Me GSX "schommelt" :(

Kickboxer

Rookie
8 jun 2004
19
0
Rotterdam, Hoogvliet
Hello ALL 8-) ,

Ik heb eindelijk me motortje gehaald (Suzuki GSX600F '93)
en ben er erg blij mee!! *D
Vrijdag heb ik heb opgehaald rijd super lekker :]
Alleen als ik me aan de toegestane snelheid hou in de bebouwdekom (50 km/uur dus)
dan begint hij ligtjse te schommellen??!! |(
Als die niet genoeg heegt gehad van de slalom test!!!
Waar kan dit aanliggen?!?!?!

How can help me!!!

The Boxer.

Kunnen meerdere dingen zijn, maar begin met banden te controleren, spanning ok? afslijtpatroon ok?
Zoekt de motor 1 kant op bij het wegrijden (niet recht kunnen wegrijden)? Dat duidt op speling of een versleten balhoofdlager. Speling checken door voorwiel van de grond vrij te maken. Het slalommen is dan het gevolg van een voorkeursstand van het stuur a.g.v. putjes in de lagerschalen in combinatie met het continu corrigeren van de motor door jou zelf.
Als de motor altijd een voorkeur heeft voor naar 1 kant trekken, dan staan de wielen niet in lijn. Lijkt mij niet het geval.
Verder kan de achterbruglagering invloed hebben op het weggedrag.
Meer kan ik even niet bedenken.
Succes.

tlh

Zou eerst eens kijken of de wielen in lijn staan, zeker nu er net nieuwe banden op zitten. Mijn ervaring is dat het achterwiel nog wel eens scheef teruggeplaatst wordt. Vertrouw niet op de kettingspanmarkering op de achterbrug, die zijn niet te vertrouwen. Gewoon een lange rechte lat (beter nog een rei? of rij?) langs de wielen. Opmeten van de afstand tussen achterbrugas en de wielas zowel links als rechts werk ook goed. Voorwiel kan maar op 1 manier erin, dus die staat altijd goed.

Succes,

tlh

Terug
Bovenaan Onderaan