat slapend of tintelend gevoel in mijn gehele rechterbeen.
Wil geen medicijnen nemen tegen pijn. Als ik erge pijn heb doe ik oefeningen tegen die pijn.
Het belet me inmiddels niet om te genieten van mijn Maxym 600i scooter.

Is het moeilijk om die metaalfilter te verwijderen? Nog nooit gedaan, ben leek.
En natuurlijk goed kijken hoe ie terug erin moet.
Ik wist niet dat er hier eigenlijk 2 filters zijn voor de olie. Die lithium-batterij doet het inmiddels al 2 jaar zonder problemen in de scooter.
Op winter-stal hoef ik nooit bij te laden, dat werkt dus heel goed voor mij.

Ik heb hier shell Helix Ultra 5W40 staan die we ook in de auto doen. Dus ik ga deze nu ook proberen in de scooter.
Helpt ook tegen sludge afzetting in de motor.
 
Laatst bewerkt:
@Spif
Ik kan meespreken van lage rugpijn. 6 maanden thuis gezeten en al meerdere infiltraties in de rug gehad.
Hopelijk heb je er in de toekomst minder last van.
De regering maar beloven: werkbaar werk. Maar nee gewoon langer werken.
Maar goed.

Die filter. Eerst je olie aflaten. Dan grote schroef onder de motor losdraaien en de filter komt mee eruit. Reinigen en er weer in. Vervolgens nieuwe olie erin.

Een lithium-batterij ontlaadt minder snel. Maar deze heeft ook een nadeel. Ze houdt niet van vrieskoude. Dan kan je startproblemen krijgen. De batterij wakker schudden door de lichten eerst te laten branden kan helpen.
Ik heb vorig jaar mijn defecte batterij vervangen door een gewone omdat ik het hele jaar doorrij. Geen winterstalling.
 
Laatst bewerkt:
Hallo een goedemorgen,
Zoals beloofd ziehier de foto van de schakelaar, het staat op foto op dimlichtstand.
Schakel recht (midden) = uit
En natuurlijk naar links toe is volle bak licht ... echt enorm fel, hé mannen!:Y
schakelaar verstralers kopie.pngschakelaar verstralers kopie(2).png

zo ziet het er goed uit nietwaar? *D
 
Hoi Gerry ,

kunt ge ne keer ne foto plaatsen in den donker met en zonder uw extra verlichting aan ( naar voor toe maw wat ge dan ziet vanachter uw stuur naar de weg ) ?
ziet er gaaf uit

Ben serieus aan het pijnzen om mijne maxsym te herspuiten om is iets anders te hebben , maar ben der nog niet uit , men vrouwke ziet het niet echt zitten dat ik daaraan begin
 
Hey Krispy!
Lang geleden zeg! :W

Dat kan ik zeker doen, zal morgen enkele fotos posten. :t
Allez? Ben je echt van plan om te herspuiten? Ga jij dat zelf doen? En welke kleur had je in gedachten? Kanariegeel ??? _O-

nu even over den Eddy... Heb je nog iets van hem gehoord?
 
Ik heb een bepaalt blauw in men gedachte , dit van men auto ( bali blue ) ofwel een feller

wat den eddy betreft , neen niks meer van gehoord , weet ni wat daar aan de hand is , antwoord niet op prive boodschappen en tel nr heb ik niet

weet ni of hij nog aktief is op het forum enof hij zen maxsym nog heeft
 
@ Gerry wat dat kanariegeel betreft , dat valt nog heel goed mee , heb zo ne keer een foto van een brugman 650 gezien en viel goed mee
 
Oh, zou tof zijn als hij terugkomt in ons midden, :W

Bali Blue!? Da's wel ne schone kleur, vind ik!
Voor mij geen kanariegeel ... dat is me wat te fel ...

Voor de lichten heb ik 3 soorten situaties gefotografeerd voor wat meer duidelijkheid voor jullie.
A= op de oprit naar het veld kijkend
B= in de ondergrondse garage naar de muur kijkend
C= op een rijwegje
 
Laatst bewerkt:
Contact opzetten.
TIME 2 seconden ingedrukt houden.
De volgorde is jaar, maand, dag, uur, min.
Druk op SET om te selecteren.
Druk op MODE om aan te passen.
Opnieuw SET en MODE gebruiken voor het volgende.
Als je klaar bent contact afzetten.
 
hoi Jmman, waar kan je die handkappen die je gezet hebt kopen ? en is dat gemakkelijk zelf te doen ?
bedankt Johnny
Hoi,

Ik had mijn handkappen op een Italiaanse site gekocht. Het voordeel vond ik dat bij het plaatsen van de handkappen, de spiegels verder naar buiten kwamen te staan.
Pair of hand protector (handguards) - cod.PM24 - Transparent or Light fum for Sym 400 Maxsym (2011>)
Ondertussen is mijn scooter verkocht en kan ik je geen foto's laten zien.
Ik denk ik net aan dat ik hier vroeger ook al iets had geplaatst ivm de handkappen. Ik was daar zeer tevreden over.
 
Hoi,

Ik had mijn handkappen op een Italiaanse site gekocht. Het voordeel vond ik dat bij het plaatsen van de handkappen, de spiegels verder naar buiten kwamen te staan.
Pair of hand protector (handguards) - cod.PM24 - Transparent or Light fum for Sym 400 Maxsym (2011>)
Ondertussen is mijn scooter verkocht en kan ik je geen foto's laten zien.
Ik denk ik net aan dat ik hier vroeger ook al iets had geplaatst ivm de handkappen. Ik was daar zeer tevreden over.
 
Hoi,

Ik had mijn handkappen op een Italiaanse site gekocht. Het voordeel vond ik dat bij het plaatsen van de handkappen, de spiegels verder naar buiten kwamen te staan.
Pair of hand protector (handguards) - cod.PM24 - Transparent or Light fum for Sym 400 Maxsym (2011>)
Ondertussen is mijn scooter verkocht en kan ik je geen foto's laten zien.
Ik denk ik net aan dat ik hier vroeger ook al iets had geplaatst ivm de handkappen. Ik was daar zeer tevreden over.
 
Hallo,
Deze ochtend vertrek ik naar het werk ( in de regen en veel wind ) en merk op dat mijn snelheidsmeter niet werkt.
Aan het eerste rode licht motor stil gelegd en bij het omdraaien ( opstarten) van de contactsleutel merk ik dat de snelheidsmeter, zoals normaal, een rondje draait en terug naar 0 gaat ( test) . Bij het vertrekken werkt de kilometerteller niet?
Iemand ervaring hiermee, oorzaak ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan