/me heeft vandaag zijn eerste motorrijles gehad..

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
En ik ben gelijk verslaafd! Wat is dit mooi werk!
Heb nu al zin in volgende week, als ik weer mag rijden.

Gelijk de weg op en na 2 km waarschuwde hij me al omdat ik te hard reed. :P

Snel rijbewijs halen en dan eind dit jaar motor kopen!

Jullie hebben er een nieuwe motorverslaafde bij. *D
 
Gaaf is dat joh!
Ik weet ook nog toen ik leste, dat ik gewoon uren van te voren zenuwachtig was omdat ik het zo gaaf vond. :)
Wen er maar niet teveel aan want over een aantal weekjes heb je je roze papiertje al. })
 
Damnit, zwijg me ervan.. ik moet nog altijd terug gaan lessen.. focking roze papiertje :(
Noujah, dit keer 2 uur les vlak voor't examen eisen dan heb'k de feeling van die fiets toch weer en hopelijk verknal'k het dan niet meer.
Anders ga'k me effe afreageren op die examinator denk'k.
Hej, dat was een lekker ding hoor! :+
 
Thanks voor jullie reacties.

Wat ik het leuke aan motorrijden vind is ook de grote solidariteit onder motorrijders. Dat valt me echt op, als ik met m'n auto achter een motor rij, dat ze vrijwel altijd de hand opsteken tegen andere motorrijders. Erg mooi om te zien, heel wat anders dan bij automobilisten die tegenwoordig alleen nog maar middelvingers schijnen te kunnen laten zien. :(

Maar back ontopic, m'n instructeur raadde me aan om snel theorie te halen, dus ik hoop over niet al te lange tijd te kunnen afrijden. :) Het ging eigenlijk erg goed, odanks het feit dat ik nog nooit op een schakelbrommer of motor had gereden maar zo moeilijk was het niet. :)

Groeten.
 
pas maar op,
ik had mijn praktische lessen moto in november vorig jaar en volgde les samen met nog een 18-jarige die nog geen enkele moto-/ brommerervaring had

moest ook direct de straat op om 4km verder in een hangar te oefenen voor de maneuvers maar mijn compagnon kwam niet verder dan de eerste lichten:
het licht sprong op oranje, ik reed nog door maar hij klopte gelijk beide remmen volledig in en tegen de grond natuurlijk...
de volgende les had hij wel een motorbroek aan :-)
 
Had zaterdag voor de 3e keer acher elkaar bijzondere verichtingen. Ik heb nu de 3 cirkels en het 8tje draaien redelijk onder de knie. Mijn linker laars heeft nu zelfs al schuurplekken op de neus van het over de grond schrapen :) . Ik vond mezelf toch 8-) . nog 1 dagje lessen op de 18 de en dan de 25ste afrijden :) :) :)
 

Ik heb m'n rijbewijs hier in Baskenland 6 jaar geleden gehaald.
Dwz op een Vespa scooter een parcourtje rijden dat ik op m'n 10de nog wel had kunnen doen.
Gelukkig had ik al aardig wat ervaring met motoren (en opgevoerde brommertjes), nml jaren motorcross in Nederland, touren op choppers in Thailand (5.000km), en (ilegaal) op motors van vrienden.
Nu heb je hier gelukkig ook hetzelfde systeem als in Nederland, wat een stuk veiliger is.
 
Wie kan hier de bijzondere verrichtingen nog een beetje? Ik heb het onlangs effe geprobeerd maar sommige dingen gingen nogal stroef. Vooral het langzame spul (bocht+ voetrem) ging niet zo lekker als ik me kan herinneren.

Mijn slalom, en kantelpunt in de 8 gingen stukken beter.

Maf eigenlijk!

:?
 

Ik weet wel dat het op de les motor lukte en dat het op mijn eigen motor een stuk moeilijker gaat! :) Jep, het is een hele mooie tijd. Dat lessen e.d. maar als je echt mag rijden ( uitzonderingen daar gelaten, pooh) dat komt de echt mooie tijd!

 
Ik weet nog heel goed dat ik viel tijdens mijn eerste rijLES.
Mijn zwangere rijinstructrice tilde de motor zo op en ik kon dat TOEN niet eens. ik had ook ALTIJD kramp in m'n handen, later had ik pas door dat je het stuur niet eens strak hoeft vast te houden.
Maar cool joh..!!! Zet door het is ZEKER de moeite waard. *D
 
Ik was de eerste 2, 3 lessen ZWAAR onder de indruk van het vermogen van de les-CB250...

Na zo'n 5 lessen, en vooral op de snelweg had ik al snel door dat het behelpen was. Superkleine trommel-remmetjes, levensgevaarlijk.

Speciale verrichtingen vond ik het leukste.

 
ik heb mijn permanent rij-examen enkele weken terug gehaald,
doet me er trouwens aan denken dat ik nog altijd mijn rijbewijs moet gaan halen bij de gemeente

weet niet hoe het juist zit in Nederland, maar in belgie valt dat examen wel mee.
eerst de maneuvers (of speciale verrichten zoals jullie dat zeggen):
- slalom
- 2 keer in een 8 vorm rijden
- over een balk van 10cm breed rijden
- remtest

als dit lukt volgt de proef op de openbare weg met een volgwagen dmv. een oortje
nu moet je goed opletten en pinken telkens je een geparkeerde auto/fietser passeert want zo'n dingen vergeet je steeds, ook de snelheid is opletten want je zit er al snel over en dan is het aan de kant...

en dan nog eens 2 jaar 25kw rijden voor je op een zware moto
mag , gmbl '( '( '(

veel succes en vooral niet te veel zorgen maken, als je een beetje kan rijden lukt het heus wel
 
Dus het examen in België valt wel mee ?
ROFL ik ken er eentje die er heel anders over denkt :+
Ben benieuwd hoe diegene zich hier uit gaat lullen })
 
JW: ik heb ook al lang toegegeven dat't eigenlijk niet zo moeilijk was..
maar de eerste keer met niks ervaring was het wel te moeilijk.. 2e keer waren stomme zenuwen..
heb'k ooit al gezegd btw (kort na de 2e) poging :)
 
je moet wél pinken voor geparkeerde auto's!!!
enkel niet als ze volledig van de weg staan, anders: PINKEN!

[ Dit Bericht is bewerkt door: jonas op 2001-06-13 19:34 ]
 
PINKEN... :? dat zijn toch koeien van 1jaar oud. zo noemen ze die toch :?
verrek die Belgen hebben elke keer een zak koeien bij zich en dan nog niet kneedown *D *D


Geintje
 
Als wij gaan buizen ( zuipen.) dan komen we knakenzat ( behoorlijk dronken.) thuis... Maar in Belgie is dat iets van zakken / falen voor het examen... :P
 
Update: op 31 juli as heb ik al praktijkexamen! :)

Hij had dan 2 plaatsen vrij, anders was het pas september of oktober geworden, en ik heb de gelegenheid om voor de tijd nog voldoende lessen te volgen.

/me is happy, deze zomer nog rijden! *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan