mc's,1%ers,collors en outlawbikers POGING 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

LadyXochi

MF'er
11 mei 2004
173
0
Eindhoven
Ik heb even een nieuw topic opgestart, omdat er dus wel mensen zijn die meer over dit onderwerp willen weten, zonder dat er gezeik tussen staat....

Houd dit onderwerp aub een vraag en antwoord topic, en ga niet zeiken
Bvd

Hieronder zometeen een paar (serieuze) quotes uit het vorige topic.
 
het valt mij op dat ik op het forum nog nix heb kunne zien wat te maken heeft met
de outlawbikercomunity.
terwijl er naast natuurlijk de Hells-Angels mc nog 7andere collorclubs zijn
er zijn op dit forum vast wel mensen die lid zijn van een mc of zoals dat eiegnlijk hoort een mTc.
ik heb het gevoel dat er ook niet zoveel mensen op dit forum die weten wat een mc inhoud
of wat een 1%er is
en hoe dat zit met het dragen van collors.
voor vragen opmerkingen enz dus deze boom opgezet
nog een paar topics:
"Intimidatie door andere badgeclubs"
"Wie zijn de satudarah?"

site die het hele MC verhaal en alles wat er bij hoort uitlegt: http://home.earthlink.net/~rcvsmc-edu/index.html
lijstje met MCs: Op zaterdag 05 juni 2004 17:15 schreef chopperdoctor het volgende:eh de HAMC heeft een eigen startpaginalinkding
Op zaterdag 05 juni 2004 15:55 schreef ~Vincent~ het volgende:Leg mij maar eens uit wat je er precies moet voor over hebben om bij een MC te mogen/willen (hangt van geval tot geval af...maar algemeen)
Kwa tijdsinvestering, engagement etc.
om lid te wordenzal je een aardige tijds investereing moeten doen
voordat je uiteindelijk Brother KAN worden ben je ongeveer twee jaar verder
ze zal in die twee jaar je moeten bewijzen aan je club dmv inzet voor de club
het is gebruikelijk dat men eerst een aanloop periode heeft van ongeveer een jaar
daarna word je over het algemeen eerst HANGAROUND duurt ongeveer een half jaar
en daarna word je PROSPECT.
je krijgt dan een deel van je collor de ondekant meestal
maar nog geen logo en clubnaam
procpect ben je voor een jaar over het algemeen
uiteindelijk kun je dan FULL MEMBER worden en krijg je dus ook de naam en het logo van de club op je vest.
Wat is het hogere doel van zo'n ritueel en de club ?
 
Op zaterdag 05 juni 2004 17:25 schreef chopperdoctor het volgende:om lid te wordenzal je een aardige tijds investereing moeten doen
voordat je uiteindelijk Brother KAN worden ben je ongeveer twee jaar verder
ze zal in die twee jaar je moeten bewijzen aan je club dmv inzet voor de club
het is gebruikelijk dat men eerst een aanloop periode heeft van ongeveer een jaar
daarna word je over het algemeen eerst HANGAROUND duurt ongeveer een half jaar
en daarna word je PROSPECT.
je krijgt dan een deel van je collor de ondekant meestal
maar nog geen logo en clubnaam
procpect ben je voor een jaar over het algemeen
uiteindelijk kun je dan FULL MEMBER worden en krijg je dus ook de naam en het logo van de club op je vest.
Waarschijnlijk mag ik hier niet van je posten, maar doe het lekker toch.

Kun je je voorstellen dat mensen dit erg grappig vinden en er daarom 'als aapjes' ( :? ) op reageren? Volwassen mensen die zich gedragen alsof ze op de middelbare school zitten? Net zoals jij graag wil weten hoe je bij zo'n MC komt vraag ik me af waarom je dat in hemelsnaam zou willen. Wellicht dat jij me daar antwoord op kan geven?
 
Waarschijnlijk mag ik hier niet van je posten, maar doe het lekker toch.

Kun je je voorstellen dat mensen dit erg grappig vinden en er daarom 'als aapjes' ( :? ) op reageren? Volwassen mensen die zich gedragen alsof ze op de middelbare school zitten? Net zoals jij graag wil weten hoe je bij zo'n MC komt vraag ik me af waarom je dat in hemelsnaam zou willen. Wellicht dat jij me daar antwoord op kan geven?

:}



Oh sorry dit mog nie he
 
je kan wel klagen over bepaalde reacties in dat andere topic maar de gegeven informatie is ook gewoon erg mager.

met dat geheimzinnige gedoe kweek je speculaties...

enige duidelijkheid/openheid vinden we allemaal leuk ipv een paar afkortingen en wat vage ontmoetingen met MC's
 
gaat over zgn outlaw bikers en outlawclubs
outlaws zijn bikers die LETTERLIJK schijt aan de regels hebben
(komt de kreet F.T.W. ook vandaan
outlawclubs of beter gezegd collorclubs
zijn clubs die zich mc mogen noemen en driedelige rugemblemen mogen dragen
niet iedereen mag zomaar een mc beginnen hiervoor moet je wel het een en ander
doen
om meer te wetn en zien kijk bv op een site van een mc
er zijn in totaal8 collorclubs in nederland
black sheep mc
rogues mc
satudarah mc
companeros mc
confederates mc
demons mc
veterans mc
en natuurlijk de hells angels mc
He je vergeet de Holec mc :(
OK, voor de mensen die wél motorrijden, maar verder geen verstand hebben van de scene: http://home.earthlink.net/~rcvsmc-edu/index.html Is welliswaar in het engels, maar dat moet het overgrote deel van de MF-ers toch wel snappen?

De kreet 1% komt van een krantenartikel (uit de US) waarin de reporter een verlag geeft van een klein stadje dat door motorrijders kort en klein wordt geslagen, en waarin hij meldt dat waarschijnlijk 1% van alle motorrijders zou zijn.

En hier kun je colors van de offiële mc's van ons landje zien: http://www.veteransmc.com/dmc.html
Heb net ff al die sites vlug bekeken, maar zijn gewoon allemaal vriendjes die op zondagmiddag gezellig een stukje met elkaar gaan toeren... Toch.......?
:+
Mission: Impossible :+

Ik heb aan de ene kant wel respect voor ze (de manier waarop ze voor elkaar opkomen, daar kunnen sommige mensen nog wat van leren), maar aan de andere kant is de manier waarop ze (soms/meestal) met de wet en andere mensen omgaan absoluut onacceptabel |(
Ik weet niet echt heel veel van de mc wereld,
Maar heb heel sterk het idee dat het vooral mensen zijn, die juist geen zin hebben in allerlei regeltjes, En dan bedoel ik niet meteen wetten e.d. maar meer de algemene gebruiks regeltjes, dus het dingen "moeten" doen omdat anderen vinden dat het zo hoort,
ik denk dat deze mensen dat liever zelf bepaalt! En in veel dingen geef ik ze daarin gelijk,
En volgens mij trekken ze zich er gewoon niets tot weinig van aan wat anderen van hun vinden!

omdat je bij zo'n club vaak gelijk gestemden vind, ontstaat er natuurlijk vanzelf een hechte band!
Dus een soort van HELE hechte vriendengroep, die gewoon altijd voor anderen klaar staan!

En dat ze overlast veroorzaken, en crimineel zijn? ja natuurlijk zullen er criminelen bij zitten, maar die zitten er in elke groep van de bevolking, Mischien valt het bij de mc mannen meer op, omdat ze die naam hebben gekregen, en als er dan echt iets loos is, dan krijg je weer van: zie je nou wel!

over het algemeen heb ik het idee, dat je helemaal niets van ze hoeft te vrezen, zo lang je ze maar niet belachelijk gaat maken, of in de weg gaat zitten!

De omwonenden van de angels in oirsbeek hadden ook totaal geen last van de club.


Wat ik ook regelmatig hoor, dat ze bij deze clubs erg goed weten wat feesten is, en deze feesten schijnen over het algemeen erg goed en erg gezellig te zijn!

Dit is mijn visie op de mc wereld, mischien heb ik het fout,
Ik denk dat velen hier te snel hun conclusies trekken, en totaal geen idee hebben waar ze het over hebben,

Ik respecteer de manier waarop de mc leden met elkaar om gaan, en hun manier van doen, Maar dat wil niet meteen zeggen dat ik bij wil horen!
hoe zit het eigenlijk met de onderlinge relaties tussen al deze color clubs had namelijk gehoort dat ze niet erg vriendelijk zijn tegen elkaar
daar zit nogal wat verschil in geloof ik,

In bigtwin heeft vorig jaar een artikel gestaan over Grizzly(reporter van big twin), maar ook lid van de rogues die samen met een aantal andere rogues leden een weekje een rondje door nederland en belgie heeft gemaakt, en daar bezoekjes bracht aan bevriende motorclubs,
Zo zijn ze onder andere bij leden van de black sheep geweest, bij hdc weert, en nog meerdere clubs,

Tijdens deze tour bleven ze telkens bij een van de bekenden slapen, en werd er zeer goed voor de 'gasten' gezorgd!

Dus er zijn zeker clubs en delen van clubs GOED bevriend met elkaar!
maar daarnaast zijn er toch ook vaak vette ruzies tussen clubs
de clubs zijn net het gewone leven;
sommige gaan goed met elkaar om,soms mogen ze elkaar wat minder.
Zoals jij en ik ook aardige en minder aardige buren hebben om maar wat te zeggen.
Ik ga wel elk jaar naar de bigtwinbeurs toe in rosmalen.Die gasten gaan echt 100% voor hun motor.Bier en muziek zijn ook zeer prettig daar,maar verder hou ik hou me totaal niet bezig met MC of colors.Dat is hun way of life,zoiets als een sportmotorrijder vol over een klaverblad gaat.
Motorsale is wat je bedoeld,
Maar daar komen allerlei soorten custom/chopper rijders, maar het is vooral gericht op zelfbouw/verbouw!

erg interessante beurs overigens, kom er ook al jaren
Ik vind die MC's best interessant klinken, maar ik ben alleen bang voor een paar dingetjes... misschiend at jullie mijn vooroordelen weg kunnen werken?

1) (Hard)drugs en andere criminele zaken. Allemaal leuk en wel, maar ik wil daar dus niets mee te maken hebben. Een blowtje op zijn tijd vind ik best, maar verder dan dat komt het bij mij niet. Of ik door het dragen van kleuren de associatie krijg met dit soort zaken, boeit me niet, zolang ik er zelf maar niets mee te maken heb.

2) Respect voor vrouwen. Misschien ook een vooroordeel, maar ik heb mij laten vertellen dat de chicks in MC's niet meer zijn dan dat. Leuk als je daar geen probleem mee hebt, maar ik ben altijd al 'one of the guys' geweest, en dat wil ik zo houden.

3) Als je nog geen full member bent, wordt er dan op je neergekeken? Of dat je kutklusjes moet doen of zo? Wat houdt dat precies in, prospect zijn...???

En dan nog een paar vragen in het algemeen:
1) Wat zijn de verschillen tussen de MC's?
2) Hoe kom ik in contact met zo'n MC? (Ik kan me voorstellen dat de meesten via via binnenkomen)
 
Vorig topic bestond uit:
A. Iemand vragen?
B. Bah criminele nozems allemaal...die ***MC
A. Better show some respect! :( Ik waarschuw je maar!!!!
C. Nou ik wil dit weten want ik heb respect voor de ***MC (omdat ik er schrik voor heb '( )
A. Respect aan jou C!!!
D. :Z

Imo is alles gezegd...met alle respect natuurlijk.
 
Net zoals jij graag wil weten hoe je bij zo'n MC komt vraag ik me af waarom je dat in hemelsnaam zou willen. Wellicht dat jij me daar antwoord op kan geven?
Ik heb veel vrije tijd? Ik wil nieuwe mensen leren kennen? Ik wil met mensen omgaan die ook van motoren rijden? En binnen een MC hebben ze in ieder geval respect voor elkaar en gaan ze elkaar niet belachelijk maken. En dat is wat een aantal mensen deden in het vorige onderwerp.
je kan wel klagen over bepaalde reacties in dat andere topic maar de gegeven informatie is ook gewoon erg mager.
En daarom probeer ik opnieuw te beginnen, zodat mensen ook daadwerkelijk de kans krijgen om serieus antwoord te geven. Zou jij ergens blijven hangen als je alleen maar afgezeken werd? Er zaten behoorlijk beledigende posts in het vorige topic.
ga je nu dat andere topic compleet copieren?
Nee, alleen de nuttige dingen.

Verder dit soort vragen in het ander topic, ok?
 
Hell's Angels, een gesloten gezelschap waar niet getollereerd word dat een lid uit de school klapt.
ONTSTAAN:1948,San Bernardino (Californie).
Inofficiele,wereldwijde leider van alle Angels is Sonny Barger,van de afdeling Oakland (Californie).
OORSPRONG:De club werd opgericht door voormalige leden van de
11th Airborne Division(paratroepers)bijgenaamd Hell's Angels,die na de
oorlog geen plaats meer vonden in de normale burgermaatschapij
en op H.D.motoren een droom van totale vrijheid najoegen.
 
Ik heb veel vrije tijd? Ik wil nieuwe mensen leren kennen? Ik wil met mensen omgaan die ook van motoren rijden? En binnen een MC hebben ze in ieder geval respect voor elkaar en gaan ze elkaar niet belachelijk maken. En dat is wat een aantal mensen deden in het vorige onderwerp.

Ik vraag me alleen 1 ding af...binnen een MC hebben ze respect voor elkaar, maar hoe zit het dan naar buiten toe?? Respect voor mensen die anders denken?
Ik heb een "maatje" die ook een beetje in dat wereldje zit....ik totaal niet maar we kunnen goed met elkaar opschieten.......zo hoort t te wezen....en niet dat hij op me neerkijkt omdat ik geen niet-japanse-chopper rijdt oid.
 
Ik heb veel vrije tijd? Ik wil nieuwe mensen leren kennen? Ik wil met mensen omgaan die ook van motoren rijden? En binnen een MC hebben ze in ieder geval respect voor elkaar en gaan ze elkaar niet belachelijk maken. En dat is wat een aantal mensen deden in het vorige onderwerp.
Ik had vanmiddag al een uitgebreide reactie getypt maar toen klapte de site er weer uit. Toch nog maar even opnieuw en zal gelijk to the point komen.

Waarom wil je dan per sé lid worden van een MC? Ik vind het juist van weinig respect getuigen als je het eerste jaar een 'Prospect' wordt genoemd en allemaal klusjes moet opknappen voordat je - eventueel - kan 'doorgroeien' tot volwaardig lid. Is het niet veel prettiger om mensen te leren kennen die je gewoon accepteren zonder dat je daar bijzondere dingen voor hoeft te doen en met die mensen gewoon gezellig gaat rijden e.d.?

Ik ben serieus van mening dat mensen die bij een soortgelijke groep willen horen een (dieper) psychologisch probleem hebben. Dit zeg ik niet om je aan te vallen, ik probeer er alleen achter te komen wat dat probleem kan zijn. Om nieuwe mensen leren kennen die van motorrijden houden heb je een MC helemaal niet nodig.

Zie je wel, ik had psycholoog moeten worden.... erg interessant allemaal ;)
 
Ik had vanmiddag al een uitgebreide reactie getypt maar toen klapte de site er weer uit. Toch nog maar even opnieuw en zal gelijk to the point komen.

Waarom wil je dan per sé lid worden van een MC? Ik vind het juist van weinig respect getuigen als je het eerste jaar een 'Prospect' wordt genoemd en allemaal klusjes moet opknappen voordat je - eventueel - kan 'doorgroeien' tot volwaardig lid. Is het niet veel prettiger om mensen te leren kennen die je gewoon accepteren zonder dat je daar bijzondere dingen voor hoeft te doen en met die mensen gewoon gezellig gaat rijden e.d.?

Ik ben serieus van mening dat mensen die bij een soortgelijke groep willen horen een (dieper) psychologisch probleem hebben. Dit zeg ik niet om je aan te vallen, ik probeer er alleen achter te komen wat dat probleem kan zijn. Om nieuwe mensen leren kennen die van motorrijden houden heb je een MC helemaal niet nodig.

Zie je wel, ik had psycholoog moeten worden.... erg interessant allemaal ;)

:^

ik zal het ff op mijn manier zeggen,

ik vind het maar een trieste bedoeling, al die stoere 'outlaw bikers' met hun tags enzo. straks moet ik nog voor 400cc.nl toestemming vragen van de H.E.

"Het zijn allemaal een stelletje leernichten die elkaar aftrekken in een grote blokhut" - Hans Teeuwen :P
 
wat wil je er nou over weten ? alles is al gezegd de angels van nu zijn de angels van het begin niet meer, vrijheid is anders geworden om dat de maatschappij anders is geworden en de angels zich niet willen aanpassen.
10 jaar geleden zei de president van de usa dat de HA de snelst groeiende criminele organisatie is , dat ze in 20 jaar hebben gedaan wat de maffia in 200 jaar deed.Daarbij vergeet hij ander organisaties als chinese triades etc.

Aan de ene kant heb ik respect voor de color clubs, omdat daar mensen zitten die echt verstand van zaken hebben om fietsen te bouwen (bijv dragracer willem been ), maar die zie ik hier op het forum ook.

Ik heb het gevoel dat ik al die jaren in de H-D scene een beetje heb stil gestaan op de maatschappelijke ladder en ik wou dat niet meer.
En mij maakt het geen reet meer uit waar ik op rij ( of iemand anders ) ik zie hier op het forum ook mensen die ik niet mag vanwege hun uitspraken en ik heb ook nog steeds vrienden die bij een mc zitten.

wil je alles weten koop een boek over de HA er zijn er genoeg affa is er 1 angels forever , forever angels.
Of koop de film fixing the shadow met charlie sheen, waar gebeurd verhaal iver een agent die undercover ging bij 1 van de vroegere roemruchte clubs die nu geloof ik niet meer bestaat ( de naam van de club is volgens mij veranderd in de film)
greetz
 
Aan de ene kant heb ik respect voor de color clubs, omdat daar mensen zitten die echt verstand van zaken hebben om fietsen te bouwen
dat vind ik gek, een complete groep, ongeacht wat ze doen, te respecteren vanwege enkele briljante individuen?

werner von braun was ook niet het domste jongetje van de klas, maar om zijn eerste clubje te respecteren.... (en zo dacht zijn 2e clubje daar ook over ;) )

disclaimer, ik vergelijk hier geen groepen met elkaar maar de individuen
 
dat vind ik gek, een complete groep, ongeacht wat ze doen, te respecteren vanwege enkele briljante individuen?

werner von braun was ook niet het domste jongetje van de klas, maar om zijn eerste clubje te respecteren.... (en zo dacht zijn 2e clubje daar ook over ;) )

disclaimer, ik vergelijk hier geen groepen met elkaar maar de individuen
ok , je hebt gelijk ik had moeten schrijven sommige mensen verdienen mijn respect binnen sommige color clubs .
 
Laatst bewerkt:
Ik had vanmiddag al een uitgebreide reactie getypt maar toen klapte de site er weer uit. Toch nog maar even opnieuw en zal gelijk to the point komen.

Waarom wil je dan per sé lid worden van een MC? Ik vind het juist van weinig respect getuigen als je het eerste jaar een 'Prospect' wordt genoemd en allemaal klusjes moet opknappen voordat je - eventueel - kan 'doorgroeien' tot volwaardig lid. Is het niet veel prettiger om mensen te leren kennen die je gewoon accepteren zonder dat je daar bijzondere dingen voor hoeft te doen en met die mensen gewoon gezellig gaat rijden e.d.?

Ik ben serieus van mening dat mensen die bij een soortgelijke groep willen horen een (dieper) psychologisch probleem hebben. Dit zeg ik niet om je aan te vallen, ik probeer er alleen achter te komen wat dat probleem kan zijn. Om nieuwe mensen leren kennen die van motorrijden houden heb je een MC helemaal niet nodig.

Zie je wel, ik had psycholoog moeten worden.... erg interessant allemaal ;)

Je komt het in allerlei lagen tegen van de maatschappij. Neem b.v. de studenten-corps. Ook daar gelden ontgroeningsrituelen e.d. Het is een extreme vorm van groepsdrang waarbij men een bepaalde exclusiviteit nastreeft (en er figuren rondlopen die het heerlijk vinden om andere mensen te vernederen). Maar zelfs op het werk merk je dit soort gedrag al: Je zal wel diverse lunchclubjes hebben op het werk. Verwissel voor de gein is van lunchclub voor een keertje... kan soms rare reacties te weeg brengen (ook leuke trouwens).

Of deze mensen een psychologisch probleem hebben :? Durf dat als leek niet te zeggen (niet dat psychologen het zelf weten ;) ), maar dat dit soort extreem groepsgedrag resulteert in een sterk wij versus de rest van de wereld: ja (en dat uit zich wel eens op een zeer ongezonde wijze)
 
Als ik me aanmeld bij de eerste de beste motorclub in de buurt ben ik direct welkom op de eerstvolgende toerrit, mag ik meteen aanschuiven bij de bbq, krijg ik allerlei tips over het afstellen van mijn brik, mag ik het sleutelhok gebruiken, krijg ik het eerste biertje gratis, kan ik de hele avond slap ouwehoeren over motoren enzo en ik krijg een mooie (gekleurde) badge voor op mijn jack.

Wat is dan de meerwaarde van een "MC"???
 
al dat gelul over het vernederen van een prospect
wat nou kutklusjes
waar het in feite om draait
jij haalt bier op een feestje
jij houd de bar in het clubhuis draaiende
als er een feestje ergens is en er word een keer met de auto gereden
jij bent bob
jij houd het clubhuis in orde.
als je maar inzet toont.

support bsmc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan