MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Wat ik begrepen heb:
1 cilinder: Meer koppel op lagere toeren, onrustiger motorgedrag, goedkoper onderhoud (maar kortere intervallen).
2 cilinders: soepelere motor, meer verbruik, hogere toerentallen, meer topvermogen.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik begrepen heb:
1 cilinder: Meer koppel op lagere toeren, onrustiger motorgedrag, goedkoper onderhoud (maar kortere intervallen).
2 cilinders: soepelere motor, meer verbruik, hogere toerentallen, meer topvermogen.
Oei meer verbruik???
Ik had een 400 (tankinhoud 14.2liter) en kon er zonder probleem 300km rijden zonder te tanken.
Met huidige 600 (tankinhoud 14.2 liter) moest ik zakken naar 250km met zelfde tankinhoud, hé.
En nu de nieuwe 500TL heeft 13liter tankinhoud ipv 14.2 liter.
Hoeveel KM zal het kunnen rijden? Amper 150 of 200km? Dan is het wel niet meer interessant, hé?
Ik kijk alvast uit naar testen van de 500TL ...
 
Maar Rotgerbo , met de 600 kunt ge toch kort bij de 300 km komen , ik rij toch altijd 280 km en dan tank ik nooit 13 l dus 300km moet kunnen , wat de twee cilinder betreft , tja is me ook altijd gezegd , rijdt iets minder nerveus , minder trillingen , iets meer pks omdat het over twee cilinders verdeeld wordt maar daartegen iets meer verbruikt , maar niet overdreven om te zeggen ik ga veel minder ver geraken .het is niet voor niets dat motor meestal grotere benzinetank heefd , maar hun reikwijte is meestal ook niet om naar huis te schrijven , veel halen de 300 km niet op 1 tankje .
 
het duurt mij te lang voor den 500 uitkomt zal weer een moto guzzi worden V85 TT
 

Bijlagen

  • moto guzzi V85  TT.jpg
    moto guzzi V85 TT.jpg
    9,8 KB · Weergaven: 15
Vandaag nieuw persoonlijk verbruiksrecord gehad , waren de mollenrit gaan rijden (vertrek mol met aankomst daar , goed voor 357 km met daarbij nog eens de op en af vanuit haasrode , tot km is 507 km geworden , verbruik eerste 200 km 7 l , 3.5 l op 100 km , daarna laatste deel tot terug 11l voor 290 km ,(3.8 l op 100 km ) dit laatste deel ging zeer snel ,maw niet getreuzeld , dân nog onder de 4 l gebleven , dit voor de 600 versie , ni slecht mijn gedacht
 
Hoihoi vraagje, sinds kort zit er wat jimmie op mijn stuur wanneer ik met 1 hand rijd, dit zal waarschijnlijk het balhoofd zijn dat versleten is.
Is dit een kostelijke reparatie?
Dank bij voorbaat.
 
Hoihoi vraagje, sinds kort zit er wat jimmie op mijn stuur wanneer ik met 1 hand rijd, dit zal waarschijnlijk het balhoofd zijn dat versleten is.
Is dit een kostelijke reparatie?
Dank bij voorbaat.
Altijd eerst naar je voorband kijken en eventueel laten uitbalanceren. Komt meer van de voorband dan het balhoofd . Als je zeker bent dat het niet je wiel is je balhoofd laten nakijken .
 
Ik had ook trillingen in stuur wanneer ik mijn greep loste. Met nieuwe voorband volledig weg.
Ga met je hand over het loopvlak. Als je geen vlak oppervlak voelt zal dit de oorzaak zijn.
 
Hallo, het jimmystuur zou te wijten zijn aan de zachte voorband (metzeler feelfree wintec winterband), de band is perfect in balans dus met een andere band zou het opgelost zijn, ik zal m'n stuur maar vasthouden dan haha.
Nog een vraagje, voel je het verschil goed tussen een 400i en een 600i?
 
De 400 rijdt goed. Ook op de snelweg. Maar daar merk je het verschil. Als een 600 het gas opent om enkele voertuigen in te halen en je wil bijblijven met een 400 dan ben je eraan voor de moeite.
Dan kom je vermogen tekort.
Daar zit het verschil. Met een 400 kan je perfect op de snelweg rijden. Je hebt een top van ongeveer 150 km/h (gps). Maar de snee is er wel uit boven de 120.
Wie vaak de snelweg op moet is dus beter af met een 600.
Als je een passagier meeneemt en je bent beiden niet van de lichtste dan zul je met de 400 ook merken dat het iets minder vlot gaat.
 
Laatst bewerkt:
De hoofdreden waarom ik een 600 genomen had was idd net die extra power.
Héél leuk maar ook veiliger als je met je vrouw achterop op reis gaat. heet neemt de klim in de bergen als een berggeit.
Met de mijne rijd ik op autosnelwegen meestal 110... een aangename snelheid voor mij.
Geen 1 seconde spijt van mijn maxsymmeke 600.

Vandaag mag ik het gaan ophalen in Tienen want heeft een groot onderhoud gekregen.
En een gepeperde rekening van net geen 500€, slik. De riem moest ook vervangen worden, vandaar...
 
Hallo mede sym fanaten. Op mijn nieuwe maxsym600i staan nu 2000 km. Rijdt zeer lekker alleen heb ik ondervonden dat het stuur hevig trilt als je van stilstand vertrekt en dat de spiegels nogal mee bewegen. Eens hij rijdt is het weer weg. Hebben jullie dat ook al ondervonden of moet ik het eens laten vallen bij de garage bij het volgende onderhoud ? Grts Aspire.
 
Eigenlijk nooit op gelet 🤔 ,van het weekend tijdens een ritje dacht ik nog wat een goed en helder zicht
 
Ook ooit gevraagd op forum en kreeg toen antwoord dat hij opnieuw zou beginnen rijden , maar verder niks gehoord , heeft er iemand contact mee ? Is er iets gebeurt of zo , want hij was hier heel actief aanwezig vroeger , en nu reageert hij nooit nog ergens op
 
Dat was ik.
Heb hem op 20 mei een sms gestuurd met de vraag hoe het met hem is. Maar hij heeft niet geantwoord. Ik heb hem ook gevraagd of hij deze zomer opnieuw gaat rijden.
Hij had vorig jaar te kennen gegeven dat hij de rit langs de Opaalkust nog wilde herhalen.
Als er mensen geïnteresseerd zijn om eens in het weekend die bewuste rit mee te rijden laat het me weten.
We kunnen dan een datum vastzetten.
 
Misschien vind ie de nieuwe lay-out van MF niet fijn en post ie daarom niet meer.
Ik was er in het begin ook niet zo heel enthousiast over 🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan