Me Lucky Bastard

Wat had meneer agent volgens jou moeten doen?

  • klont de cel in flikkeren en z'n motor in beslag nemen

    Stemmen: 22 42,3%
  • meneer agent heeft goed gehandeld

    Stemmen: 19 36,5%
  • zonder knipperlichten rondrijden kan echt niet

    Stemmen: 11 21,2%

  • Totaal aantal stemmers
    52

klont

Die hard MF'er
18 mei 2004
356
0
Ik reed net even naar Heerlen om een paar lampjes voor m'n motor te halen. Op de terugweg trok ik 'm buiten de bebouwde kom eventjes open (lege, overzichtelijke weg) tot rond de 200. Toen ik weer binnen de bebouwde kom reed zag ik ineens een motoragent in m'n spiegels. Schrikreactie. Hij bleef echter achter me rijden en deed verder niks. Toen ik thuis m'n oprit inreed stopte hij ook. "Zo meneer, u trok hem net even goed open. Ik begrijp dat dat soms leuk is maar u moet toch wat rustiger aan rijden." Verder helemaal niks!!. Ik dacht echt even dat ik mijn rijbewijs kwijt zou zijn of dat hij me op z'n minst een bekeuring zou geven omdat ik zonder knipperlichten rondreed. Gelukkig liet hij me gewoon gaan, wat een opluchting.
 
Ik heb 'm maar niet naar z'n naam gevraagd. Hij had geen snor. Toen hij me aanhield wist hij wel al mijn naam, zal wel bij z'n centrale-buddies gecheckt hebben of ik al meerdere overtredingen op m'n naam had staan.
 
Mooi man :)

En AFAIK zijn knipperlichten niet verplicht zolang je duidelijk richting aangeeft met armen zoniet benen. (The way I do)...
 
Het zou ook kunnen dat hij gewoon m'n snelheid niet heeft kunnen meten en me helemaal geen bekeuring kon geven. Hij reed pas een tijdje later achter me en hij zei ook dat hij me langs had zien rijden. Voordat hij z'n lasergun uit z'n holster had kunnen trekken zal ik wel al te ver weg zijn geweest.
 
Ik heb 'm maar niet naar z'n naam gevraagd. Hij had geen snor. Toen hij me aanhield wist hij wel al mijn naam, zal wel bij z'n centrale-buddies gecheckt hebben of ik al meerdere overtredingen op m'n naam had staan.
Als hij te horen had gekregen dat je bekend staat als een compleet gestoorde wegpiraat had hij wel anders gehandeld lijkt me.

Geluk dat je een schappelijke agent :] trof....(zou 'm niet een 2e keer tegenkomen met dezelfde aktie ;) )

Grtz. Arlo
 
Als hij te horen had gekregen dat je bekend staat als een compleet gestoorde wegpiraat had hij wel anders gehandeld lijkt me.

Geluk dat je een schappelijke agent :] trof....(zou 'm niet een 2e keer tegenkomen met dezelfde aktie ;) )

Grtz. Arlo

Ja, zou heel goed kunnen. Ik heb nog geen enkele bekeuring gehad met m'n motor en ook nog geen zware snelheidsovertredingen met de auto.
 
Mooi man :)

En AFAIK zijn knipperlichten niet verplicht zolang je duidelijk richting aangeeft met armen zoniet benen. (The way I do)...
Dan wordt het toch eens tijd wat aan je kennis te doen.
Alleen de echt oude barrels hoeven ze niet te hebben (net als spiegels trouwens)
Maar dat staat al in de nodige topics uitvoerig uitgelegd.
dus: GDNZ
 
Mmmmmmmmm.......bijna de helft ziet mij toch het liefst achter slot en grendel.
 
Ontslaan die Agent! gewoon zijn werk niet doen. Een zware crimineel op heterdaad betrappen en laten lopen! :(
Je hebt gelijk. Ik heb eigenlijk ook last van m'n geweten, ik zit er echt over te denken om expres met 200 langs een flitspaal te gaan rijden zodat het recht alsnog zegeviert. O-)
 
"Assertiviteit" ... "Verbale en lichamelijke communicatie-technieken" ... om zo maar eens twee eigenschappen te noemen waar de meeste motor-agenten bovengemiddeld veel van in huis hebben; daar wordt deze groep namelijk extra op getraind. Waarschijnlijk was de overtreding door de omstandigheden waarin je reed en hóé ja dat deed, en heb je zèlf dusdanig gereageerd, dat je de agent de kans hebt gegeven het bij een "opvoedkundig standje" te laten. Veel mensen staan er niet bij stil dat die agent in de eerste plaats zijn werk doet in "onze dienst" (sterker nog; je betáált die goede man zèlf !)en het zou te wensen zijn dat meer mensen zich eens wat beleefder en redelijker zouden opstellen ten opzichte van diezelfde agent als je wilt dat hij of zij jou óók vriendelijk en beleefd te woord staat. Weinig mensen zullen mij geloven, maar de meeste (motor)agenten zijn er helemaal niet zo op gebrand om iedereen maar voor ieder "wissewasje" gelijk op de bon te slingeren.
Ik vind het aan de àndere kant vaak wel grappig om te zien hoe veel mensen afgeven op "de politie" wanneer zij aangehouden worden cq een proces verbaal krijgen vanwege hùn wets-overtreding, om vervolgens te verklaren "dat ze er nooit zijn wanneer men ze nodig heeft", en dan met allerlei voorbeelden aankomen waarop dat gebaseerd zou zijn. En dan is er eindelijk eens een agent op de juiste tijd op de juiste plaats .... en dan is het wéér niet goed !!

In dit topic gelukkig weer eens een verslag van een motor-rijder die mijn stelling bevestigt dat ook (motor)agenten nèt mensen zijn ...... *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan