MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Hey Downsider, vriendelijk bedankt voor de info

Heb een foto getrokken hoe je aan de bougie kan raken . Zal een 30min werk zijn en enkel de middenconsole eruit moet voldoende zijn .


rusrbuga.jpg
 
Vriendelijk bedankt redgixxer, heb een foutje gedaan heb de foto ook mee..... Ik ben forums niet gewoon he....lol nog een fijne weekend iedereen !
 
Vandaag onderhoud gedaan en olie 5W40, iridium bougie,oliefilter en luchtfilter vervangen . De kleppen voor het eerst nagezien na 15.000km en de ingaande kleppen waren nog steeds goed. De uitgaande kleppen waren 0,05 uit specificatie en deze afgeregeld . Niet veel problemen gehad maar je moet je tijd nemen want er moet redelijk wat los .

nd2mlqr5vnzsd.jpg


uclmorobfl.jpg
 
Is het al gelukt en nog tips ? zaterdag ook een nieuwe bougie steken en de kleppen afregelen . Heb wel ervaring met 400CC scooters ,maar bij de maxsym ook de eerste keer . Ga zaterdag rustig de tijd nemen en dan moet het wel lukken . Als iemand tips heeft ? shoot ! Want voor het eerst vind ik het handboek totaal niet overzichtelijk .
Nog niet geprobeerd .... tijd ... Hopelijk volgend weekend toch alvast de bougie eens controleren want ik heb nu 15.000, dus ik denk dat het tijd wordt (alhoewel hij perfect start en rijdt).
 
in ieder geval ik had last van verbrande uitlaat en olie verbruik na 56000 km en garantie ???? en was nog geen 3 jaar oud reed elke dag 112km autosnelweg.
 
in ieder geval ik had last van verbrande uitlaat en olie verbruik na 56000 km en garantie ???? en was nog geen 3 jaar oud reed elke dag 112km autosnelweg.
Ik heb nog met geen enkele 400cc 56.000km gehaald op de autostrade zonder de piston / cillinder te moeten vervangen . Bij men laatste kymco was het al op 45.000km gedaan . In mijn ogen beginnen ze veel te veel geld te vragen voor een scooter waar het onderhoud toch intensief is .
 
hij heeft mijn aandacht.... ik ga er zeker op proefrijden, in nederland komt ie op 9500 is mij verteld.volgende maand komt ie.
Hoi, en als je met den TL gereden hebt, hier verslag uitbrengen, hé! :]
Ben benieuwd!
Tot nu toe ben ik zeer tevreden over mijne maxsymmeke... nu reeds 42000km voobij... op 24000 wel een nieuw pistonneke moeten laten steken, onder garantie weliswaar...

@ Krispy : Hoeveel KM zou zo'n maxsym kunnen rijden tot het dood is?
 
Ik heb nog met geen enkele 400cc 56.000km gehaald op de autostrade zonder de piston / cillinder te moeten vervangen . Bij men laatste kymco was het al op 45.000km gedaan . In mijn ogen beginnen ze veel te veel geld te vragen voor een scooter waar het onderhoud toch intensief is .

Dan heeft men bij sym toch wel lef om 5 jaar en of 100000 kilometer garantie te geven.🤔
Èèn cilinders zijn toch al gevoeliger voor olie verbruik.
Bij de mijne nog nihil.
Rustig ingereden en geef de scooter ook altijd tijd warm te worden alvorens vol te belasten.
 
Dan heeft men bij sym toch wel lef om 5 jaar en of 100000 kilometer garantie te geven.🤔
Èèn cilinders zijn toch al gevoeliger voor olie verbruik.
Bij de mijne nog nihil.
Rustig ingereden en geef de scooter ook altijd tijd warm te worden alvorens vol te belasten.
Hoelang bedoel je dan met "tijd geven om warm te worden?"
hoelang rij je dan aan welke snelheid?
 
Hoelang bedoel je dan met "tijd geven om warm te worden?"
hoelang rij je dan aan welke snelheid?

Gewoon een kilometer of 10 dan is de olie wel warm.
Bij een automaat is de snelheid niet zo relevant,maar teveel toeren maken als ie koud is(hard optrekken)
Woon werk verkeer : Ik rijd eerst een stuk binnenstad van een kilometer of 4 daarna 100 a 110 op de teller telkens rustig aan het gas.(autoweg van ca 15 kilometer)
Tourtje : na 10 kilometer 140 km/uur op teller een paar uur wel afhankelijk van de buitentemperatuur
Je kunt wel bijvoorbeeld 80 km/uur gaan rijden als je telkens een stoplicht sprint doet maak je toch veel toeren 🤔
 
Laatst bewerkt:
Ok juist, mijn woonweerkverkeer is ong 15km ...
Van bij ons is zo'n 3 kilometers naar snelweg en rij ik meestal 40à60 km/u en éénmaal op snelweg rij ik op naar de 80km/u, kan meestal ik niet sneller vanwege de file ... éénmaal van de snelweg af durf ik wel aan de lichten sneller op te trekken...
Dus dat lijk me oke, nietwaar?
 
Lijkt me ok,maar wel heel voorzichtig qua snelheid.
Ik rijdt flink door maar zorg dat het toerental niet te hoog oploopt als ie koud is.
Files heb ik niet,ik rij gewoon de aangegeven snelheid a 100 km/uur op de autoweg, in de stad ook wel 70 km/uur.
Als ik olie verbruik ga krijgen probeer ik dat eerst op te lossen met dikkere olie bv 15W50 of 10W60 als ie uit de garantie is (nu nog anderhalf jaar)
 
Lijkt me ok,maar wel heel voorzichtig qua snelheid.
Ik rijdt flink door maar zorg dat het toerental niet te hoog oploopt als ie koud is.
Files heb ik niet,ik rij gewoon de aangegeven snelheid a 100 km/uur op de autoweg, in de stad ook wel 70 km/uur.
Als ik olie verbruik ga krijgen probeer ik dat eerst op te lossen met dikkere olie bv 15W50 of 10W60 als ie uit de garantie is (nu nog anderhalf jaar)

Ik doe het niet anders . Ik moet 4km tot de autostrade zone 50kmpu ,op de autostrade zelf ga ik naar 90km en tot de volgende afrit is dat juist 8km . Dan ga ik naar de 7500 tpm om 125kmpu te rijden met de stroom mee op het 2de vak . Olie verbruik heb ik ook niet ,maar de sym is een andere scooter geworden met de 5W40 vol synth . Draait veel rustiger en veel minder trillingen! De dunnere olie zorgt voor een betere smering bij koud weer . Ook het starten gaat pakken beter bij koud weer . De uitlaat is stukken koeler door de kleppen te regelen .Dit alles geeft een groot verschil ! Ook mijn kymco had geen olie verbruik ,maar wel overdruk in het carter en compressie verlies dus afgeschreven op 45.000km . Heb 1000€ opgelegd en had een sym 400cc met 5000km . Nu dus alweer 15.000km . Moet enkel een oplossing vinden voor de uitlaat ,want zie deze er geen drie jaar meer opzitten.
 
Dan heeft men bij sym toch wel lef om 5 jaar en of 100000 kilometer garantie te geven.🤔
Èèn cilinders zijn toch al gevoeliger voor olie verbruik.
Bij de mijne nog nihil.
Rustig ingereden en geef de scooter ook altijd tijd warm te worden alvorens vol te belasten.
garantie??? ze trekken hun staart in ze vinden er wel iets op dat het niet onder garantie valt VOOR MIJ NOOIT MEER SYM ik heb nog 600€ gekregen voor een maxsym van 3.5 jaar oud op tot op den draad en mijn olie verbruik was 1liter op 2500km maar volgens Sym was dat normaal ?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me ok,maar wel heel voorzichtig qua snelheid.
Ik rijdt flink door maar zorg dat het toerental niet te hoog oploopt als ie koud is.
Files heb ik niet,ik rij gewoon de aangegeven snelheid a 100 km/uur op de autoweg, in de stad ook wel 70 km/uur.
Als ik olie verbruik ga krijgen probeer ik dat eerst op te lossen met dikkere olie bv 15W50 of 10W60 als ie uit de garantie is (nu nog anderhalf jaar)
Laten we nog eventjes over de "niet te hoge toerental" hebben.
Vandaag goed gekeken en reed eerste deel tot snelweg rond de 3500 toeren, dan op snelweg zelf meestal tussen 3500 à 4500 toeren, laatste stuk terug op stadswegen tussen 3500 à 4000 (motor is intussen al opgewarmd!). Dan had ik als proef eventjes opgetrokken en ging tot 5500 toeren...
Olieverbruik heb ik op dit moment (hout vasthouden) ook niet... maar zoals ik eerder op deze forum al zei had ik op 24000 nieuwe piston moeten laten steken (onder garantie). het stond maar liefst 3 weken in de garage omdat garage eerst moest onderhandelen met de invoerder...
 
Ik heb ook op een redelijke vroege km stand dacht rond 15000 km een behoorlijk olieverbruik en toen ook onder garantie nieuwe piston gekregen en probleem was opgelost denk. kort nadien sym verkocht. En toermoto gekocht.
 
Daar kijk ik niet naar ik moet den moto graag zien en met rijden en voor mij is het van belang dat hij een cardan heeft.
 
Laten we nog eventjes over de "niet te hoge toerental" hebben.
Vandaag goed gekeken en reed eerste deel tot snelweg rond de 3500 toeren, dan op snelweg zelf meestal tussen 3500 à 4500 toeren, laatste stuk terug op stadswegen tussen 3500 à 4000 (motor is intussen al opgewarmd!). Dan had ik als proef eventjes opgetrokken en ging tot 5500 toeren...
Olieverbruik heb ik op dit moment (hout vasthouden) ook niet... maar zoals ik eerder op deze forum al zei had ik op 24000 nieuwe piston moeten laten steken (onder garantie). het stond maar liefst 3 weken in de garage omdat garage eerst moest onderhandelen met de invoerder...

Daar zit ik ook ongeveer.
Wat ik tevens doe en bedoel is ook rustig aan het gas draaien,met koude motor.
 
Hallo allemaal! Wegens aankoop van een Kawasaki Versys 650 heb ik mijn Maxsym 600 ingeleverd. Nu zit ik nog met een aantal spullen die ik niet meer kan gebruiken en die ik dus wil verkopen. Alles is in nieuwstaat en amper tot niet gebruikt.

Het gaat om het volgende:

2 zijtassen GIVI Easy Range EA100B volledig met regenhoesjes, draagriemen en extra bevestigingsmateriaal

1 topkoffer Shad SH33 met rugsteun en ijzeren ondersteun en Shad bodemplaat

1 topkoffer GIVI V56 MAxia 4 met rugsteun

Voor de zijtassen vraag ik 100 Euro, de Shad koffer 50 euro en de Givi topkoffer slechts 200 euro (nieuwprijs is 285)

Wie interesse heeft mag mij altijd een bericht sturen. Liefst ophalen maar als het in de buurt is kan ik ook eventueel komen brengen (regio Hasselt- Sint Truiden)
20200215_141548.jpg20200215_141600.jpg20200215_141622.jpg20200215_141706.jpg20200215_141739.jpg20200215_141830.jpg20200215_145624.jpg20200215_145630.jpg20200215_145644.jpg20200215_150107.jpg20200215_150120.jpg20200215_150131.jpg20200215_150151.jpg
 
HALLO KRIS (naamgenoot )

Ik heb interesse in de 2 zijtassen GIVI Easy Range EA100B volledig met regenhoesjes, draagriemen en extra bevestigingsmateriaal voor 100 euro
Ik ben van het Leuvense maar kan altijd wel eens langskomen om ze op te pikken

Laat maar weten als ik de gelukkige wordt

Privé email krisdotdeschoenmaekersapestaart telenetdotbe

Dot is . En apenstaart is @

Krispy(kris)
 
HALLO KRIS (naamgenoot )

Ik heb interesse in de 2 zijtassen GIVI Easy Range EA100B volledig met regenhoesjes, draagriemen en extra bevestigingsmateriaal voor 100 euro
Ik ben van het Leuvense maar kan altijd wel eens langskomen om ze op te pikken

Laat maar weten als ik de gelukkige wordt

Privé email krisdotdeschoenmaekersapestaart telenetdotbe

Dot is . En apenstaart is @

Krispy(kris)
Persoonlijk bericht gestuurd
 
TE KOOP

Voor Sym Maxsym 400i



Alles wat ik hier opnoem is nieuw gekocht eind 2019. Ik wou het van de zomer monteren maar heb een goede overname gehad.


Dr.Pulley sliding roll sr3018/8-13 : 77,90€

Dr.Pulley sliding pieces sp3018 AI : 27,95€



Bmc air filter fm691/01 : 68.95€ past ook op de 600i



Bagagerek plaat 61,70€ universeel past ook op de 600i



Ngk iridium cr8eix bougie 19,30€



V-snaar (tandriem) 114,94€



Koppelingen remschoenen prijs ?



Dit alles is zonder transport kosten in gerekend. Degene die alles in 1 koop koopt, doe ik een speciale prijs.



Heeft mij gekost samen zonder de transport kosten 370,74€ en doe gratis de koppelingen schoenen bij.

Nu alles samen voor 320€ . laat maar een seintje. Groetjes Chico
 
Terug
Bovenaan Onderaan