MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Zo , tijdens men ziekteverlof toch nog iets nuttigs gedaan
Heb men maxsymmeke zen kleppen voor den eerste keer bijgesteld , na 28000 km mag dit is , begon een lichte tik te horen , en deze is nu verdwenen 😥
Is wel een hele klus als men alles voor den eerste keer moet uitvogelen , maar nu ik weet hoe en wat zal het volgende keer veel sneller lopen , zal belangen niet zoveel tupperware afhalen als nu , eigenlijk moet enkel de tunnelbekleding en de linker onderzijde eraf, dit laatste om aan de plastiek boven de vario te verwijderen zodat men de krukas in TDC kan plaatsen .
Voor de rest is met geduld elke vijs of moer bereikbaar .
Zo we kunnen der weer een paar 10k tegen
 
Een paar dagen later dan voorzien door een stom ongeval op het werk maar ik heb eindelijk mijn eigen fantastische Maxsym 600 Executive thuis staan!
Op 4 dagen toch al 400+ km gereden. Helaas ook moeten gaan werken, dus minder tijd om te rijden en dat met dit fantastische weer, echt zonde! Maar we zijn heel blij met onze nieuwe wielen en h


 
Joo de mannen, :W

Deze voormiddag mijne maxsymmeke binnengedaan voor nieuwe banden samen met onderhoudje (30.000km).
Toen ik naar huis reed reed het terug super - dat gebibber aan het stuur komt wel degelijk van de banden... "cuppingbanden" zei de mekanieker.

De DUNLOP ROADSMART III -banden zijn erop gemonteerd, ben benieuwd of de banden zullen meevallen want ik was erg content van de MAXXIS-banden!
Het zouden goeie banden zijn voor droog als nat wegdek ...
Allez, ben weer klaar voor de volgende km'tjes en hoooop lekvrij te mogen rijden:] want had maar liefst 4 keren lekgereden op 3 maanden tijd!8)7

@Noppius: ik kan uwe fotos niet zien?
 
Laatst bewerkt:
Een paar dagen later dan voorzien door een stom ongeval op het werk maar ik heb eindelijk mijn eigen fantastische Maxsym 600 Executive thuis staan!
Op 4 dagen toch al 400+ km gereden. Helaas ook moeten gaan werken, dus minder tijd om te rijden en dat met dit fantastische weer, echt zonde! Maar we zijn heel blij met onze nieuwe wielen en h


kan je foto's ook niet zien hoor !
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2018-10-12 om 03.17.24.png
    Schermafbeelding 2018-10-12 om 03.17.24.png
    6,2 KB · Weergaven: 9
Ziet er misschien niet mooi uit maar zal wel toedragen tot veiligheid. Als dat niet verplicht is maar ieder motor voertuig heeft er een dus ik zou maar opletten ?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
zojuist opgezocht op internet en daar zag ik bij KB van 10 okt 1974 bij artikel 13 <Definities en voorwaarden verlichting en reflectoren>

Zijreflector: de inrichting die dient om de aanwezigheid van een voertuig kenbaar te maken door reflectie van licht, uitgestraald door een lichtbron die niet met het voertuig is verbonden, waarbij de waarnemer naast het voertuig en bij genoemde lichtbron is opgesteld.

Ik denk (want wetteksten zijn altijd ingewikkeld, hé!) dat zijreflectoren niet verplicht zijn ...
 
Maar is wel gehomologeerd in België in de staat waarin je hem hebt gekocht ?tabel III zegt 1 of 2 per zijkant
 
Laatst bewerkt:
Onze maxsym mat zwart van 02/09/2018 zal een nieuwe motor krijgen is een gietfout in het motorblok waardoor we nu een olie lek hebben
Je moet maar een beetje geluk hebben in het leven zeggen ze dan.
 
Das minder he Tomtom maar al goed dat het onder garantie valt....

Mannen, ipv zo'n lelijke ronde reflector kan je ook zo'n kleefstrip op de wielen plakken.
Deze zijn ook erg opvallend had ik gezien bij een mototreffen!
 
Ik heb zo een witte strip op voor en achterwiel.
En nee Megane, die reflectoren zijn niet verplicht omdat ze er origineel opstaan.
Ze blijven optioneel. Maar indien geplaatst moeten ze reglementair zijn qua plaatsing, kleur en een goedkeuring dragen.
De homolagatie heeft hier geen invloed op. Dat slaat op remmen, motor, banden, max massa, chassis, uitlaat ....... Enz.
 
Laatst bewerkt:
Tip:
Draag een oranje helm. Rij met een witte motor(scooter). Draag een blauwe motorvest en zwarte broek.
Iedereen ziet je!! 😉😁
Misschien trek je dan ook de aandacht van de politie? 😇
 
Hallo allemaal!
Vandaag net mijn 1000km onderhoud gehad. Door de drukte op het werk niet veel kunnen rijden de voorbije week maar vandaag de schade eens goed ingehaald :Y
Heerlijk rondgetoerd in de buurt en eens langsgereden bij mijn rijschool om de nieuwe aanwinst te showen! Ik heb mij de aankoop van dit zalige monstertje nog geen moment beklaagd! Hij rijdt geweldig, lekker vlot tussen stilstaande auto's door en gewoon zalig om te weten dat je nog zoveel extra power over hebt als je rustig mee gaat met het verkeer. Wel oppassen voor de snelheid! Je voelt hem soms gewoon smeken om sneller te mogen gaan maar de boetes zijn me daar wat te hoog voor!

Ik ben ook eens gaan kijken voor een GPS en de TomTom Rider 550 ziet er wel heel interessant uit. Maar ik vroeg mij af hoe jullie je GPS monteren op de Sym? Aan de spiegel lijkt mij de simpelste oplossing maar kan het ook anders? En is dat moeilijk want ik ben nu niet meteen de handigste op dat soort dingen? Enfin, ik wil dus jullie ervaringen even horen en dan kan ik tijdens de wintermaanden rustig mij bezighouden met alles in orde te brengen om volgend jaar volop te kunnen genieten van het heerlijk rondtoeren met mijn vrouwtje achterop! Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Hallo Noppius,

Je zult content zijn van TT 550!
Zelf heb ik een TT 450 maar tijdens de opleiding zag ik ook een 550, beiden zijn identiek alleen kan 550 via WIFI werken en 450 moet steeds via usb-kabel. Uiteraard is de TT 550 ook nog krachtiger, sneller ....

De gps plaats ik op dashboord omdat ik mijn ogen zoveel mogelijk op de weg wil houden. De montage ervan kan je even bekijken op maxsym 400 600 deel 2 vanaf pagina 91... Veel surfplezier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan