MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

In onze maxsym hebben we zo'n zekeringskastje.
Ik zocht op internet waarvoor elk zekering dient maar vind het nergens.
Kan iemand dat vertellen?
ik zoek verder...
 
Dit had ik tot nu toe gevonden:
Op deksel van de zekeringskastje staat :

1/ HEAD LIGHT 15A = koplampen
2/ POWER OUTLET 15A = bedoelen ze hier voor contactslot om te starten?
3/ METER/ECU 10A = alllerlei meterkes in dashboord, klopt dat?
4/ REG. REC 30A = ????
5/ OPERATE 20A = bediening (is dat voor de knoppen op stuur?)

ik vraag jullie dat omdat ik deze woorden niet vertaald krijg, ik vind ook geen handleiding over de zekeringskastje van onze maxsym....

alvast dank voor jullie hulp! :}
 
Hallo mannen,

Het is hier stillekens, tja 't is ook winters, hé! :z

Pol en ik hebben ons ingeschreven in zo'n event voor "de dag van motorrijders!"
kijk hieronder de website en lijkt me wel leuke event?

www.dagvandemotorrijder.be

Hopelijk komen er nog enkelen van jullie zodat onze Maxsyms opvallen ....
tot ziens? :W
Gery
 
@Rotgerbo
Gerry, heb je de service manual van de MaxSYM400 niet in je bezit ? Er zijn hier verschillende downloadlinks gegeven geweest.
Anders even googlen, dan vind je zeker een link.
In die PDF vind je dan op pag.243 het bedradingschema van de MaxSYM. (je kan deze gebruiken voor zowel de 400 als de 600).
Volg de rode bedrading van de Fuse Box, en je kan zien wat er allemaal over elke zekering(fuse) gaat.

@Krispy
Kris, een heel goede band die ik waarschijnlijk ga nemen binnenkort is de Michelin Pilot Road 4 SC TL H.
Dit is een heel goeie hard compound band, met goeie waterafvoer en die ook sportief rijden toelaat.
Wanneer je beide wielen zelf demonteert, en je gaat naar Banden Redant in Herent, dan betaal je 265,03 € (incl. BTW, incl. uitbalanceren wielen, vervangen van tubelessventiel en vullen met stikstof). Wel 2 dagen op voorhand bellen, omdat deze niet altijd daar voorradig zijn. Het is een iets duurdere band, vergeleken met de Bridgestones, die ze daar ook verkopen.
Deze band heeft ook een mooi profiel en geleidt ook goed het water in de bochten.
Ter info nog even de bandenmaten voor de MaxSYM 600 : 120/70-15 Pilot Road 4 SC TL 56H Michelin en 160/60-14 Pilot Road 4 SC TL 65H Michelin (voor dit type band).
 
Laatst bewerkt:
@ Eddy

Was van plan die aan te schaffen samen heb ik ze voor 190 euro bij banden online , en het kost me 65 euro om ze laten te monteren bij motorcenter tienen , gewoon scooter en banden binnen brengen en sAnderendaag klaar ,uitgebalanceerd en klaar om te vertrekken :]
 
Ik heb die banden gezien en gevoeld en deze lijken me een goed alternatief voor de Maxxis-banden. ook qua duurzaamheid. Ik rij op 33000 km nog steeds op mijn originele Maxxis-banden, met nog voldoende profiel. Als ik vervang zullen het ook deze Michelins worden. het zijn ook radiaal tubelessen, zeer sterk, zoals voor zeer goede autobanden.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf doe momenteel enkel woon- werkverkeer maar ondertussen hebben we een nieuwkommerke in huis

Menne jongste gaat vandaag beginnen voor ze rijbewijs voor 45 km/u brommer ( 16 j ) en heefd zichzelf volgend cadeau gedaan om de komende 3 jaar door te komen alvorens hij naar hoger overschakeld

schoon dingske als ge het mij vraagd :] :]

brommer ilyas by kris deschoenmaekers, on Flickr
 
Amai Krispy, dat is ook een nette motorfiets, hoor! :Y

Ik rij momenteel ook enkel woon werk verkeer.
Nu zondag doe ik mee aan behendigheidsoefeningen onder leiding van de motord-politie in Winge park te Rotselaar vanwege "de dag van de motorijder" ...
 
Ikzelf doe momenteel enkel woon- werkverkeer maar ondertussen hebben we een nieuwkommerke in huis

Menne jongste gaat vandaag beginnen voor ze rijbewijs voor 45 km/u brommer ( 16 j ) en heefd zichzelf volgend cadeau gedaan om de komende 3 jaar door te komen alvorens hij naar hoger overschakeld

schoon dingske als ge het mij vraagd :] :]

Heel mooie brommer ! Die chinezen (dacht ik toch dat het was) zijn echt wel aan het opkomen !
 
Vandaag van het zonnetje genoten tijdens het kuisen van de maxsym , hem eens ontdaan van het strooizout en de vaseline en daarna maar weer eens in de wax gezet
Klaar voor het nieuwe seizoen te beginnen ( wordt wel dagelijks als woon werkverkeer geruikt wel te verstaan )
Als het weer nu in de weekends wil meezitten kunnen er weer een pak toerkilometerjes bijkomen
 
Ik heb zaterdag de mijn een groot onderhoud gegeven met oa. nieuwe remblokken vooraan en achteraan, nieuwe remvloeistof, transmissieriem vervangen, rolletjes vervangen, alsook de geleiders aan de achterwand van de voorste vario (die schuiven bij het naar voor of achter gaan van de achterste poelie van de voorste vario (want die rammelden ook van de slijtage).
Dan nog een oliewissel gedaan. Even een testritje gedaan en hij loopt weer als nieuw. Ik denk dat ik nog een 5000 km ga rijden met de huidige eerste banden en ze te wisselen op een 36000 km, want ze zijn nog iets te goed. (3 à 5 mm profieldiepte.
Ik kijk er al naar uit om opnieuw te gaan toeren. Tijd ook om weer eens te sneukelen in routes of een paar nieuwe te maken voor dit jaar.
Als jullie plannen hebben, laat maar iets weten. Als ik kan, ben ik zeker bereid om mee te rijden, en als ik iets plan, zet ik het wel op dit forum.
Alvast een fijne werkweek voor iedereen. Mvg. Eddy
 
Zondag voormiddag stond een zwarte (geen matte) maxsym 400 ABS in het centrum van Kuurne geparkeerd. Net voor de tandartspraktijk. Iemand van op dit forum?

@Old
Ik heb een nieuwe broek gekocht(doorwaai) en een rider 400. Dus laat het mooi weer en de ritten maar komen.
Heb in oktober nog een rit gedaan door Zeeuws Vlaanderen. Van Terneuzen langs de kust tot cadzand. Dan binnendoor via Sluis terug naar Terneuzen. Ga die rit nog eens opnieuw doen. Weet nog niet wanneer.
 
Laatst bewerkt:
Ben gaan proefrijden met de Maxsym 600.
Dealer was zo vriendelijk om een gps a l’improviste op de scooter te monteren (duct tape rules) en een route uit te stippelen.
Komende van een redelijk zware toerbuffel was het toch serieus wennen aan de totaal andere rijdynamiek van de scooter en dat in het super drukke Brusselse verkeer.
Er is alleszins voldoende motor power, trekt vlot op en 120km/u op snelweg is geen probleem, geen last van trillingen. Knieën zitten net niet tegen het dashboard maar het zadel zat niet echt lekker, de lendensteun drukte vervelend in de rug. Achteraf bleek die steun nog een 4a5 cm naar achter verplaatsbaar, heb dit helaas niet kunnen testen wegens tijdsgebrek. Vond de achtervering ook vrij kort en stug op de wat slechter gewestwegen daar.
Ben er nog niet helemaal uit. De zware BMW gaat alleszins vervangen worden door een scooter. Morgen ga ik op zoek naar een dealer die de Maxsym staan heeft met de lendensteun gans naar achter. Ook eens gaan kijken naar de Burgman 400.
 
Welkom Kejo!

Kan je ons vertellen waarom je van de zware BMW naar motoscooter wilt overschakelen?
Zo'n BMW is toch leuk om te rijden?
 
De BMW is een fantastische motor, ik kocht hem nieuw in 2007 en heb er tonnen plezier mee gehad.
Eens in beweging vederlicht en wendbaar. Probleem voor mij is dat ik zelf sneller aan het verslijten ben dan de motor zodat manipulatie bij stilstand (rangeren in en uit de garage enz) problematisch en te zwaar begint te worden en langere ritten niet langer als leuk ervaren worden.
Bijgevolg kies ik eerder voor de auto en gebruik die moto alleen nog als het niet anders kan.
Het scoot concept waarbij je in de moto stapt (en niet op) en niet moet schakelen spreekt mij wel aan. Een en ander werd wat geactiveerd door het lezen van het testverslag van 5 maxi scooters in september vorig jaar.
Zoals ik reeds schreef, 'k ben er nog niet uit maar ik heb absoluut een tweede vervoermiddel nodig en dan bij voorkeur eentje op twee wielen voor terug meer motor plezier.
 
Laatst bewerkt:
Kejo
Ik ben om dezelfde redenen die jij aanhaalt van mijn bmw overgestapt op een sym 600 . Nog geen seconde spijt gehad. Doen zou ik zeggen.
 
@ Kejo

Enige wat je een beetje mist is de uitmuntende vering Voor/Achter van de Beemer, voor de rest is een automaat zoals de MaxSym en consorten zoals de Kymco AK550 'the way to go' voor ontspanning op maximum niveau.
En een compleet nieuwe manier van rijden met uitmuntend bevredigend gevoel.
Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Beste,
Indien interesse, ik heb nog een prachtige occasie Maxim 600 I Executive te koop,
Model 09/2016 met alle opties, top case, navigatie , verhoogd scherm, verwarmde zit, en handvaten ,enz. Iemand interesse??? Neem contact, en alles is bespreekbaar...Groetjes
 
Beste,
Indien interesse, ik heb nog een prachtige occasie Maxim 600 I Executive te koop,
Model 09/2016 met alle opties, top case, navigatie , verhoogd scherm, verwarmde zit, en handvaten ,enz. Iemand interesse??? Neem contact, en alles is bespreekbaar...Groetjes

VOOR KEJO MISSCHIEN ??? Foto van zijn maxsym, zie pagina 96!
 
Laatst bewerkt:
Zeg Guy,
Heb jij verwarmde zit???
Dat was toch niet standaard, hé?
Zelf ingebouwd? Hoe had je dat dan gedaan?
Graag met fotos aub...

Dank, Rotgerbo
 
Terug
Bovenaan Onderaan