Mayonaise in blok, koelvloeistof of water?

zynth

MF'er
27 feb 2007
34
0
Enschede
Omdat mijn eigen blok stuk is (zuigerveer), wilde ik maar eens naar mijn donorblok gaan kijken. Ziet er goed uit, maar het probleem is dat ik hem ooit heb gekocht van een stel "wazige" lui. Er was iets met de nokkenassen, was het verhaal dat ze hadden, maar dat maakte me niet uit want ik had alleen de rotor ervan nodig.

Nu wil ik dus gaan kijken of het blok eigenlijk nog te fixen is.
Alles ziet er prima uit (hun verhaal kan je uberhaupt niet van opaan),
maar toen ik de olie eruit liet lopen was het meer een dikke mayonaise pasta dan olie.

Mijn vragen:
- Als een blok open ligt, dan krijg je toch niet vanzelf mayonaise vorming? (moet het blok toch voor draaien?)
- Hoe kom ik erachter of het water is of koelvoeistof
- Als het koelvloeistof is, wat moet ik dan nog meer checken behalve de koppakking?
 
Olie + water
Korte stukjes rijden zonder dat het blok op bedrijfstemperatuur komt . Condens in het blok vermengt zich met olie en moet uitdampen tijdens bedrijfstemp.
Bij korte stukjes rijden gebeurd dit niet!

Aftappen--> nieuwe olie + filter en laat maar draaien!
 
Laatst bewerkt:
Koppakking, iets anders stuk, geen idee.
Hij is in ieder geval niet voorzichtig gebruikt (onderuit gegaan, dingen afgebroken), er is aan gesleuteld door idioten die geen idee hadden waar ze mee bezig waren (das ook te zien :P), en zóóveel mayonaise als eruit kwam; ik wil gewoon zeker weten dat het geen koelvloeistof is :)
 
Laatst bewerkt:
Koppakking, iets anders stuk, geen idee.
Hij is in ieder geval niet voorzichtig gebruikt (onderuit gegaan, dingen afgebroken), er is aan gesleuteld door idioten die geen idee hadden waar ze mee bezig waren (das ook te zien :P), en zóóveel mayonaise als eruit kwam; ik wil gewoon zeker weten dat het geen koelvloeistof is :)


Hoeveel koelvloeistof zit er nog in....

bouigie's er uit--> interne inspectie op de zuigers.....--> is er een met water/koelvloeistof?
 
Laatst bewerkt:
er zit uberhaupt niks in, het blok werd los bij het frame geleverd :P
het heeft ook al meer dan een jaar niet gelopen.
Het gaat trouwens om een KLE500.

*O* mooie fiets zo'n KLE.

Bij een lekke koppakking gaat't via de zuigers.....dus zuigerkop inspectie!
Bij droog en de zuigers gaan lekker op-en-neer....vrijwel niets aan het handje....
...ik heb ook niet eerder gehoord van een gpz500-blok dat koppakking problemen had....

Dus ik zeg 90% mayo van niet juist opwarmen!
 
Tsja, dat denk ik eerlijk gezegd ook.
Probleem is dat er vast wel een reden was waarom het blok náást het frame werd opgeleverd toen ik hem kocht :P
Maar ik zou dan alsnog wel de kop er even af willen trekken, gewoon koppakking vervangen, zuigers inspecteren, etc. Weet je toevallig dan ook of deze pakkingset:
Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit
op de KLE past?
Hij staat niet in het rijtje, maar volgens mij is het hele blok letterlijk gelijk aan de en500 en gpz 500s...
 
Tsja, dat denk ik eerlijk gezegd ook.
Probleem is dat er vast wel een reden was waarom het blok náást het frame werd opgeleverd toen ik hem kocht :P
Maar ik zou dan alsnog wel de kop er even af willen trekken, gewoon koppakking vervangen, zuigers inspecteren, etc. Weet je toevallig dan ook of deze pakkingset:
Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit
op de KLE past?
Hij staat niet in het rijtje, maar volgens mij is het hele blok letterlijk gelijk aan de en500 en gpz 500s...

:Y als er EX500 op't blok staat dan klopt't.
--> ik haal m'n spullen o.a. --> hier

('k heb geen KLE...maar een KZ750..)
 
Hmm, waar zou dat moeten staan? In ieder geval is het serienummer van het blok vakkundig weggevijld zag ik :O
Japparts ken ik idd, maar die zijn 16 euro duurder dan louis; op de 83 euro is dat best veel...
 
Hmm, waar zou dat moeten staan? In ieder geval is het serienummer van het blok vakkundig weggevijld zag ik :O
Japparts ken ik idd, maar die zijn 16 euro duurder dan louis; op de 83 euro is dat best veel...


Verschil zit'm in de inhoud.
Bij die van Louis (saito-pakkingset).....zijn het de basis-pakkingen (kop/zijkanten....)
Bij o.a Japparts (Athena-komplete set)....zitten er alle keerringen/afdichtingen ook bij (klepseals/assen/uitlaat e.d.)

Waag er gerust een belletje aan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan