Me kwaakie heeft stalen remleidingen!

Unforgiven_NL

MF veteraan
27 jul 2004
1.856
1
Vandaag bij Martijns motorshop in Rotterdam me leidingen opgehaald en deze gelijk gemonteerd. Ik had dit nog nooit gedaan dus heb de How-too op dit forum gebruikt! Volgens mij is het goed gegaan! Ik heb nu een ty-rap om de hendel heen zitten voor een uurtje om de laatste rek uit de leidingen te krijgen. Over een uurtje ga ik hem testen en kijken of hij een btje wil remmen! *O*

full
 
Eerste indruk is alleen dat ik de remhendel erg ver in kan knijpen.

full


Als ik echt met veel kracht knijp krijg ik hem denk ik wel tegen het handvat aan. Wat kan ik daar tegen doen? Nog meer proberen te ontluchten, of hoort dat zo?
 
Kijken hoe ie is als de t-rip eraf is en anders nog een keer ontluchten..
 
Ty-rap dr afgehaald en hij voelt meteen een stuk beter aan! Ff rondje gereden en remt als een gek! Ideaal die stalen remleidingen. O ja, misschien interressant, totaal heeft het 96 euro gekost incl. dot 4 remolie.
 
Kijken hoe ie is als de t-rip eraf is en anders nog een keer ontluchten..


:^

Dat met dat bandje is sowieso een onzin trucje. Na de 2 of 3 keer remmen begint de remvloeistof op te warmen en is de lucht die je er op die manier uit perst weer terug.

Nachtje laten staan en dan bovenste bout ontluchten, of met 2 man je motor 45?+ graden naar links kantelen, zodat de banjobout op de rempomp omlaag wijst en dan een paar keer heel rustig in je rem knijpen je ziet dan vanzelf het luchtbelletje in je reservoir te voorschijn komen.
 
Eerste indruk is alleen dat ik de remhendel erg ver in kan knijpen.

Als ik echt met veel kracht knijp krijg ik hem denk ik wel tegen het handvat aan. Wat kan ik daar tegen doen? Nog meer proberen te ontluchten, of hoort dat zo?

hmm,... ik heb er pas ook stalen slangen op laten hangen en die van mij is echt
maar voor de helft in te knijpen
(hendel op z'n wijdst afgesteld?)
 
:^

Dat met dat bandje is sowieso een onzin trucje. Na de 2 of 3 keer remmen begint de remvloeistof op te warmen en is de lucht die je er op die manier uit perst weer terug.

Nachtje laten staan en dan bovenste bout ontluchten, of met 2 man je motor 45?+ graden naar links kantelen, zodat de banjobout op de rempomp omlaag wijst en dan een paar keer heel rustig in je rem knijpen je ziet dan vanzelf het luchtbelletje in je reservoir te voorschijn komen.

Hoe bedoel je bovenste bout ontluchten? Je kan toch alleen maar ontluchten bij de remklauw?

hmm,... ik heb er pas ook stalen slangen op laten hangen en die van mij is echt
maar voor de helft in te knijpen
(hendel op z'n wijdst afgesteld?)

Toen ik het ty-rapie dr afgehaald had was ie nog maar voor de helft in te knijpen. Ik heb vervolgens een rondje gereden en dat bleef ook zo. Ik ben nu helemaal tevreden.
 
Hoe bedoel je bovenste bout ontluchten? Je kan toch alleen maar ontluchten bij de remklauw?


Paar keer pompen.

Remhandel vastzeten met elastiek oid.

Nachtje laten staan.

Doek om bovenste bout (bij rempomp), sleutel er op en 1/4 slag open zodat er een klein beetje lucht/vloeistof uit komt. Je kan helaas niet zien of er daadwerkelijk lucht uit komt, maar meestal is dit wel het geval.

Of nog makkelijker een bout kopen met ontluchtingsnippel, die heb ik tegenwoordig.
Dat werkt super.
 
Nou ik laat het voorlopig even zo, is naar mijn zin tot nu toe. Van de week ga ik nog een keertje ontluchten. Even een ander vraagje: Wie werken er allemaal met een moment-sleutel? Is dat aan te raden en zo ja waarom? Ik heb de bouten gewoon met een dopsleutel en een ratel goed aangedraaid.
 
Ik altijd, zeker voor delen als remmen, vering, wielmoeren etc.

Je draait het met een gewone sleutel al snel te vast aan heb ik gemerkt, en dan is het de volgende keer alleen maar moeilijker om het los te krijgen.

Volgens mij hoort dit topic nu meer in "techniek" thuis.
 
Yep, die momentsleutels zijn wel wat prijzig, maar één keer de verkeerde (=dure) schroefdraad stuk draaien en je hebt het geld er al uit. Om maar te zwijgen van bouten die onderweg los kunnen gaan.....
 
Voor dit soort klusjes ben je geen momentsleutel nodig, gewoon "vast is vast"

[me]Sjoske gaat zometeen ook ff zijn stalen leidingen monteren :P [/me]
 
Wat onluchten betreft, doe ik het altijd als volgt

Klein stukje siliconenslang op de nippel. Klein glazen potje met een laagje remvloeistof waar je de siliconenslang in hangt.
Reservoir volgooien.
Pompen als een idioot :P
Onluchtingsnippel een halve slag open (je kunt dan wel zien of er lucht of vloeistof uitkomt ;) )
Doorpompen tot je druk hebt. Heeft me net een half uurtje gekost (had korter gekunt maar ik was een dichtingsring vergeten dus op een gegeven moment kwam het langs de bovenste banjoubout langsdruppelen)
 
Stalen remleidingen :}

Heb ook meteen achter gedaan toen, maar nu zit er wel een snee in mijn hugger :+ Moet dat nog even netjes bijwerken. 8-)
 
Yep, die momentsleutels zijn wel wat prijzig, maar één keer de verkeerde (=dure) schroefdraad stuk draaien en je hebt het geld er al uit. Om maar te zwijgen van bouten die onderweg los kunnen gaan.....

Aii... dan ben je zuur.. Maar ik neem aan dat als ik ze echt gewoon goed aangedraaid heb dat ze onmogelijk los kunnen gaan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan