MCN Reliability list

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
1
bron: MCN

BMW tops reliability list
BMWs have been rated the most reliable bikes on the road by owners taking part in a 10,000-rider survey for RiDE magazine. Owners of the German bikes gave them an average score of 90% for reliability - a hefty 27% ahead of the lowest scoring firm to register - the now-gone-bust British firm CCM.
Honda ran BMW closest, gaining an 89.2% score.
Here's how the top 15 stacks up:
1. BMW (90%)
2. Honda (89.2%)
3. Yamaha (85.5%)
4. Triumph (84%)
5. Suzuki (83.2%)
6. Kawasaki (82.8%)
7. MZ (81.3%)
8. Harley-Davidson (80.1%)
9. Aprilia (77.1%)
10. KTM (74%)
11. Buell (72.2%)
12. Cagiva (70.5%)
13. Ducati (69.1%)
14. Moto Guzzi (68.8%)
15. CCM (63.8%)
 
Beetje verbaasd over laag scorende Ducati (die dingen zijn erg goed tegenwoordig), maar aan de andere kant, een betrouwbaarheidslijst met BMW op nummer 1 kun je sowieso meteen aan het ronde archief toevertrouwen.

Het bewijst weer dat imago / reputatie sterker wegen dan harde feiten.
 
ik kijk ervan op dat aprilla zo laag scoort. ik dacht dat dit toch wel aardig goeie motoren waren.
gelukkig staat yamaha nog op een derde plaats :]
 
Dit onderzoek/deze uitkomst is gebaseerd op scores van eigenaren. Hier hecht ik weinig waarde aan hoewel de lijst niet ver naast de 'wetenschappelijke' waarheid zal zitten.
Moto guzzi had van mij wel wat hoger gemogen, hoewel ik ook wel weet dat ze je nog wel eens in de steek laten.
 
"...by owners taking part in a 10,000-rider survey for RiDE magazine. Owners of the German bikes gave them an average score of 90%..."

Subjectief... Eigenaren opinie over de betrouwbaarheid van hun motorfiets... Daarnaast hangt het ook af van het gebruik; HD die hoger scoort dan KTM? Ja, als je alleen langzaam rijdt op zonnige dagen... en niet door de prut ragt... *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan