Mb-8 of MBX-80 invoeren vanuit duitsland

motorrijder2

Die hard MF'er
13 sep 2009
525
0
Mannen.

Ik wil graag een nieuw project beginnen. Ik heb altijd al een liefde gehad voor honda mb. en zie dat er genoeg MB-8 modellen met Duitse papieren worden aangeboden.
Nou vraag ik me af hoe deze moeten worden ingevoerd en welke kosten daarbij betrokken zijn.

zit er dan ook verschil in oldtimer of niet?
op de website van RDW staat alles beetje door elkaar heen, en wordt ik er niet echt duidelijk van. heeft iemand hier ervaring mee?

tevens heb ik wel eens gehoord dat een voertuig onder de 125cc niet meer als motor gekeurd mag worden. kan dat?
 
voor oude motoren doet de RDW niet moeilijk.
zorg dat je die groen duitse brief bij de motor hebt en dat ie er natuurlijk netjes en goed uit ziet, dit hoef je niet te overdrijven.
gewoon goeie banden, verlichting, toeter en geen oliedruipend blok.
dan ben je zo klaar bij de RDW.
 
grappig, was volgens mij de eerste brommer die ik ooit nieuw gekocht heb '1979 of 1980 een wit met rode later ingeruild op een mt 5 de laatste brommer die ik ooit nieuw gekocht heb.
jeugdsentiment dus
 
Anders neem ff contact op met Magca:
Zundapp van KS50(bromfiets) naar KS80(motor)

Die heeft een Zundapp 80cc met motor-kenteken. Die zal wel een en ander af weten van de RDW procedures.

Wel mooi zo'n 'brommer'. Ik heb helaas pas geleden mijn motor-brommer (125 DT) weg gedaan wegens ruimte gebrek.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk fietsie zo,n mbx
Heb ik van me 16 tot me 18 mee gereden als brommer zijnde
Wel op een nsr 50 maar met een mbx 80 blokkie.
93cc malossi er onder
techno uilaatje met pollini demper..was stiller
ander onstekkings plaatje
malossi membraam
24 mm carb er onder met 138 mb sproeier en gas naald plaatje in het midden haha
standaard luchtfilter
en 17 38 tandwiel verhouding

ging nooit stuk en ree als een tierelier
mbx rules
 
wajjooo dikke techno uitlaat met tjoening cilinder xD

ik zal even contact opnemen met Magna.

Ja idd ik wil hem op motor-kenteken hebben. Lijkt me erg leuk zon project, maar wel lastig denk ik met invoeren.
maakt het uit of hij oldtimer is of niet?
 
Mm Magca heeft gewoon frame met kenteken geregeld. Ik zoek toch echt dé manier om een 80cc in te voeren op motorfietskenteken.
 
Ik denk dat als die 80cc-er een motorkenteken in Duitsland heeft, je ook een NL-kenteken moet kunnen krijgen. Als je een moderne MBX-80 koopt met Europese goedkeuring en die goekeuring zegt dat het een motor is, dan kan Nederland er geen brommer meer van maken. Het is en blijft dan een motor. De andere kant op gaat trouwens ook niet. Als de eu-keur zegt dat het een brommer is, maakt Nederland er geen motor van. Je zult dan naar de oldtimer regels moeten kijken denk ik.

Je kunt trouwens wel degelijk motors met minder dan 125cc een motorkenteken geven. Hier koop je voor € 1500,- een (nieuwe) 100cc motor met kenteken: http://www.supermotorcompany.com/?nav=49 (403 Forbidden)
 
Laatst bewerkt:
geen probleem om een "oude" MBX80 op NL kenteken te krijgen als je de duitse papieren maar hebt. Ik heb vorig jaar September een MBX80 op NL kenteken gezet. € 100 betalen en klaar was ik



Deze ligt nu uit elkaar alles wat zwart is is gestraald en gepoedercoat de achterbrug en pro-link veersysteem is gestraald en opnieuw zilvergrijs gepoedercoat.
de rode delen zijn nu ook klaar alles is opnieuw gespoten in originele kleurstelling hoop over 2 maande weer te rijden

hier het MBX forum :]

http://mbx.osf.be/index.php
 
Jeugdsentiment die ouwe Honda's. Ik had een Honda MT met MBX wielen, blokje met 125 cc en MBX voorvork. Zag er niet uit maar ging als de brandweer.
:')
Zijn de nieuwe Zundapp's en Kreidlers, worden zeldzaam en duur die dingen.
 
Hoog HEBBE HEBBE HEBBE gehalte :)

Heb een tijdje een MTX80 gehad, met waterkoeling en 6 bak.
Doe mij ook maar zo een MBX80, 2 halen vanuit Duitsland en dan vervoerskosten delen? Whehehehe.

Zo een apparaat op motorkenteken is ongelimiteerd en ongestraft!! opvoeren. Geen rollerbanken meer (nachtmerries)
 
Maar wel de gele stickers op de voorkant om de agenten te foppen. Mooi op de rollerbank en als ze dan bijna klaar zijn met het schrijven van de prent vragen of die bekeuring ook geld voor een motor :)

mvg

db
 
de malossi was i.d. max 110 cc, maar dat was dan een luchtgekoelde cilinder voor MT8 of MB8

zelf een MB5 gehad met 80 cc blok en achterbrug.
110 cc malossi, 24 mm carb en speciale uitlaat.

ging als de brandweer.

bij ons in het dorp, reed de politie in vw transporters T3 diesel met een enorme zwaailichtbalk.

mas snelheid van die koekblik was +/- 110 km/h

lachen als je brommert sneller is dan de politie
 
Had een MB5je voor 2 jaar, was een leuk ding geheel origineel. Duitse papieren, de handgeschreven kunnen soms problemen opleveren. Maar op MP staan er (vaak) genoeg met al een motorkentenen.
 
Als je hem importeert, let wel op dat de originele uitlaat erop zit voor de keuring, daar kijken ze naar bij de RDW, heb er zelf ook 1 geimporteerd. Ze vielen ook over de verlichting, dat die stationair niet voldoende licht gaf, beetje gas geven, probleem opgelost. Kosste mij ongeveer 100 euro incl. 18 euro belasting waarvoor ik vanuit de RDW in Zwijndrecht met MB8 naar Rotterdam moest.
Leuk ding voor in de stad en in de polder, alleen de aanhoudingen door de politie niet iedere keer, was een brommer met valse plaat etc etc, gele stickers voorop vonden ze ook niet leuk hahaha.
 
Alleen de meeste mb/mbx 80 cc staan al in nederland,voor 100,25 staan ze op kenteken
mits je de juiste duitse papieren hebt.
Gewoon 80 orgineel loopt het mooist.
marktplaats staan er genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan