MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Ik vraag me af of hij zijn maxsym eigenlijk nog heeft?
Het is misschien voor hem een afgesloten hoofdstuk.
Laten we hopen van niet.
 
Dat was ik.
Heb hem op 20 mei een sms gestuurd met de vraag hoe het met hem is. Maar hij heeft niet geantwoord. Ik heb hem ook gevraagd of hij deze zomer opnieuw gaat rijden.
Hij had vorig jaar te kennen gegeven dat hij de rit langs de Opaalkust nog wilde herhalen.
Als er mensen geïnteresseerd zijn om eens in het weekend die bewuste rit mee te rijden laat het me weten.
We kunnen dan een datum vastzetten.

Hallo Gerome,

Ik heb best interesse om nog eens samen een ritje te doen.

Beste groeten,

Stefan.
 
@Stefan,

Volgend weekend gaat niet. Het weekend van 10 en 11 augustus wel.
Daarna ga ik ook in groot verlof tot halverwege september.
Stuur me anders een privebericht. Dan kan ik je mijn email adres geven en/of telefoonnummer.
In mij verlof zijn er ook wel datums maar die ga ik niet allemaal hier opgeven.

Groeten,
Stefan
 
Laatst bewerkt:
Technische vraag, ik ging met een rapke andere rolletjes steken, van die dr pulley's, nu krijg ik die moer toch niet los zeker dat heb ik nog nooit meegemaakt, ik probeerde eerst met een luchtmoersleutel of hoe noem je dat maar zonder resultaat, dan met zo'n tool die je in de gaatjes van het vliegwiel steekt om tegen te houden en een pot van 27 erop, zoveel kracht gezet dat er stukken van de gaten van het vliegwiel afbraken waardoor ik nu het vliegwiel niet meer kan tegenhouden, iemand nog een oplossing, ik draai tegen uurwijzersrichting.
 
Technische vraag, ik ging met een rapke andere rolletjes steken, van die dr pulley's, nu krijg ik die moer toch niet los zeker dat heb ik nog nooit meegemaakt, ik probeerde eerst met een luchtmoersleutel of hoe noem je dat maar zonder resultaat, dan met zo'n tool die je in de gaatjes van het vliegwiel steekt om tegen te houden en een pot van 27 erop, zoveel kracht gezet dat er stukken van de gaten van het vliegwiel afbraken waardoor ik nu het vliegwiel niet meer kan tegenhouden, iemand nog een oplossing, ik draai tegen uurwijzersrichting.

Zelf nog niet gekeken bij de maxsym ,maar er zit toch geen borging voor de moer ? Een krachtige slagmoersleutel heeft dit zo los normaal!
 
Zelf nog niet gekeken bij de maxsym ,maar er zit toch geen borging voor de moer ? Een krachtige slagmoersleutel heeft dit zo los normaal!
Geen borging te bespeuren, had ook een joymax en maxsym 400i en daar telkens geen problemen, nu met de 600i niet los te krijgen, jammer van het vliegwiel ziet er niet uit nu. IMG_20190801_205839.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20190801_205933.jpg
    IMG_20190801_205933.jpg
    226,8 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20190801_205805.jpg
    IMG_20190801_205805.jpg
    196,2 KB · Weergaven: 18
Geen borging te bespeuren, had ook een joymax en maxsym 400i en daar telkens geen problemen, nu met de 600i niet los te krijgen, jammer van het vliegwiel ziet er niet uit nu. Bekijk bijlage 1414566

Toch maar eens proberen met opwarmen tot 60° , misschien heeft de vorige eigenaar wel locktide gebruikt. via een sleutel en het vliegwiel mag je het wel vergeten nu ,dus je hebt enkel nog de slagmoersleutel optie . Ga eens langs bij een bandenboer ,deze hebben zware slagmoersleutels . Al moet deze dat je hebt
normaal volstaan als je genoeg luchtdruk/debiet hebt.
 
Hallo mannen,

Dit geloven jullie nooit!
Ik moest gisteren in de WAYPOINT-winkel zijn voor een onderdeeltje ...
Wie zag ik daar ...?!? DEN EDDY!:Y

Ik mag zeggen van hem op deze forum dat hij het goed maakt (zag ook goed uit) en hij zal wel terugkomen maar heeft zijn tijd nodig...
Had maar liefst 12 operaties gehad! 8)7

Zo, ik denk dat de kans groot zal zijn dat den Eddy met de jaarlijkse waypoint toerrit (altijd 1ste zondag van oktober) aanwezig zal zijn...
Zou toch tof zijn, he mannen!?

Toen ik de zaak way-point wou verlaten botste ik tegen .... Jeroen Meus, ... snel selfie gemaakt, leuk! ;)
 
Laatst bewerkt:
voor mij is het gedaan met den maxsym ik ga weer over tot motor nu ik niet meer moet werken en kan rijden wanneer er geen files zijn
moto guzzi.jpg
 
Toch maar eens proberen met opwarmen tot 60° , misschien heeft de vorige eigenaar wel locktide gebruikt. via een sleutel en het vliegwiel mag je het wel vergeten nu ,dus je hebt enkel nog de slagmoersleutel optie . Ga eens langs bij een bandenboer ,deze hebben zware slagmoersleutels . Al moet deze dat je hebt
normaal volstaan als je genoeg luchtdruk/debiet hebt.
Opgelost met accu slagmoersleutel 18volt 👍
 
Hallo mannen,

Dit geloven jullie nooit!
Ik moest gisteren in de WAYPOINT-winkel zijn voor een onderdeeltje ...
Wie zag ik daar ...?!? DEN EDDY!:Y

Ik mag zeggen van hem op deze forum dat hij het goed maakt (zag ook goed uit) en hij zal wel terugkomen maar heeft zijn tijd nodig...
Had maar liefst 12 operaties gehad! 8)7

Zo, ik denk dat de kans groot zal zijn dat den Eddy met de jaarlijkse waypoint toerrit (altijd 1ste zondag van oktober) aanwezig zal zijn...
Zou toch tof zijn, he mannen!?

Toen ik de zaak way-point wou verlaten botste ik tegen .... Jeroen Meus, ... snel selfie gemaakt, leuk! ;)
 
Ik betaalde vorige week 2000 euro. De Maxsym 400 i met ABS, 10 000 km, bouwjaar 2014, van een gepensioneerde grootvader...minitieus onderhouden.... ZOdra ik de nummerplaat heb ga ik kilometers vreten... :)

Dat is een mooie deal zeg! Zullen alweer in prijs zakken nu later op het seizoen. Ook is de 400cc uit productie vandaar dat de waarde zakt. Maakt niet uit! Goeie deal en goeie scooter. Ga je veel plezier aan beleven.
 
Dat is een mooie deal zeg! Zullen alweer in prijs zakken nu later op het seizoen. Ook is de 400cc uit productie vandaar dat de waarde zakt. Maakt niet uit! Goeie deal en goeie scooter. Ga je veel plezier aan beleven.
Ik ben net als een klein kind nu overal aan het zoeken naar leuke accesoires (camera, koffer,...).
 
Proficiat, mooie koop voor die prijs.
Ik denk dat hij te goedkoop verkocht is. Grootvader zal waarde niet goed ingeschat hebben. Goed voor de koper.
Hij had zeker 500 euro meer mogen vragen.
Accessoires specifiek voor de Maxsym ga je niet veel vinden. Voor de japanse scooters is er vanalles te koop. Scooters uit Taiwan zijn blijkbaar niet interessant genoeg.
RAD heeft wel een monolockhouder voor een Givi topkoffer voor de Maxsym 400 en 600.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net als een klein kind nu overal aan het zoeken naar leuke accesoires (camera, koffer,...).
Hallo,
amai, dat is zeker een mooi deal en amper 10.000km?!?
Ik had ook zo'n 400... niets dan goeie herinneringen.
Qua accesoires = ik raad jou aan om de forum vanaf maxsym 400 te overlopen, je zult echt wel even bezig zijn maar als je enkel foto's overloopt heb je dan ook de meeste accesoires gezien!
Veel geluk, veilige km'tjes en rij veilig!
 
Mijn achterband is dood,ik zoek dus een nieuwe.
Iemand tips?
Mijn rijstijl is sportief 🤗
Zoek veel grip ,ook in regen.
Eigenlijk een maxxis dus 😉
Op korte termijn.

Alvast dank
 
Ik heb nu Bridgestone Battlax SC2 rain op mijn Maxsym. Prima band. Op aanraden van motorzaak.
Heb voorband meteen ook maar vervangen.
Ik denk dat je de originele Maxxis banden moeilijk gaat vinden.
 
Ik heb nu Bridgestone Battlax SC2 rain op mijn Maxsym. Prima band. Op aanraden van motorzaak.
Heb voorband meteen ook maar vervangen.
Ik denk dat je de originele Maxxis banden moeilijk gaat vinden.

Weet ik,jammer ik vind het fijne banden 😔
 
Terug
Bovenaan Onderaan