me GSX600F verkopen en een K1100LT (kmar/politie) kopen???

Doen of niet doen?

  • Ja, Doen!!!!

    Stemmen: 6 50,0%
  • Nee, niet doen!!!

    Stemmen: 4 33,3%
  • om het even!!!

    Stemmen: 2 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    12

lepano202262

Rookie
2 sep 2013
7
0
Almere
Hallo..

ik heb een vraag.. is het een goed idee om me GSX600F te verkopen en er een K1100LT er voor terug te nemen? :]
hier onder ff de info van de K1100LT politie of kmar fiets:

Merk: K1100LT (KMar) K1100LT(polisie)
Bouwjaar: 2000 2001
Km stand: 86.000 110.000
prijs: 1.500 1.500
Extra: nieuwe banden nieuwe banden


Ik moet wel goede argumenten hebben want me vrouwtje moet ik ook kunnen overtuigen. O-)
want het argument van "ja, dan hebben extra geld voor de bruiloft werkte niet" B|

zoals de zuinigheid, onderhoud, levensjaren dat ie mee kan, behouden van waarden en dergelijken...

deze zijn trouwens van een bedrijf die er graag van af willen.. 1 is een auto bedrijf die hem als inruil heeft gekregen en da ander is gespecialiseerd in sport motoren. daarom..

BTW is het raar dat een 25 jarige zo een oude fiets wilt? _O-

ik hoop dat jullie wijsheid me op het goede pad begeleiden!!!! :}
 
Elke dag rijdt er een andere debiel op en gaat volgas met een koude motor en dat wil jij gaam kopen. Zou het nooit kopen.
 
Of je een oude KMAR motor moet kopen of niet... voor zover mij bekend ligt het verhaal iets genuanceerder.
Volgens mijn informatie wordt een motor bij de politie/KMAR door twee vaste rijders gedeeld (om zo een betere bezettingsgraad van de motor te krijgen). Omdat de motor een middel is wat niet mag falen en de berijders zich zeer bewust zijn van hun kwetsbaarheid worden de motoren door een eigen technische (zeer gespecialiseerde) dienst gedaan. Motoren worden dus zeer goed onderhouden.

Nu zie ik ook weleens politie motoren bij bekende BMW dealers staan, dus die eigen technische dienst is er niet overal concludeer ik dan. Echter, als je een motor koopt van een particulier met dezelfde km stand dan geldt m.i. hetzelfde. Het valt of staat met goed onderhoud.

Aan de andere kant... voor 1500 euro en nieuwe banden... kan je toch bijna geen buil vallen?

Of je een BMW K1100LT mooi vind? Tja, toen ik 25 was waren die dingen gloednieuw en zou ik toen best een willen hebben.... nu zou ik het niet eens overwegen...
Echter een K1600GT zou ik graag hebben... over 12 jaar heb ik daar vast ook een iets andere mening over.

Kortom, als jij de motor mooi vind en de motor is goed onderhouden, waarom niet?

Tip: Hildo (two left hands) heeft ook een tijdje een K1100LT gehad, op zijn website vind je leuk leesvoer.

PS Mijn buurman heeft een K1100LT voor 1000 euro gekocht en is er erg blij mee, enige kosten waren een kofferset om de motor compleet te maken...

PPS het is een lekker vage post geworden waar je niets aan hebt *O*

Edit. Tip voor de vrouw (werkte bij mij ook). Begin over een VW Buggy, dat je die al heel lang wilt en dat je dat je nu eindelijk kan veroorloven. Vrouwlief zal je vervolgens voor gek verklaren, want dat ding staat toch alleen maar in de garage en die rijdt er amper mee, je staat net zo goed in de file, etc. "Dan kan je beter een motor kopen" was de reactie... problem solved.
(ik wil nog steeds een Buggy en een Citroen DS)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook géén Porsche 911 en géén Ferrari gekocht. Van het geld wat ik daarmee bespaard heb, kun je heel veel doen... *O* *O* *O* *O*

Mijn vrouw trapt er helaas niet in... -O-
 
Ik heb zelf een paar jaar beroepsmatig op een K1100LT gereden, en het zijn gewoon heel fijne apparaten. Stuurt prima, een geweldige windbescherming en een heel comfortabele zitpositie. Nu zal het best wel eens gebeurd zijn dat ik met een koude motor ergens snel heen moet, maar dat betekent niet dat je met een rokende achterband vertrekt om vervolgens het ding in elke versnelling de toerenbegrenzer in te jagen. Zo debiel zijn we nou ook weer niet. Ik denk dat je niet meer risico loopt dan bij een particuliere koop. Integendeel zelfs, hoeveel particulieren slaan die beurt maar even over wegens geld gebrek? Bij de overheid is dat geen punt, als ik iets hoorde wat ik niet vertrouwde, of dacht dat het tijd werd voor nieuwe bandjes, stond ik in de werkplaats. Het enige wat je tegen kan komen zijn vreemde gaatjes in de kuip, waar de zwaailichten hebben gezeten. Ik denk dat beide fietsen nog goed zijn voor heel wat jaren plezier. Wel fijn als je de standaard buddy krijgt in plaats van de eenpersoonszit en radiokastje, kan je vrouw ook mee. Ga ze allebei bekijken en maak dan je keuze.
 
Waarom wil je dat eigenlijk? Ik zie geen argumenten genoemd.

Met een GSX600F is niks mis. Super betrouwbaar, zuinig, kan prima mee in het verkeer, Prettige zithouding, niet duur in onderhoud, vermogen genoeg.
En persoonlijk vind ik 'm mooier dan welke gedateerde K dan ook.

Dus, waarom wil je een K1100 kopen om je GSX te vervangen?
 
Een 600cc is wel even wat anders als een 1100cc.
Doet niets aan beide motoren af, maar het scheelt echt wel veel.
 
Een 600cc is wel even wat anders als een 1100cc.
Doet niets aan beide motoren af, maar het scheelt echt wel veel.

Dat daar verschil in zit ben ik met je eens, maar wat wil je daar nou mee.
Een Scania heeft ook veel meer cilinderinhoud dan een Golf, toch is voor dagelijks gebruik een Golf wat handiger. Een K1100 is niet sportiever dan een GSX600F. Hoogstens op topsnelheid een ietsie pietsie sneller, maar dat doet voor dagelijks gebruik niet toe. Het verschil in vermogen is volgens mij niet meer dan 15 PK? Dat wordt weer deels gecompenseerd door de extra kilo's.

Het enige wat een voordeel zou kunnen zijn is de zithouding. Maar daar krijg je dan weer een waardeloze knipperlichtbediening voor terug.

Ben gewoon benieuwd naar de overweging van de TS om de GSX600F weg te doen voor een K1100LT.
 
Dat daar verschil in zit ben ik met je eens, maar wat wil je daar nou mee.
Een Scania heeft ook veel meer cilinderinhoud dan een Golf, toch is voor dagelijks gebruik een Golf wat handiger. Een K1100 is niet sportiever dan een GSX600F. Hoogstens op topsnelheid een ietsie pietsie sneller, maar dat doet voor dagelijks gebruik niet toe. Het verschil in vermogen is volgens mij niet meer dan 15 PK? Dat wordt weer deels gecompenseerd door de extra kilo's.

Het enige wat een voordeel zou kunnen zijn is de zithouding. Maar daar krijg je dan weer een waardeloze knipperlichtbediening voor terug.

Ben gewoon benieuwd naar de overweging van de TS om de GSX600F weg te doen voor een K1100LT.

Beide motoren zijn eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Tja en die knipperlichtinstallatie is een gewenningspuntje. Als je er eenmaal aan gewend bent wil je niet meer anders (tenminste dat geldt voorr mij dan).

En ach, een K 75/100/1100 heeft misschien voor sommigen een gedateerd uiterlijk, maar die dingen rijden wel goed. Mijn ervaring is dat je deze motoren pas echt gaat waarderen als je er een week of wat op stuurt en er lange (vakantie)trips mee maakt.

En voor iedereen die het niet zo op die BMW's heeft, smaken verschillen nu eenmaal. En dat is maar goed ook!
 
Beide motoren zijn eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Tja en die knipperlichtinstallatie is een gewenningspuntje. Als je er eenmaal aan gewend bent wil je niet meer anders (tenminste dat geldt voorr mij dan).

En ach, een K 75/100/1100 heeft misschien voor sommigen een gedateerd uiterlijk, maar die dingen rijden wel goed. Mijn ervaring is dat je deze motoren pas echt gaat waarderen als je er een week of wat op stuurt en er lange (vakantie)trips mee maakt.

En voor iedereen die het niet zo op die BMW's heeft, smaken verschillen nu eenmaal. En dat is maar goed ook!

Behalve het deel over de knipperlicht bediening (waar ik na 5 jaar nog steeds niet aan kan wennen) ben ik het wel met je eens.
Maar de vraag waarom TS nou eigenlijk een andere motor wil, of eigenlijk waarom hij wil dat wij een aantal smoesjes verzinnen om zijn vrouw te overtuigen dat een andere motor nodig is ;) staat nog open. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar het waarom.
 
de waarom ik een andere motor wil!!!!!

Ik rij elke dag.. in regen, in zonne schijn, in sneeuw (als ze gestrooid hebben) echt elke dag -10 +35 elke dag..

nu mrk ik gewoon dat de elementen me een beetje tegen vallen. ik zit liever beschutter.. en ja, ik weet wat er (kan ) komen.. dan ga je toch auto rijden.. NEE!!! ik hou van de vrijheid die de motor mij geeft en ik wil gewoon het beste van alle 2...

(O ja, het is zo erg zelfs dat ik weiger me B rijbewijs te halen haha)

de GSX600F is een pracht ding daar hoor je mij ook niet over.. hij rijd lekker is goedkoop en vergeeft je "fuoten".. (mmhhh ideale vriendin dus.. laat het me vrouwtje maar niet horen whaha)

ik hoop dat het een beetje duidelijker is waarom...
 
Terug
Bovenaan Onderaan