MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Voor Sym Maxsym 400i



Alles wat ik hier opnoem is nieuw gekocht eind 2019. Ik wou het van de zomer monteren maar heb een goede overname gehad.


Dr.Pulley sliding roll sr3018/8-13 : 77,90€

Dr.Pulley sliding pieces sp3018 AI : 27,95€



Bmc air filter fm691/01 : 68.95€ past ook op de 600i



Bagagerek plaat 61,70€ universeel past ook op de 600i



Ngk iridium cr8eix bougie 19,30€



V-snaar (tandriem) 114,94€



Koppelingen remschoenen prijs ?



Dit alles is zonder transport kosten in gerekend. Alles in 1 koop HEEFT VOORRANG ! ! ! Dan doe ik een speciale prijs.



Heeft mij gekost samen zonder de transport kosten 370,74€ en doe gratis de koppelingen schoenen bij.


Nu alles samen voor 320€ . laat maar een seintje. Groetjes Chico

Via 2de hands je riem,rollen,sliders en koppelingsschoenen gekocht ;-)
 
heb op de nieuwe 500 gezeten op de beurs zat lekker maar ben er niet kapot van het dashbord oogde goedkoop en er waren wat kleine dingen waar ik op afkap.
bv 2 opbergruimtes onder het stuur dat heeft geen lang leven.de buitenkant zag er wel mooi uit .
de nieuwe 300 vond ik wel mooi.
 
heb op de nieuwe 500 gezeten op de beurs zat lekker maar ben er niet kapot van het dashbord oogde goedkoop en er waren wat kleine dingen waar ik op afkap.
bv 2 opbergruimtes onder het stuur dat heeft geen lang leven.de buitenkant zag er wel mooi uit .
de nieuwe 300 vond ik wel mooi.
Allez, toch niet overtuigd over de nieuwe 500? Ikzelf was ook niet echt mee aan de hand van foto's ... tja modellen veranderen, eisen worden hoger (vanaf 2021 moeten nieuwe motoren Euro5-norm halen!) ... Volgens mij direct de hoofdreden waarom men niet meer wil investeren in de maxsym 600i ...
 
ik vond ook de achtekant de beugels waar je passegier zijn handen zet niet mooi oogde beetje mager en het zadel was niet mooi.
voor mij word hij het zeker niet ik ga voor de adv x
 
Geen 1 cilinder meer voor mij. Rij nu met een Moto Guzzi VT 850
 

Bijlagen

  • IMG_0859.JPG
    IMG_0859.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 7
ik vond ook de achtekant de beugels waar je passegier zijn handen zet niet mooi oogde beetje mager en het zadel was niet mooi.
voor mij word hij het zeker niet ik ga voor de adv x

Ik heb ook veel interesse in de X ADV van Honda ... Zal, als de lente begint, zeker een proefritje maken met een X ADV en ook 750 DCT ... maar ik twijfel nog met aankoop vanwege de nieuwe EURO5-norm voor moto's...? Ik weet het niet...

Voor mijne Maxsym 600i van 2016 en met 44000km op de teller zal ik allicht niks meer krijgen, denk ik?
Eigenlijk zou ik graag de richtprijs willen weten voor zo'n maxsym...
 
Hoe zit het hier???
Staan alle moto's op stal??? Ik mag nog steeds gaan werken en dus heeft mijn stalen ros nog geen rust.. 8-)
 
Gewoon doorrijden idd WW verkeer.
In nederland mag het ook nog recreatief
 
Motorscooter op stal. Er is hier veel controle. En er worden geen waarschuwingen gegeven.
Zelfs als je wandelt mag je nergens gaan zitten. Ik woon aan een sportpark en er is hier regelmatig controle van politiewagens of politie op de motor.
Boodschappen doen met de motor en je wordt scheef bekeken.
 
Motorscooter op stal. Er is hier veel controle. En er worden geen waarschuwingen gegeven.
Zelfs als je wandelt mag je nergens gaan zitten. Ik woon aan een sportpark en er is hier regelmatig controle van politiewagens of politie op de motor.
Boodschappen doen met de motor en je wordt scheef bekeken.

Ik toch heel normaal 🤗 🤔

IMG_20191019_154731.jpg
IMG_20191019_154737.jpg
 
OOhhh leffe, olijfjes .... lekkeerrrrr! :t
Ik ben alle dagen op moto vanwege WW ... voorts ook regelmatig boodschap doen ...
Ochtends is het toch raar gevoel .... zo alleen op de wegen ...
Voorts hou jullie vooral gezond, hé mannen!
Doei!
 
Mijn Maxsym 600i is toe aan nieuwe remblokjes. Ik heb ergens eens gelezen dat remblokjes van Suzuki passen, maar weet iemand welke precies ? Aangezien ik niet naar mijn garagist kan, wil ik online bestellen ..

Bedankt,
Stefan.
 
Ik ga ook wel de weg op om boodschappen te doen voor moeder de vrouw.
Ik vind het vreemd dat je niet een ritje mag doen met je motor... Ik kom bij niemand in de nabijheid en rij alleen. Anderzijds zie ik wel nogal veel bromfietsers rond rijden. Als ik terug ben van boodschappen doe ik meestal een extra blokje om, kan geen kwaad.:)

Voor de rest staat ie op stal aan de accu druppel lader. Ook nog effe het tankje gevuld met wat goedkope benzine.
 
Jongens wat een stilte hier... Ik hoor de bijen door het forum zoemen. Ja ons stalen ros staat er momenteel voor het plezier bij.
En zeker met dit weer nu, mag je niet buiten met je motor. Ik ga een paar toertjes rond mijn erf rijden...

Hen hem gisteren nog eens opgekuist, ziet er nagelnieuw uit inmiddels, tja meer kan je niet doen.
Hoe staat ie er bij jullie bij en wat doen jullie nu om je bezig te houden? Sleutelen aan de motor?
Ik werk nu voornamelijk klusjes af buiten en binnen, er is altijd wel iets te doen.

En als je je toch buiten waagt met je motor, voel ik gewoon de ogen op mijn rug branden. Ook anderen in de auto, overal voel je de mensen kijken en hebben opmerkingen. Vooral als je met je ros aankomt aan de supermarkt kijken mensen heel merkwaardig naar je. In het verkeer voel je gewoon dat mensen bezig zijn over je omdat je rond rijd.
 
Laatst bewerkt:
(...)
En als je je toch buiten waagt met je motor, voel ik gewoon de ogen op mijn rug branden. Ook anderen in de auto, overal voel je de mensen kijken en hebben opmerkingen. Vooral als je met je ros aankomt aan de supermarkt kijken mensen heel merkwaardig naar je. In het verkeer voel je gewoon dat mensen bezig zijn over je omdat je rond rijd.
Ik weet dat niet.
Dat is volgens mij meer een gevoel dan een werkelijkheid. Je voelt dat omdat je denkt dat het niet mag, denk ik.
En wellicht is het wel zo dat vele mensen dat denken, jij incluis.

Maar is dat echt zo?

Hier een artikel vandaag op vrt.nws: Minister De Crem: "Extra richtlijnen Nationaal Crisiscentrum kunnen niet dienen om boetes te geven"
Allerlei richtlijnen is één zaak maar het is de wettekst die telt, die is juridisch afdwingbaar.
En wat zegt die wettekst:
Artikel 5:
Art. 5. Worden verboden:
- de samenscholingen;
- de privé- en publieke activiteiten van culturele, maatschappelijke, feestelijke, folkloristische, sportieve en recreatieve aard;
- de schooluitstappen en de activiteiten in het kader van jeugdbewe-gingen, op en vanaf het nationaal grondgebied;
- de activiteiten van de erediensten.

In afwijking van het eerste lid, worden toegestaan:
- activiteiten in intieme of familiale kring en begrafenisceremonies;
- een buitenwandeling met de leden van de familie die onder hetzelfde dak wonen vergezeld met een andere persoon, de beoefening van een individuele fysieke activiteit of met de familieleden die onder hetzelfde dak wonen of telkens een zelfde vriend, dit alles met respect van een afstand van 1,5 meter tussen elke persoon.
Dan is er artikel 8:
Art. 8.
De personen zijn ertoe gehouden thuis te blijven.
Het is verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen zoals:
- zich te begeven van en naar de plaatsen waarvan de opening toegelaten is op basis van de artikelen 1 en 3;
- toegang te hebben tot bankautomaten en postkantoren;
- toegang te hebben tot medische zorgen;
- om bijstand en zorgen te voorzien voor oudere personen, voor minderjarigen, voor personen met een handicap en voor kwetsbare personen;
- het uitvoeren van de professionele verplaatsingen, met inbegrip van het woon-werkverkeer.
- situaties bedoeld in artikel 5, alinea 2.

Je moet de quotes open klikken en ik heb in vet gemarkeerd wat voor een tochtje met de scooter van toepassing is.

Een tocht maken met de scooter om de Vlaamse Ardennen eens te gaan verkennen lijkt me nu geen goed idee want een recreatieve uitstap en al helemaal niet als je dat samen met anderen doet.

Maar een tochtje maken in de omgeving, alleen op je scooter en zonder een specifiek doel lijkt mij volledig in lijn met de formulering van de wettekst: "de beoefening van een individuele fysieke activiteit of met de familieleden die onder hetzelfde dak wonen of telkens een zelfde vriend, dit alles met respect van een afstand van 1,5 meter tussen elke persoon."
Het gaat om een fysieke activiteit, en alleen.
Het enige waar je moet voor zorgen is dat je voldoende afstand respecteert. Als je heel smalle wegjes (ex-treinroutes bijvoorbeeld) vermijdt dan is dat in de praktijk absoluut geen probleem. Je rijdt dan op de baan en die is breed genoeg.
Minder een probleem volgens mij dan voor mensen die een tochtje maken met hun fiets of elektrische fiets en op het fietspad rijden, of mensen die te voet gebruik maken van een gewoon voetpad.

OK, ik weet ook niet hoe het zal aflopen als ik een controle tegenkom. Tot nu nog niet tegengekomen.
Maar ik moet toch regelmatig eens een tochtje kunnen maken met mijn scooter.
Elke dag hoeft niet maar 1 keer per week dat is toch een minimum. Puur voor de ontspanning.
 
Denk dat je het toch mis hebt hoor...

Njet
De maatregelen even heel bondig samengevat: de cafés zijn dicht en je mag enkel je huis uit voor essentiële verplaatsingen naar de supermarkt of naar het werk of voor recreatieve lichaamsbeweging. Dat laatste was nogal dubbelop omdat wij motorrijden wel degelijk klasseren onder recreatieve lichaamsbeweging. De Vlaamse Motorrijders Bond van België nam daarom contact op met het Ministerie van Volksgezondheid en hun antwoord schept duidelijkheid: recreatieve verplaatsingen met de motor zijn verboden.

Je mag je motor nog wel gebruiken uiteraard, bijvoorbeeld om naar het werk te rijden of om boodschappen te gaan doen. Op de motor zit je nochtans alleen, je draagt een helm, vaak een Buff of sjaal en alles gebeurt in open lucht. Eigenlijk is er dus letterlijk geen vuiltje aan de lucht. Maar dura lex sed lex. Niet rijden dus.

Idd, het is best hypocriet. Wij zijn ingepakt in buff en helm die zowel mond als neus bedekken terwijl wielrenners hun adem de vrije loop gaat, op de koop toe zie je wielrenners maar al te vaak (dicht) naast of achter elkaar rijden lekker elkaars adem recycleren terwijl motorrijders nooit zo dicht bij elkaar rijden en op de koop toe op de openbare weg rijden en dus veel meer mogelijkheid hebben om afstand van elkaar te bewaren.

Kijk, niks tegen wielrenners hoor, integendeel, fantastische sport én techniek en vaak toffe mensen ook... Maar ik vind deze maatregel ongelooflijk belachelijk, absurd en hypocriet, gezien bovenstaande opmerkingen. het is nu 8 april, maatregelen worden steeds strenger en strenger, maar het aantal recreatieve fietsers (niet alleen wielrenners in hun sport-tenu) die ik al heb zien passeren kan ik niet meer op 2 handen tellen maar ik mag dan geen ritje met mijn motor doen, alleen(!!) gewoon om ervoor te zorgen dat de accu na weken van stilstand niet leeg geraakt, zonder dat ik per se ergens moet stoppen, gewoon half uurtje rijden zonder zadel te verlaten = VERBODEN!! Belachelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan