Mechanism zoekt.. Guzzi, Triumph, Honda? Maar wel oldschool!

Collega van mij heeft een V11 scura gehad. Twee keer stil mee gestaan met versnellingsbakproblemen. Had iets te maken met een soort van paperclip in de bak die eruit was geschoten of zo. In ieder geval een klein euvel wat door de dealer verkeerd was opgelost. Toen het bij de tweede poging wel goed ging, heeft hij de Guzzi maar verkocht. Tot op de dag van vandaag, enkele BMW's en Japanners verder, praat hij nog met weemoed over die Guzzi. Oh ja, hij heeft ook nog een Voxan gehad. Was hij ook heel erg blij mee, maar hij was bang voor toekomstige problemen met onderdelen toen de fabriek ophield te bestaan. Is dat misschien iets voor je?
 
Laatst bewerkt:
Zie net een V7 Stone voor een mooie prijs op MP staan en moest aan je denken. Wel wat boven je budget. maar dat vind ik dus echt een te gekke fiets (qua uiterlijk in ieder geval).

De V7 is zeker een mooie fiets, maar levert te weinig vermogen om aan de eisen van TS te voldoen...
 
Laatst bewerkt:
Goed opgelet JaVaWa ;)

De enige motor die ik na de aanschaf van de volgende aan hou, is mijn CB550. Die is redelijk opgefokt, dus dan ga ik er 0 pk op voorruit. Al zijn die nieuwe retro Guzzi's best wel :9~
 
Collega van mij heeft een V11 scura gehad. Twee keer stil mee gestaan met versnellingsbakproblemen. Had iets te maken met een soort van paperclip in de bak die eruit was geschoten of zo. In ieder geval een klein euvel wat door de dealer verkeerd was opgelost. Toen het bij de tweede poging wel goed ging, heeft hij de Guzzi maar verkocht. Tot op de dag van vandaag, enkele BMW's en Japanners verder, praat hij nog met weemoed over die Guzzi. Oh ja, hij heeft ook nog een Voxan gehad. Was hij ook heel erg blij mee, maar hij was bang voor toekomstige problemen met onderdelen toen de fabriek ophield te bestaan. Is dat misschien iets voor je?

Die ken ik ja, het is de terugstelveer van de schakelas. Maar bij mijn weten geen grote operatie om te vervangen.

Voxan caferacers vindt ik erg leuk ja, maar ze zijn inmiddels niet op elke straathoek te koop en inderdaad, zie maar aan onderdelen te komen als je met pech in het buitenland staat.. :?
 
Dit topic is min of meer gebaseerd op dat probleem. Zie de waarheid maar van de barkruk verhalen te splitsen.. Italianen en Engelsen hebben nog steeds onder velen de reputatie dat ze zo onbetrouwbaar als de pest zijn.

Iemand riep ook ooit zoiets over Harley's, waarna mijn vader en ik vele tienduizenden km's probleemloos HD hebben gereden. Mijn dagelijkse Honda had in diezelfde periode 2 spanningsregelaars opgevreten en bij de woon - werk Japanner er na moest het hele top end bij de 45k uit elkaar vanwege een gare NAKS ;). Ben ik een exemplarisch voorbeeld? Wie weet. Maar ik ben er in ieder geval minder bevooroordeeld van geworden.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van GuzziGate, een pagina terug :P

Om over de Italiaanse en Engelse motorfietsen maar niet te spreken ;)

Een HD is best betrouwbaar, net een aggregaat met een gashendel :+ alleen moet er altijd aan gekloot worden ;)

Maar een leuk topic , met nuttige reacties, nog sorry voor de mijne, ik zal stilletjes volgen verder :)
 
Laatst bewerkt:
Een nine T vind ik echt een hele mooie fiets en dan wel die met spaakwielen, maar die prijs oei oei
 
als je voor 7k een motor gaat kopen zou ik iets nemen wat je echt mooi vind, dat weet je alleen zelf.
wat voor merk dat is en andere denken hoe betrouwbaar dat al dan niet kan zijn zou mij minder interesseren.

ik zou ewan mc gregor nadoen toen hij nog cool(er) was :

http://link.marktplaats.nl/m1080849861
 
Ik ga even iets raars voorstellen. Voldoet niet echt aan je eisen maar is wel een zeldzame doch betrouwbare verschijning: Yamaha SR 400.

Nieuw op te halen bij de dealer voor €6.499,00

Anders zou ik zeggen een XSR900 maar die is weer flink boven budget. :+
Zelfde met de Nine T. M'n pa heeft er een, de rotzak. :') :]

Anyway. Ik ga het wel zien wat je keuze uiteindelijk geworden is. :)
full
 
Jahaa, zo'n SR400 is hartstikke leuk. Maar mijn CB550 cafe racer is leuker. Die motor hou ik, dus het "dikke pret op een bochtig landweggetje" segment is al vertegenwoordigd. Waar zowel de SR als CB frustrerend zijn, is als je even 400km verderop een rondje wil touren. Dan is een zwaardere motor met 100% meer vermogen gewoon lekkerder.
 
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de BMW's uit de R11xxR -serie?
Volgens mij is een Guzzi betrouwbaarder, en veel leuker.
En ja, ik rij momenteel R1100GS, ben absoluut BMW adept en heb een Guzzi V1000SP gehad. In Mechanism zijn schoenen zou ik kijken voor een injectie V1100 sport. De carburateur versie vind ik mooier, maar de injectie is gewoon beter.
 
Die XJR is in een goede kleurstelling echt wel een mooi ding! Dus +1 voor de styling en rijwiel gedeelte. Maar wel heel jammer van én 4 pitter én waterkoeler.


XJR is toch geen waterkoeler.....? Maar wel een 4 pittert...


Mocht het je helpen tussen de oren.......
Geen een motorfiets is een echte waterkoeler maar dan indirect luchtgekoeld. Een scheepsmotor zijn vaak wel echt watergekoeld.......mooie discussie tussen Motorvoertuigentechneut en scheepswerktuigbouwkundige....;-)
 
Laatst bewerkt:
XJR is luchtgekoeld inderdaad.

Met indirect luchtgekoeld bedoel je dat het koelwater door de rijwind gekoeld wordt, en bij een scheepsmotor door zeewater en dus continue koud water binnen krijgt zonder radiateur?
 
Ik was gisteren even bij StarTwin op de koffie en daar hadden ze deze fiets staan:
moto-morini-9-12-14.jpg


Ik kan 9/10 motoren zo onderscheiden maar dit had ik nog nooit gezien. Een Moto Morini 9 1/2.
Binnen je budget O-)
 
Ik kan 9/10 motoren zo onderscheiden

Een Moto Morini 9 1/2

_O-

Wel een vette bike, maar dan zou ik eerder een Cagiga raptor 1000 verkiezen denk ik. Al hoewel, die spaakwielen zijn wel echt :9~ :9~ :9~ . Ik ken deze motor wel trouwens, maar is een ondergeschoven kindje lijkt het.
 
De Morini's schijnen nogal eens motorproblemen te hebben, wel een heel mooie motor inderdaad.
De Raptor is in ieder geval betrouwbaar maar onderdelen buiten het motorblok zijn erg lastig te vinden.
 
XJR is luchtgekoeld inderdaad.

Met indirect luchtgekoeld bedoel je dat het koelwater door de rijwind gekoeld wordt, en bij een scheepsmotor door zeewater en dus continue koud water binnen krijgt zonder radiateur?
ik denk dat het vaarwater door radiateur gaat omdat anders de motor niet op temperatuur komt?
 
ik denk dat het vaarwater door radiateur gaat omdat anders de motor niet op temperatuur komt?


Als je koud water door een radiateur pompt blijft het koud, denk eerder dat er met de doorstroming/liters gespeeld wordt, maar ik zie ook niet elke dag een scheepsmotor dus ik kan er ook helemaal naast zitten ;)
 
Daar ben ik weer. Weinig nieuws m.b.t de grote zoektocht, maar wel wat nieuws geleerd:

De Cagiva raptor 1000 wordt gezien als een nep Ducati, maar blijkt een ontzettend leuke fiets om op te rijden. Nog schokkender... Ik vond de Raptor 650 eigenlijk nog leuker, die maakt écht de puber in mij los. Nadelen zijn de zithouding als je langer dan 185cm bent, de kansloze (alles behalve motorische) onderdelen voorziening, de actieradius van de 1000 en het magere aanbod van niet-dubieuze import exemplaren.

Mijn Guzzi V11 avontuur is helaas niet gelukt, ik zou de enige die ik kon vinden met fatsoenlijke onderhoudshistorie gaan bekijken, maar werd niks omdat er een kaper op de kust was. De rest van de exemplaren zijn allemaal van die "Prrrrima bijgehouden door de oom van de neef van een zwager en die is lid van een Guzzi club.." fietsen. Je voelt al aan je water dat je met €1500,- achterstallige ongein kan beginnen (als je al probleemloos thuis komt) en daar zit ik niet op te wachten.

Mijn zwak voor de Thruxton 900 blijft. Ik kwam er dit weekend een tegen met een set snelle Mikuni carburateurs en TOR uitlaten en daar kreeg ik hartkloppingen van ;) . Hij was alleen niet te koop en zo ja, duur.
 
De enige echte reden om geen Raptor aan te schaffen gaat denk ik ook op voor een Monster. Ik kan me niet voorstellen dat ik het 3 uur, of een dag vol hou op zo'n machine. Een oncomfortabele motor om ff 1 of 2 uurtjes mee over provinciale wegen te blazen heb ik al.

Ik zoek absoluut geen "pluche" tour buffel hoor, maar zelfs op de Guzzi heb ik ondanks de flinke been hoek wel meer ruimte voor mijn lijf dan op de Raptor. Ook de Thruxton (zelfs het oude model met clipons)valt ruimer.
 
De enige echte reden om geen Raptor aan te schaffen gaat denk ik ook op voor een Monster. Ik kan me niet voorstellen dat ik het 3 uur, of een dag vol hou op zo'n machine. Een oncomfortabele motor om ff 1 of 2 uurtjes mee over provinciale wegen te blazen heb ik al.

Ik zoek absoluut geen "pluche" tour buffel hoor, maar zelfs op de Guzzi heb ik ondanks de flinke been hoek wel meer ruimte voor mijn lijf dan op de Raptor. Ook de Thruxton (zelfs het oude model met clipons)valt ruimer.

Ducati ST2? of ST4? of Multistrada DS?
 
Daar was ik mee bezig ja! Maar de V11 is eigenlijk ook de wat betere en in mijn ogen mooiere versie van de 1100 sport.

Duc ST2 en ST4, van een afstand hadden het ook Suzuki's of Hyosung's kunnen zijn. Te veel plastic voor mijn smaak (kunnen heel mooi zijn na een flinke verbouwing, maar ik heb mezelf beloofd daar niet wéér aan te gaan beginnen ;) ).
 
Aprilia(oer)Tuono, Triumph speed triple 955 of 1050 (kwaliteit varieert erg uit eigen ervaring) Suzuki gsx1400

Zijn allemaal leuke fietsen, maar allemaal modern, van die drie is de GSX het meeste "oldskool" en meest geschikt voor toerwerk.

Aprilia oertuono, daar ga je van giegelen, en is zeer betrouwbaar. de Triumph is een alleskunner maar blinkt nergens in uit, en de kwaliteit varieert erg (heb er 3 gehad speed triples) En 2 Aprilia gehad.

Ben zelf richting de 2 meter, en zoiets als een monster of raptor is gewoon te klein voor iemand die lang is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan