MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Ik begrijp hieruit dat autostrade rijden meer slijtage veroorzaakt, en dus niet het veelvuldiger optrekken bij stadsverkeer of secundaire wegen. Klopt ?
Dat hangt ervan af.
Als je altijd autostrade zou rijden aan een nagenoeg constante snelheid bij niet te zware motorbelasting zal de slijtage eerder geringer zijn dan bij veelvuldig optrekken en weer afremmen omdat de motor dan in een stabiele modus draait.
Rij je op diezelfde autostrade maar met sterk wisselende snelheden en met pieken tegen hoge belasting dan zal de slijtage eerder hoger zijn.
 
Ja, tis eerder sportief rijden dat meer slijtage geeft.
Wat autostrade betreft denk ik dat er een verschil is tussen de 400 en 600. Met de 600 kan je sowieso rustiger rijden op autostrade. Hij heeft meer vermogen en toerental is lager aan bv 120 km/h dan bij de 400. Mijn 400 moet harder werken op autostrade en ik harder optrekken.
Dus ja, autostrade betekent niet altijd meer slijtage.
Ik zal vooral een rustige rijder zijn zeker. Scheelt ook in de remblokjes.
 
Laatst bewerkt:
Even iets anders.
Heeft niemand last van dat die rubberen inlay's van de treeplanken los geraken.??
Ik ben laats de rechter verloren in de eifel.
Heb reeds een nieuwe bestelt.
 
Even iets anders.
Heeft niemand last van dat die rubberen inlay's van de treeplanken los geraken.??
Ik ben laats de rechter verloren in de eifel.
Heb reeds een nieuwe bestelt.

Echt losgeraakt, niet bij mij, maar ik heb wel al gemerkt dat je die heel bewust en grondig terug moet duwen zodat ze echt vastzitten: ze hebben, éénmaal losgemaakt, idd blijkbaar de neiging om op te bollen.
 
De handkappen zijn binnen en gemonteerd.
Kwaliteit is redelijk, pasvorm is redelijk.
Wel iets van "strepen" in het kunststof, slordig.
De bijgeleverde beugels moet je wel zelf wat in vorm kneden, verbuigen.
Windbescherming lijk me ook redelijk.
Revetten zitten er niet bij.
De bruine smoke kleur past heel mooi bij mijn bruin metallic 🤗
Oordeel zelf
IMG_20200615_182322.jpg
IMG_20200615_182311.jpg
IMG_20200615_182139.jpg
IMG_20200615_181935.jpg
IMG_20200615_181840.jpg
IMG_20200615_181836.jpg
IMG_20200615_181805.jpg
IMG_20200615_181820.jpg
IMG_20200615_181830.jpg
 
Hoi hoi, heeft er hier toevallig iemand een oud of een laag sportwindscherm liggen waar hij graag vanaf is?
Ik wil voor de zomer zo wel eens rijden met een laag windscherm om te proberen maar die prijzen van een nieuw exemplaar amai.
Thnx.
 
Krispy, zo'n uitlaat schuren om achteraf mooi zwart te spuiten.
Met welk soort schuurpapier gebruik je? Staalwol? of...?
Want zo'n uitlaat is wel van erg dun staal, nietwaar?

Ik ben van plan om heel binnenkort eraan te werken... :t
 
Krispy, zo'n uitlaat schuren om achteraf mooi zwart te spuiten.
Met welk soort schuurpapier gebruik je? Staalwol? of...?
Want zo'n uitlaat is wel van erg dun staal, nietwaar?

Ik ben van plan om heel binnenkort eraan te werken... :t
Ik heb gewoon zo'n schuurpad ( uitzicht schuurspons) gebruikt totdat alle vlekjes weg waren ( niet totdat het blinkend ijzer was hé) en daarna zwarte hittebestendigde verf over gespoten
Wat dikte staal betreft ge zou u nog verschieten , daar zit ge zomaar niet door zenne , zeker niet met handschuren
 
Ondertussen is mijne uitlaat behandeld en dat met dank aan jullie voor de vele tips! :}
Anders had ik het niet gekund...
Het ziet er nu echt goed uit ...
Hopelijk blijft die hitte bestendige verf 2 jaren goed? we zullen zien!
 
Nog te koop onderhoudspaket voor de maxsym 400. Gaat om een nieuwe riem, nieuwe rollen, sliders en olie filter. 100€ en het mag weg.
 

Bijlagen

  • IMG_20200414_195708.jpg
    IMG_20200414_195708.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 6
Hoikes, sinds enige tijd pruttelt-puft mijn maxsymmeke bij het gas lossen en uitbollen tot stilstand, kleppen laten regelen of kan het iets anders zijn?
 
De handkappen zijn binnen en gemonteerd.
Kwaliteit is redelijk, pasvorm is redelijk.
Wel iets van "strepen" in het kunststof, slordig.
De bijgeleverde beugels moet je wel zelf wat in vorm kneden, verbuigen.
Windbescherming lijk me ook redelijk.
Revetten zitten er niet bij.
De bruine smoke kleur past heel mooi bij mijn bruin metallic 🤗
Oordeel zelf
Bekijk bijlage 1512840Bekijk bijlage 1512842Bekijk bijlage 1512844Bekijk bijlage 1512845Bekijk bijlage 1512846Bekijk bijlage 1512847Bekijk bijlage 1512848Bekijk bijlage 1512850Bekijk bijlage 1512851
Wel iets van "strepen" in het kunststof, slordig, kan dat geen dun laagje plastiek zijn ?
 
goedendag,

ik heb momenteel een maxsym 600i en was erg tevreden tot nu...
ik heb een paar weken geleden kortsluiting gekregen in de bedrading. waarschijnlijk ontstaan door de zijstandaard sensor. Nadat alle kappen gedemonteerd waren heb ik de kabelboom nagekeken en de draden naar de zij standaard waren aan elkaar gesmolten. Ook de draden bij de dodemansknop waren gesmolten. Alle gesmolten en beschadigde draden vervangen en gesoldeerd, nieuwe zij standaard sensor gemonteerd. Daarna startte de sym weer gelijk. Tot een paar dagen later de sym niet meer wilde starten. Nadat ik het contact aanzet en de knop van het alarm indruk is het klaar. De zekering brand door en alles valt uit. Tevens worden de draden bij de zij standaard sensor weer heet en zijn aan elkaar geplakt.. Oplossing bedacht om de draden van de sensor door te verbinden, 2 draden doorverbonden en de draad van het lampje losgelaten. Helaas nog minder resultaat....

mijn vraag is of het de ECU kan zijn of iets anders. De kabelboom is in zijn geheel nagekeken en vervangen waar nodig.
hoop dat iemand een idee heeft, er is nog geen motorzaak die de maxsym wil repareren.

mvg
 
Laatst bewerkt:
kan dat niet te maken hebben met een slecht werkend Relay, als die kabels terug heet worden schrijf je, dan is er toch iets anders, zal meten worden.
of >
Spanningsregelaar defect onderzoeken
Het eerste dat je kunt testen of er vanuit het laadcircuit wel een goede spanning komt. Dit doe je door de motor te starten en vervolgens met een volt-meter de spanning te meten op de accupolen. Dit hoort rond de 13,5-14,5V te zijn. Is dit minder (dus 12V is niet goed!) of meer dan 15V, dan is er iets niet goed met het laadcicruit. Dit kunnen dan 2 componenten zijn naast de spanningsregelaar die defect zijn:

  • Bekabeling: visueel alles controleren of er geen breuken zijn en connectors nog goed contact maken (mogen zeker geen gesmolten "toestanden" zijn.
  • Dynamo: zie "Dynamo defect?" onderaan.
Haal de spanningsregelaar los van zijn bevestiging en controleer of het gegoten (kunststof) deel van de spanningsregelaar is verkleurd of iets open staat. Dit duidt op er op dat de spanningsregelaar te heet is geworden. Je kunt ook met een multimeter checken of er kortsluiting is met de diodemeting op de multimeter. Mocht dit niet het geval zijn en de spanning toch niet juist zijn, dan zul je even moeten kijken of de dynamo nog goed is. Overigens is onze ervaring dat als er meer dan 15V op staat, dan is in bijna alle gevallen de spanningsregelaar stuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan