Maxxis of Michelin Pilot Road banden

Seven of Nine

MF veteraan
20 aug 2003
43.539
3
Almere....
Ik ben ondertussen toe aan nieuwe banden, nou had de lokale dealer hier Maxxis banden liggen en adviseerde deze ook boven de Michelin Pilot Road (in een laatste banden test stonden ze ook boven Michelin) Nu kan ik alleen nergens die test vinden. Ik weet dat Maxxis banden veel in de kart gebruikt worden maar van motoren weet ik het niet. Ik ben vooral benieuwd naar de rij eigenschappen in verhouding tot de bekende merken. Ik rij nu op een onbekend merk en die zijn vooral op een nat wegdek niet erg betrouwbaar.

De prijs hoef je het niet voor te laten deze is voor de Maxxis, voor en achter incl montage 289,00 euro.

Zou ik het kunnen proberen of zeggen jullie van ga op safe en rij gewoon Michelin. Aangezien het bij mij ook tussen de oren ernstig doorwerkt altijd wil ik dit wel graag zeker weten, dat ze iig wel te vertrouwen zijn.
 
heb er nu 200km michelin road op liggen (yzf600r) en ik hoef geen andere banden meer
voelt heel maar dan ook heel erg goed aan op droge weg maar nog beter op een natte weg.
 
Maxxis bande kwamen samen met IRC banden recent in de Moto73 als de minste uit de (sportieve) bandentest. (in vergelijking met michelin pilot power, pirelli diablo, bridgestone bt14, metzeler nogiets, en nog wat banden.

De Kale
 
Ik heb zelf de michelin pilot road op mijn hornet(ong 1200km)en vind deze erg goed.Ben het met bovenstaande schrijvers eens dat de michelin een goede band is,zowel op droge als op natte wegen.
Mijn vriend heeft maxxis op zijn beemer brik en zegt dat hij ze voor deze goed genoeg vind.Ik weet niet hoe het met sportbanden van maxxis is.
 
Ik heb ook de Pilot road op de Fazer 600 gehad, maar ik prefereer toch liever een Bt020 (zeker als achterband)
Gaat langer mee en geeft mij meer vertrouwen.

Als voorband heb ik hem er nog op liggen, maar daar komt waarschijnlijk een BT014 op.

Geen ervaring met Max(x)is (was toch ook een supermarkt) :?
 
Pilot road :} fijne band.


VFRiendelijke groetuh
Speedy

en ehh ze hebben genoeg grip hoor
VFR_kneedown_6_th.jpg
 
heb er nu ook pilot road opliggen betrouwbare band voor gewoon weggebruik en ik rijd zomer en winter en de slijtage is een heel stuk minder als van de power. als ik circuit ga rijden gooi ik er de power op. zijn er ook toevallig mensen die circuit hebben gereden met de road graag reakties hierop want misschien zit het bij mij wel tussen de oren dat ik hem niet goed genoeg vind voor het circuit
 
Ik heb een setje Pilot Road op mijn Bandit gelegd voor ik naar de Dolomieten vertrok, en die zijn gewoon erg goed :] .

Het zijn de beste banden die ik tot nu toe(132.000km)op mijn Bandit gehad heb :) .
 
Maxxis bande kwamen samen met IRC banden recent in de Moto73 als de minste uit de (sportieve) bandentest. (in vergelijking met michelin pilot power, pirelli diablo, bridgestone bt14, metzeler nogiets, en nog wat banden.

De Kale
in die zelfde test word toch ook gezegt dat de maxxis band eigenlijk niet in dit rijtje thuis hoort maar dat hij toch in de test is meegenomen?
en in die test is die laag uitgekomen maar wat geburt er als je de zelfde band gaat vergelijken met de pilot road bt020 en de dragon gts :?



Ik heb een setje Pilot Road op mijn Bandit gelegd voor ik naar de Dolomieten vertrok, en die zijn gewoon erg goed :] .

Het zijn de beste banden die ik tot nu toe(132.000km)op mijn Bandit gehad heb :) .
dat zijn wel erg veel km's hoor tegen de tijd dat ik zoveel km's heb gereden ben ik bijna 19 achterbanden verder ;)
 
Ik heb er op dit moment ook de Pilot Roads opliggen, maar ze durven af en toe toch eens een stapje opzij zetten, heb er niet al te veel vertrouwen meer in. Heb er op dit moment al meer dan 9.000km mee gedaan en zien er nog redelijk goed uit. Als ze op zijn ga ik toch eens een sportband leggen, en mijn bandenboer heeft ook Maxxis-banden liggen en beweert dat dit echt wel goede plakkers zijn die lang meegaan. Ik heb het wel over de Supermaxx, dit is de sportband, ik weet niet of Maxxis ook sport-toering banden heeft.

Voor de prijs hoef ik het in ieder geval al niet te laten.

Dus stel deze vraag volgend jaar nog eens, en dan zal ik je een antwoord kunnen geven :)
 
Thanks alle, ga dan toch voor de Pilot Road voor deze winter iig. Heb zelf niet zo lekker gevoel bij de Maxxis ken zelf niet en heb ook geen goede ervaringen van anderen hierover nog gehoord.

Dus deze winter voor mij dan de Michelin Pilot Road, en van het voorjaar als ze weer aan vervanging toe zijn ga ik voor de Pilot Power. Deze schijn een megaplakker te zijn, en wil dat zelf ook eens ervaren...... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan