MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Ik ben op een Chinees artikel gevallen met veel info over de MaxSYM600, wat ik bezig ben aan het vertalen, er staan ook veel foto's in.
Als ik klaar ben daarmee, stel ik het voor de geïnteresseerden ter beschikking.
Ik stootte o.a. op het feit dat de MaxSYM daar geleverd wordt met bandenspanningsensoren in de ventielen, waarmee ook de bandenspanning in het Lcd-scherm kan afgelezen worden, alsook oplicht als de bandenspanning onder een minimum zakt.
 
voila de sym staat klaar voor morgen. heeft vandaag nieuwe olie en vario riem gekregen. volgens dealer was het niet nodig maar ik heb het toch maar laten doen kwestie van zeker te zijn. was maar 54 euries voor de vario riem. wat kost eigen lijk een klein en groot onderhoud voor de 600i? mvg
 
Ik ben op een Chinees artikel gevallen met veel info over de MaxSYM600, wat ik bezig ben aan het vertalen, er staan ook veel foto's in.
Als ik klaar ben daarmee, stel ik het voor de geïnteresseerden ter beschikking.
Ik stootte o.a. op het feit dat de MaxSYM daar geleverd wordt met bandenspanningsensoren in de ventielen, waarmee ook de bandenspanning in het Lcd-scherm kan afgelezen worden, alsook oplicht als de bandenspanning onder een minimum zakt.


Had ik ook op mn bmw 1200 gs....handig hoor.
 
vandaag mooie rondrit gereden van DBS club over de limburgse wegen met de nodige tussenstops. met in totaal 336km extra op de teller. mvg
 
@symke007 ja is origineel van sym. maar spreken wel over een joymax hé niet over de maxsym :-)
 
heb vandaag er weer een kleine rit op zitten van 130 km door vlaams brabant. was heel zonnig heb 2x maal terrasje gedaan buiten en geen koude gehad. mvg
 
Hallo,

Donderdagavond 8 oktober werd ik verrast door een auto dat op mijn rijstrook kwam. Ik remde maar voor ik het goed wist lag ik al op de grond!
Gevolg : maxsym perte totale volgens dealer, maar expert moet nog passeren. Dus moet nog even afwachten op zijn verslag.
Met mij gelukkig alles nog ok, enkel zwaar gekneusde pols en gekneusde achterribbekes...

Het is heel erg jammer want augustus geleden had ik een prachtige ervaring gehad met mijn maxsym. 5 maanden en 6000 km verder is hij nu volledig stuk.
de botsingkje heeft mij wel een serieus impact achtergelaten.

ik hoop dat het volledig mag hersteld worden (4500€ min) en anders terug ne nieuwe... Als jullie tips hebben voor mij in mijn situatie, graag!!!
 
Oei Rotgerbo dat is minder, gelukkig valt het voor jou persoonlijk nog mee zo te lezen. Je hebt perssies nog chance gehad dat er niks gebroken is. Als je volledig in je recht bent moeten ze ook maar zorgen voor een nieuwe Maxsym zonder kosten, hij is nog zo goed als nieuw.
Spoedig herstel gewenst en dat je vlug terug kunt Maxsymmen.
 
oei ik heb precies hetzelfde met mijn gp800 maar dan met een vracht auto in nl.
mijn verzekeraar geeft al aan dat het verhalen een zware dobber word.
bij het inhalen kwam de vracht auto ook ineens onze weg helft op.
zelfde verhaal degene die op mijn gp800 zat en bijna verdrukt werd terwijl wij net konden ontwijken.
remde zichzelf eronderuit.
binnen kort volgt de uitspraak maar het ziet er niet goed uit.
en dit was in mei al gebeurd.

succes
 
Laatst bewerkt:
@Rotgerbo
Dit is echt heel spijtig voor jou. Gelukkig ben je zelf niet zwaar gewond geraakt.
Regende het niet die donderdag ? In de herst is het sowieso wat opletten het remmen, vooral bij noodstops best in een rechte lijn remmen, want elke afwijking kan een schuiver veroorzaken, maar soms zijn de wegomstandigheden helemaal tegen, en is er helaas niet aan te ontkomen.
- Kan je wat meer vertellen waar dit gebeurd is, wat meer vertellen over de omstandigheden als :
waar, verkeerssituatie, weersomstandigheden, welk maneuver deed die auto precies, enz.
- Heb je samen de ongevallen-aangifte gedaan of met tussenkomst van de politie ?
- Had je een beschermingspak aan en handschoenen ?
- Als de MaxSYM total loss is, wil het normaal zeggen dat de herstelllngen de cataloguswaarde overstijgen ?
Wat is er juist allemaal stuk ?
Startte hij nog ?
Ben je er nog mee naar huis gereden ?
Is het frame geraakt of is het voornamelijk alle bekleding en verlichting ?
Was je omnium verzekerd ?
Is er aanrijding geweest met de auto, of was het enkel het maneuver dat de schade direct berokkende ?
Ja, het is moeilijk om tips te geven zonder meer info.
Wel, heel heel spijtig, want je had die mooie Excecutive uitvoering, en je had toch ook wat surplus gegeven zoals GPS-houder, LED-verlichting in je top-koffer. Waren deze zaken nog intact om later over te zetten ?
Alleszins veel sterkte met je verwondingen en je verlies.
Ik hoor dat je toch gaat blijven rijden en naar een nieuwe uitkijkt, dat is positief, want soms kan de schrik er zo inzitten dat er een tijdje of nooit meer gereden wordt.
Groeten en sterkte alvast. Eddy.
 
Laatst bewerkt:
De MaxSYM600 is volledig een MaxSYM600iABS, dus standaard uitgerust met de nieuwste en laatste generatie ABS van Bosch.
Ik heb zaterdag met DBS met een kleine 20 man de Najaarsrit meegereden in Belgisch Limburg.
Er was zelfs iemand met een MP3 die het even voelde schuiven. Deze periode van het jaar moet je voorzichtig zijn en altijd goed de staat van het wegdek in de gaten houden, zodat je je daarop kan aanpassen, want vallende bladeren, en modder op de wegen van oa. landbouwvoertuigen maakt dat je gemakkelijker een schuiver maakt. Afstand houden en een goed spoor volgen is dus aan te raden.
 
Laatst bewerkt:
@ sym fan :ik heb een 400 gehad en ben terug overgeschakeld op een moto.
Ik ben heel content geweest van mijn maxsym .
@Rotgerbo:Veel beterschap
 
De vraag is of hij de wagen heeft geraakt of heeft de bestuurder van de wagen zijn fout toe ?Ik vrees dat het anders slecht zal aflopen
 
in mijn geval van de gp800 had hij de vrachtwagen niet geraakt.
dus toen zei de agent al dit word een hele kluif om verhaald te krijgen.
volgende keer toch aantikken want dan word er zeker uitgekeerd.
 
De vertaling is net rond van uitgebreide info van de MaxSYM600iABS, met veel foto's en nuttige info.
Het PDF-document bevat 55 pagina's en heb ik voorzien van bladwijzers.
Klik hier op de link :
MaxSYM600-Webinfo-Uitgebreide test en info.pdf
Best download je het bestand en open het dan in Adobe Acrobat Reader of een PDF-reader die ook bladwijzer laat zien.
Kan ook nuttig zijn voor de MaxSYM400-rijders op sommige punten.

Groeten van Eddy. :) ;)
 
Na de vertaling chinees-nederlands van dat test en info artikel uit China, zag ik er echt als een chinees uit, mijn ogen vielen bijna dicht.
Ik heb gebruik gemaakt van enkele vertaal-tools, maar direct publiceerbare zinnen kon ik daar niet mee maken, dus er was nog wat werk aan. Ik ben blij dat het bevallen is.
Wat ik goed vond aan dat artikel is dat er heel veel detailfoto's bij zaten, en alle gegevens van de transmissie nu bepaald werd, dikte riem, gewicht en afmetingen rolletjes, enz.

Met de supplementaire gegevens van o.a. de Service Manual voor de MaxSYM400 en het Excel rekenblad met tekeningen en stocknummers kan je echt wel heel je MaxSYM600 leren kennen en onderhouden.
Nog enkele handleidingen die ik ter beschikking stel, merendeel met bladwijzers :

- MaxSYM600iABS-Gebruikershandleiding (Nederlands)(SYMBE_36943).pdf
- MaxSym 400-Service Manual-1.pdf
- MaxSYM 600i (LX60A2-F)-Onderdelenreferenties en tekeningen.xlsx

Veel leesplezier, Johnny en alle geïnteresseerden.

:) ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heeft mijn vrouw met de auto een ongeval gehad, waar ze door een vrachtwagen aan de chauffeurszijde geramd werd die afweek aan de baan. Gevolg, linkerflank ingedeukt en venster aan chauffeurszijde in 100000 stukken, gelukkig gelaagd glas.
Ze was natuurlijk volledig in haar recht, de chauffeur stopt nog een 50 m verder en reed dan door.
Gelukkig waren er getuigen die de nummerplaat noteerden. Dus nog de politie erbij gehaald voor Proces Verbaal op te maken.
Weet je, ik begin dat echt kotsbeu te worden met dat uitschot van mensen op de baan.
Er is geen normbesef meer, respect en verantwoordelijkheid.
Ik hoop dat ze eens beginnen met mensen die vluchtmisdrijf plegen heel zwaar te bestraffen.
Zware boete en 5 à 10 jaar hun rijbewijs kwijt, of ze het nu nodig hebben om professionele redenen of niet. Het moet ophouden !!
Gelukkig was het een leasing wagen, maar vorig jaar hebben ze het met mijn eigen wagen geflikt toen ik geparkeerd stond, en waren er geen getuigen. Ik had toen 1500 € kosten aan carrosseriewerk.
Mocht ik het zien bij iemand anders, ik zou hem tegenhouden tot de Politie ter plaatse zou zijn, en ik zou me moeten inhouden of die zou er nog een pak slaag bovenop kunnen krijgen.
 
Nog een geluk dat de nummerplaat genoteerd is door getuigen.

Wat een pech hier allemaal. Rotgerbo die onderuitgaat. Hopelijk krijgt hij zijn schade terugbetaald. Want ik ken dat verhaal: als ge elkaar niet geraakt hebt .....

Eddy, gelukkig is je vrouw ongedeerd. Maar het rijgedrag van veel vrachtwagenbestuurders kan ik niet goedkeuren. Was dit op de autostrade? Veel van die mannen kijken niet als ze van rijvak willen veranderen. Pinker aan en hup maak maar dat ge nog uit de weg geraakt. En dan de afstand dat ze houden op hun voorligger. Ze zitten haast op elkaar. Als er één bruusk remt zitten ze allemaal op elkaar. En als er een auto tussen zit....
 
Terug
Bovenaan Onderaan