mayonaise bij olie

de koen

Die hard MF'er
29 jul 2002
944
0
duffel
Ik rij met een suzuki DR350, omgebouwd tot sm, rij er alleen mee op straat, en zit dan al snel rond de 7-8000rpm als ik gewoon rond rij.

In het begin had ik er 10w40 Fina half-synt auto-olie in, daar slipte mijn koppeling van dus heb ik er Denicol 10w40 vol synth "race" olie ingedaan.Volgens mijn dealer zou dit een goede olie zijn voor mijn blokje omdat het toch redelijk hard afziet op straat...

Ondertussen heb ik zo'n 5000km gereden zonder "olie-wisselen" wel vul ik elke 200km 100-200ml olie bij, afhankelijk van de rijstijl. Blokje draaid voor de rest perfect, afgezien van het olieverbruik, dus ik haal het voorlopig niet open.

maargoed, nu mijn vraag. bij de laatste keer olie bijvullen, zag ik dat er aan de bovenkant van de peilstok wat witte drab hing, ziet eruit als mayonaise...

mijn dr heeft een dry sump, je moet dus oliebijvullen in het frame. Als ik in de opening kijk, zie ik ook duidelijk witte drab hangen, net onder de schroefdraad waar het oliepeil in gaat. Hoe komt dit ?

Ik houd het oliepijl steeds op de Max, maar nooit erboven.
Ik rij wel elke dag stukje van 2* 2km enkel met de motor, maar pakweg 2-3 keer in de week ook een stuk van 40-50km aan 1stuk. Condensiewater zou dus uit de olie moeten verdampen...

nu mijn vraag, waarvan komt die witte drab dan wel ? Hoe kan ik het verwijderen? Door enkel olie af te laten gaat het niet weg, omdat het dus bovenin het frame hangt.

what to do ?

En is de olie eigenlijk wel geschikt voor mijn blokje ? koppeling doet het weer goed, alleen kost die olie 8€ de liter, maar als mijn blokje daarmee heel blijft, maakt mij dat niet zo veel uit
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan