MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

hoy iedereen , kom nog ff binnen om te piepen en zie dat het hier druk geworden is (leuk)
old-scooterfan was jij dat vandaag aan de lichten in kortemberg rond 14u ?
heb nog gegroet maar ik was te snel voorbij ( tja 600i hèè) loool
groetjes
 
@de chelle
Ja, klopt ik was onderweg naar Leuven, ik had je ook gezien, maar met je verlaagde scherm had ik het was wat later in de mot. Je vrouw zat achterop zeker ?

@sym fan
Ja, voor zaterdag neem je best een regenpak mee.
Je volgt best je onderhoudsschema, maar als je zelf het onderhoud doet en je controleert je riem regelmatig en je rijdt niet te zot, dan kan me met de MaxSYM 400 en ook 600 wel naar een 20000 km gaan voor je riem en rolletjes vervangt.
Als je met de trekveren de veertjes aan de koppeling bedoelt, dan gaan deze heel lang mee, meestal moet je eerder de koppelingsschoentjes vervangen omdat deze versleten geraken, maar dan rij je er ook al heel wat kilometers mee, en dan voel je dat wel bij het rijden, dat hij iets later oppakt of aangrijpt.
Ik ken de intervallen niet voor de Joymax 125i, maar je vindt daar zeker wel een handleiding voor op het internet, best een service manual.
 
Mijne riem van de Maxsym600i was bij 25000km nog altijd prima en die heeft al veel kilometers in de bergen gereden. Is natuurlijk iets smaller geworden maar nog steeds binnen de marges en geen beschadigingen. Ik voel wel het verschil met nieuw ( de verhouding is iets kleiner ) maar veel stelt het niet voor. Blijft er zeker tot na de winter nog op liggen en dan zie we wel verder.
De koppeling gaat, zoals Old zegt, ook heel lang mee. Na 25000 km was er bij mij nog niks aan te zien.
 
@jarolo
Heb jij al een service manual gevonden voor de MaxSYM600 ?
Ken je misschien de juiste specificaties van de riem (afmetingen BxHxL) voor de 600 en de rolletjes qua afmetingen en gewicht ?
Ik zie dat het nu in het gamma zit van EasyParts, maar zonder specificaties.

Hoe is het nog met de voet in het gips ? Al terug aan het rijden ?
Groeten van Old-SF :) ;)
 
Laatst bewerkt:
@ Old,

Ik heb ergens een site gevonden waar je een wp handleiding zou kunnen downloaden maar ik vertrouw die site niet goed.

Afmetingen riem zouden dezelfde zijn als van de 400 , navraag gedaan bij dealer/invoeder. Verder niks over gevonden dus ik veronderstel dat dit klopt en is ook logisch volgens de SYM 400/600 strategie.
De rollen zijn 17 gram, de afmetingen weet ik niet maar ik heb intussen nieuwe van Dr. Pulley klaarliggen. Het zijn ook 17 grams, zal straks eens de breedte nameten. Normaal schrijft Dr Pulley -10% voor maar de Maxsym600 is zo al snel en vinnig genoeg voor mij. Het grote voordeel van die rollen is ook dat ze veel langer meegaan en de prijs 48€ met slide parts is ongeveer gelijk met de originele. Als ik toch lichter wil boor ik er 2 gram gewicht uit en klaar is kees.

Ben verlost van de gips en intussen terug aan het rijden. Is wel weer tijd voor nieuwe banden want de feelfreewintec zijn zo goed als op hun einde. Heb wel nog mijn originele Maxxis banden zo goed als nieuw maar die ga ik verkopen, rij liever met de Metzelers.

Dat scherm van Givi heb ik ook gehad, is zeer praktisch als bescherming. Je zit volledig uit weer en wind, zelfs bij stortbuien blijf je droog (als je niet stilstaat natuurlijk). Ik vond het echter een draak van uitzicht met die 2 dikke bulten die mij aan iets anders doen denken. :) Is wel een persoonlijke menig en heb dat scherm dan maar gebruikt om opzetstukken uit te maken.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Jarolo,
Is het misschien mogelijk om me de link van die site te geven ? Ik probeer hem dan wel even uit in een veilige omgeving.
Toen ik de buitenste breedte van mijn riem gemeten had, kwam ik op bijna 30 mm uit, terwijl men voor de 400 sprak van 28 mm, maar ik heb die nooit moeten vervangen op mijn 400, voor ik die verkocht heb.
Wat vind je beter aan de Metzeler FeelFreeWintec t.o.v. de Maxxis banden die er standaard op liggen ? Als ze 25000 km meegegaan zijn, en een goeie wegligging hebben, dan lijken ze me heel prima.
 
Die 10% eraf is omdat de motor daarop het beste rijd. Voor een nog snellere acceleratie gaai je nog lichter ten nadele van de top.
als je dezelfde gewicht neemd als het originele dan heb je best kans dat die niet helemaal lekker reageert op het gas, bijv trillingen veroorzaakt aan de vario.
hoeft niet maar kan wel.
de mensen die vaak klagen over de dr pully zijn vaak mensen die verzaken om er minimaal 10 % lichtere sliders in te doen waardoor die dus niet loopt zoals dr pully dat voorschrijft.
ik hoor wel hoe het afloopt.
 
mijne scooter was nog niet af vandaag er zal een hartelijk woordje worden geklapt morgen ik moet nu rond rijden met een X-max 250 en dat is nie alles om 62km enkel te rijden per dag
 
@megane was dat een grote onderhoudsbeurt op 25000km of is dat kleine olie wissel? amaai als dat voor kleine wissel is
de mijne mag vrijdag binnen voor kleine beurt + vario riem vervangen was uurtje werk. ben is benieuwd
 
@megane
Ja, ik kan geloven dat dit wel even een verschil is van de MaxSYM600 naar een X-max 250 rijden, zeker op de autosnelweg, en als je gewoon bent dat het vooruit moet gaan, lol.

@sym fan
Nu, kan ik even niet volgen, of was je een PM aan antwoorden in het forum ?
Ben je in vorm voor zaterdag ? Je weet dat de nieuwe deelnemers bij DBS een liedje moeten zingen ? :} :+
 
Laatst bewerkt:
@old scooterfan hoezo je kan niet volgen? ja ik kan nauwelijks wachten voor de zaterdag, als ik een liedje moet zingen brengt dan maar goede oordopjes mee of je hebt heel de dag hoofdpijn :-) heb daarstraks mijn givi topkoffer aan gekregen stond in promo bij rad is de givi V47 carbon. is wel een degelijke topkoffer. voor die prijs. mvg
 
@ old
Deze link bedoel ik https: Weiterleitungshinweis
Ik vind dat maar een rare bedoening of toch niet ?

Vorig jaar tijdens de rit van waypoint op de natte veldwegen en paar keren geschoven en sinds dien mijn vertrouwen verloren in de originele banden. Andere opgezet die mij ook niet 100% voldeden en dan overgestapt op de Metzelers FFWintec. Vertrouwen op natte wegen en in winterse omstandigheden is volledig terug. Heb er nu ongeveer 18000 km mee gedaan, zit op de limiet en heb vanachter een plat middenvlak door de vele autostrade kilometers. Ben dus heel tevreden van de banden, ik heb er een goed gevoel bij het ganse jaar door.
 
Ja, een heel louche site, en gevaarlijk om je zo maar te laten meegaan in hun procedures.
We zullen op een andere manier naar die service manual moeten zoeken.
Dit jaar werd er ook goed doorgevlamd tijdens Waypoint, maar gelukkig was het een droge dag, maar, op een bepaald moment heb ik toch ook wat gas gelost, toen er dauw op het wegdek lag.
Gelukkig was dit maar op een beperkte strook.
Ik denk dat als er banden moeten vernieuwd worden, dat je sowieso naar andere merken moet gaan, niet ? Of zijn die Maxxis hier gemakkelijk te verkrijgen ?
Ik ben wel heel tevreden over die banden, maar ik heb dan ook geen ervaring met andere banden.
 
@ Old en anderen die zaterdag naar Peer trekken.

Veel plezier met de rit. Doe maar warm ondergoed aan, want het zal fris zijn.
Ik heb afgezegd. Mijn knie is nog niet voldoende hersteld van de operatie om ineens 550 km te rijden.
Ik had hier naar uitgekeken maar wist in mijn achterhoofd dat het zo kon gaan. Operatie is 4 weken geleden en knie doet nog altijd pijn. Trappen doen is nog altijd een probleem en knie plooien lukt nog niet helemaal.
De scooter zal nog moeten wachten in de garage.
Enfin, Veel plezier. Maak er een leuke dag van.
Leer die Nederlanders maar wat Vlaams :+ :+ .

Stefan
 
Laatst bewerkt:
Spijtig dat je er niet bij kan zijn, Stefan, maar ik begrijp dat wel.
Zo een operatie vraagt een herstelperiode, ik verwachtte het wel dat dit te vroeg zou zijn.
Ik ben koude en regen wel gewoon, ik rij gans het jaar door, je weet dat.
Maar er zijn toch een paar afzeggingen al gebeurt, ik schat dat we op een 20 motor(scooter)s zullen uitkomen.
Ik hoop dat je snel weer helemaal de oude bent, dan kan er weer lekker getoerd worden.
Ik ga de Nederlanders wat truitjes van de Rode Duivels meebrengen, dan kunnen ze op het EK voor België supporteren. :+
Groeten van Eddy
 
Laatst bewerkt:
Pas maar op Eddy met je truitjes. Gaan ze daar mee kunnen lachen? De Nederlanders liggen er uit als ik me niet vergis. Ik volg wel geen voetbal, maar ik heb toch zo iets gehoord.
Zou kunnen dat ze maar koeltjes gaan reageren.
Ofwel moet je voluit gaan. Vlaggen op de scooter, truitjes aan en rode duivel mutsen opzetten op de voorziene stops.
 
Mijn moeder is Nederlandse, ik heb veel Nederlandse familie, vrienden en kennissen.
Ik heb in de jaren wel een evolutie gezien hoe Nederland kijkt naar België en Vlaanderen.
Trouwens veel Nederlanders komen heel graag naar België.
Als je uit de grensstreek komt, dan heeft dit altijd sterk geleefd, zeker bij sportevenementen zoals voetbal.
Maar ik kan je verzekeren dat ze ook veel positieve zaken zien in Vlaanderen.
Nu, met de jaren zijn de Vlamingen ook assertiever geworden, en zelfbewuster.
Nee, ik zie nog weinig verschil op veel vlakken en ... ik ben altijd welgekomen in Nederland.
 
ik heb de maxxis bandjes ook gehad en was daar eigenlijk ook ni zo content van. nu heb ik achteraan dunlop scootsmart liggen en dat is veel meer grip op natte wegen. mvg
 
was een groot onderhoud maar zonder riem zal nog 15000km meegaan heb 314€ betaald
 
Laatst bewerkt:
kleppen juist nu geregeld en remblokken zijn nog goed.
dat is het voordeel als je 58 km autosnelweg hebt enkel voor op je werk te komen anders sta ik zeker wekelijks 5 uur in de file( als het er niet meer zijn)
 
Laatst bewerkt:
Old die Maxxis banden ga je niet gemakkelijk vinden.

Als iemand die van mij wil overnemen voor een zacht prijsje, laat maar iets weten.
 
Laatst bewerkt:
@megane
Ja, Franky, met de motor(scooter) win je veel tijd in het verkeer in België.
Maar zijn dit nog altijd je eerste remblokken of zijn ze misschien in een vorig onderhoud al eens vernieuwd ?
Wel, je kan er weer een tijdje mee vooruit nu ? Je voelt dat waarschijnlijk wel als er een onderhoud is gedaan, niet ? Het geluid dat hij iets gesmeerder weer loopt ?

@jarolo
De mijne zijn nu nog heel goed, maar mocht je ze nog liggen hebben later, neem ik zeker later nog contact.
 
Terug
Bovenaan Onderaan