MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

@ Johnny & jmmam:
Ik had ergens op deze forum fotoreportage geplaatst over het monteren voor mijn TT. Toen was het nog voor de oude gps met zo'n waterdichte hoes. Voordeel van zo'n ram mount is dat het vele accesoires heeft zodat het bijna altijd past op uw ram mount bolletje. Mijn nieuwe TT450 past er ook op en zéér tevreden!!! :Y

@ TomTom:
Dat is verdorie pecht hebben! is het niet mogelijk om jouw verhaal te sturen naar de invoerder? Mss zou je een beetje compensatie kunnen krijgen? wie weet? Ondertussen alvast een dikke proficiat met uwe nieuwe zwarte maxsymmeke... veel veilige km! :]
Zeg, het is blijkbaar uw 5de symmeke? Dat is heel wat! Vertel eens jouw verhaal van alle sym's? :}

@Krispy:
Ik ben echt niet meer gerust over Old-S, den Eddy. :?
 
onze eerste sym een 125 cc voor woon werk maar het wilde meer.Dan naar een 250 cc de gts evo was toch een beetje te ligt voor wat wij wilden.dan voor de maxsym 400 i daar dan een ongeval mee gat.Dan voor de maxsym 600 i gegaan een witte 21000 k m dan motor stuk door het niet monteren van de dichting op het luchtfilterelement nog 4 k g compressie in plaats van 10 k g. En nu de mat zwarte 600 i we hopen nu op een beetje meer geluk toch zal ik nu alles na elke beurt zelf nog even nazien
 
Dat zijn er al heel wat TomTom, inderdaad hopelijk heb je nu meer geluk,ik zal vandaag nog eens Bellen, om te zien of mijn sym klaar is,na 4200km waterpomp stuk,met mijn Vespa was het de benzinepomp,na 7000km,bleek een fabrieksfout te zijn
 
@tomtom xxl

het is inderdaad zo dat als je een luchtfilter ( oem ) koopt hierop die afdichtingsrubber niet zit , hij moet van de origenele eerst verwijderd worden , dit is een zeer slordige fout de de dealer , hoop voor u dat hij hiervoor een compensatie heeft gegeven bij de aanschaf van de nieuwe .
 
Wat een geschiedenis heb jij Tomtom... *D

Ik wil jullie iets vertellen...

Ik had met myrouteapp een mooi route uitgestippeld naar de Voeren.
Ok ... ik vertrok ochtendvroeg...
Twas erg leuk rijden op weg naar de Voeren ... :]
Ergens in Haccourt wilde ik tanken en ontdekte dat ik geen portefeuille bij had |(
Daar stond ik dan .... :$
Geen betaalkaart maar ook geen rijbewijs, ID-kaart enz...

Gelukkig was mevrouw van pompstation bereid om via mijn smartphone een bedrag voor volle tank over te schrijven :}
En zo geraakte ik toch nog thuis ... _O-
 
ik zal mijn MaxSym verkopen een 600i van dit jaar en heeft nu 3000km, en nog meer dan 4 jaar garantie,
ik had deze gekocht na de verkoop van mijn motor BMWR1200RT omdat ik er niet meer kon mee rijden,
na een amputatie van 2 vingers, nu deze shooter is in absolute nieuwstaat, gekocht bij Moto City Zwevegem,
ik kan hem moeilijk hanteren met mijn hand. en zal er nu spijtig genoeg afstand van nemen, en een fiets kopen.
ik wil er nog 5500€ voor hebben, heeft 7300€ gekost.
IMG_4481.JPG
 
bedankt Rotgerbo, maar helaas kan hem soms moeilijk vasthouden of verduwen, eenmaal deze rijdt is dat geen probleem hoor.
15 jaar geleden een vinger verloren aan de linker hand door een werkongeval, nu 1/5 jaar geleden de andere hand 2 vingers door ziekte,
dat is al een stuk minder, ik werk nu terug en dat gaat prima, wel veel kracht verlies.
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2018-03-16 om 14.59.08.png
    Schermafbeelding 2018-03-16 om 14.59.08.png
    1,1 MB · Weergaven: 12
bedankt Rotgerbo, maar helaas kan hem soms moeilijk vasthouden of verduwen, eenmaal deze rijdt is dat geen probleem hoor.
15 jaar geleden een vinger verloren aan de linker hand door een werkongeval, nu 1/5 jaar geleden de andere hand 2 vingers door ziekte,
dat is al een stuk minder, ik werk nu terug en dat gaat prima, wel veel kracht verlies.

Da's minder'( en dan nog een mooie hobby te moeten laten gaan-O-
Veel sterkte en wijsheid
 
Joo de mannen, :W

Ik wil graag jullie advies :

Als ik tussen 40 à 55 rijdt en ik hou het stuur lichtjes vast dan begint het lichtjes te schudden, soms ook erger! (geen motorgetril, die ken ik al)
Ben bij mecanieker geweest en die beweert dat ik nieuwe banden moeten insteken omdat het ongelijker is geworden.
Maar ik voel geen getok of gerobbel van een ongelijke wiel, eerder voel ik zoals een niet uitgelijnde wiel.
Ik kijk elke 2 weken bandenspanning na en de groeven in de banden hebben nog altijd voldoende diepte (na 30.000km aub, die maxxims zijn echt wel goed!)

Enig idee wat het zou kunnen zijn? Want die nieuwe banden kosten ook wel wat, hé...
Ik geloof offerte voor de 2 wielen is een kleine 350€ btw in en geplaatst (geen slechte prijs vind ik zelf...)

Graag jullie reactie?
 
Traag rijden had ik ook trillingen bij die van mij daarom dat ik nu rij met een 125cc lichter en makkelijker om 30 of 50 te rijden in de stad
 
Hoi Megane,

Hetgeen jij bedoelt ken ik al, ik heb daar geen probleem mee....
Wat ik bedoel is nog iets anders...
Tja, tis tekstueel erg moeilijk uit te leggen, hé...
Ik wacht nog even af op andere reacties... ok
 
Cupping kan een oorzaak zijn.
Wrijf eens over het loopvlak. Als dat niet glad aanvoelt maar oneffen kan dat trillingen geven.
 
Die zaagtandslijtage of cupping kan door een te lage bandenspanning veroorzaakt worden. Ook is de ene band hier gevoeliger voor dan de andere. Mijn maxxis banden weten ervan. Maar ik ga ze oprijden. En ja, hard rubber gaat lang mee. Het is kiezen. Zacht rubber plakt beter aan de weg. Dit tezamen met sportief rijgedrag en je kan alle 10000 nieuwe banden leggen.
Maar ik zou geen maxxis meer willen. Bij regen vind ik ze niet goed. En ik rij niet sportief.
 
Laatst bewerkt:
Die zaagtandslijtage of cupping kan door een te lage bandenspanning veroorzaakt worden. Ook is de ene band hier gevoeliger voor dan de andere. Mijn maxxis banden weten ervan. Maar ik ga ze oprijden. En ja, hard rubber gaat lang mee. Het is kiezen. Zacht rubber plakt beter aan de weg. Dit tezamen met sportief rijgedrag en je kan alle 10000 nieuwe banden leggen.
Maar ik zou geen maxxis meer willen. Bij regen vind ik ze niet goed. En ik rij niet sportief.
Mmmmm ik vind de maxxis super bandjes,en ik rijd de middenbok wel eens aan de grond 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan