Medereiziger gezocht Schotland

Davidgs500

Rookie
20 jan 2014
23
0
Dordrecht
Mijn naam is David, 20 jaar en woon zelf in Dordrecht. Ik ben al eerder actief geweest op dit forum, en lees regelmatig mee. Vooral de reisverslagen zijn leuk om te lezen.

Nu ben ik van plan om in mei ( waarschijnlijk van 2 tot 16 mei) naar Schotland te gaan.
De boot naar Newcastle en vervolgens de westkust afrijden naar het noorden.
Lake District en Skye staan onder andere op het programma.

Overnachten zou veel wildkamperen zijn en een enkele keer een hotel/BB.
Mocht je het leuk vinden om mee te gaan, hoor ik dit graag.
Wel ben ik op zoek naar iemand van mijn leeftijdscategorie ( tussen de 18 en 30)

Groet David
 
Laatst bewerkt:
Heb voor medio april wat geboekt in het Lake District en het Peak District, weekendje toeren, kan niet wachten. Maar Schotland, wauw..... Succes en hopelijk scoor je een reismaatje. En anders ga je toch gewoon lekker alleen? De een duikt in een klooster, ik kruip op mijn motor, fijne bezinningstherapie...:)
 
Heb voor medio april wat geboekt in het Lake District en het Peak District, weekendje toeren, kan niet wachten. Maar Schotland, wauw..... Succes en hopelijk scoor je een reismaatje. En anders ga je toch gewoon lekker alleen? De een duikt in een klooster, ik kruip op mijn motor, fijne bezinningstherapie...:)

Mochten er inderdaad geen vrijwilliger(s) zijn, spring ik inderdaad alleen op de motor en ga ik genieten. Hoe ga je naar de overkant ? Ik zit te denken met de boot vanaf Ijmuiden naar Newcastle maar dat is toch vrij duur.
 
Laatst bewerkt:
Mochten er inderdaad geen vrijwilliger(s) zijn, spring ik inderdaad alleen op de motor en ga ik genieten. Hoe ga je naar de overkant ? Ik zit te denken met de boot vanaf Ijmuiden naar Newcastle maar dat is toch vrij duur.

Je krijgt er wel twee overnachtingen bij. En als je de hut kan delen met een reisgenoot wordt het al snel een stuk goedkoper.... (Bovendien is het de voordeligste manier om in Schotland te komen.)
 
@David
Je moet het niet zien als betutteling, maar omdat je jong bent en dus ook nog niet super veel motorrij ervaring hebt (al kan ik dat natuurlijk niet staven), is het wellicht daarom prettig als je met z'n 2'n bent.
Bij evt. probleem (whatever) weten 2 meer dan 1 en je kunt elkaar bijstaan.
Los van het feit dat het ook gezelliger is (kan zijn ;-) )

In kan sowieso niet mee, want ben dan op weg naar zuid-Frankrijk.

Verder is Schotland een aanrader, kan in mei (maar zelfs zomers) nog behoorlijk fris zijn. Kijk niet raar op als je in de Highlands het ineens maar 5 graden is.
Kortom, bereid je voor op kou en nattigheid!

V.w.b. oversteken - IJmuiden-Newcastle is toch beste optie, want zuiderlijker is wellicht iets goedkoper, maar ben je extra geld kwijt met reizen (en mogelijk extra overnachting)
Helaas kan je alleen een 2 persoon hut selecteren, bij Stena (HvH - Harwich) kan je wel een 1 persoons hut boeken.

Veel plezier alvast (y)
 
Laatst bewerkt:
Als je vanuit IJmuiden/Newcastle gaat probeer dan de code MP15 bij boeken. :Y
Elk jaar kon je via Motoplus korting krijgen op boeken en alhoewel er nog geen aankondiging in Motoplus heeft gestaan zal het dit jaar wel weer zo zijn. })
Vorig jaar was de code MP14 en daarvoor MP13 dus gewoon proberen O-)
Succes Danny :W :]
 
Was graag mee gegaan :Y maar ben bang dat mijn achteropzitdame hier minder blij mee zou zijn aangezien ik dan onze trouwdag zou missen :S succes met zoeken naar een motormaatje!
 
Bedankt voor de reacties en tips mannen! Misschien hou ik nog wel een reisverslagje bij als er mensen zijn dit het leuk vinden om dit te lezen. Neem ook een GoPro mee en een spiegelreflex. Zullen dus veel filmpjes en foto's gemaakt worden :)

Ik denk dat de boot naar Newcastle inderdaad de beste optie is als ik alle mogelijkheden bekijk. Bedankt @ynnad voor de codes.
 
Bedankt voor de reacties en tips mannen! Misschien hou ik nog wel een reisverslagje bij als er mensen zijn dit het leuk vinden om dit te lezen. Neem ook een GoPro mee en een spiegelreflex. Zullen dus veel filmpjes en foto's gemaakt worden :)

Ik denk dat de boot naar Newcastle inderdaad de beste optie is als ik alle mogelijkheden bekijk. Bedankt @ynnad voor de codes.


IJmuiden - Newcastle met de boot is te doen. Heb je inderdaad twee overnachtingen cadeau, dus bij aankomst kun je uitgerust (als het goed is) meteen een hele dag sturen. En alleen of met iemand samen, dat is helemaal persoonlijk natuurlijk. I.i.g veel succes en ik ben benieuwd naar de verhalen.
 
mocht je plannen naar het oosten hebben. 1mei is het m-f testweekend. daarna 3 dagen werken en 7 mei knal ik naar polen voor de IZI meeting. om via overal en nergens donderdags in duitsland aan te komen voor de Hubb meeting. om daarna weer een paar dagen thuis te zijn om daarna aan paris-dunkerque mee te doen.
 
mocht je plannen naar het oosten hebben. 1mei is het m-f testweekend. daarna 3 dagen werken en 7 mei knal ik naar polen voor de IZI meeting. om via overal en nergens donderdags in duitsland aan te komen voor de Hubb meeting. om daarna weer een paar dagen thuis te zijn om daarna aan paris-dunkerque mee te doen.


Jij pakt het goed aan :] Respect :Y
 
Mooi hoor. Werkt wel inspirerend trouwens.... Ben bezig met een extreem weekendje plannen. In een dag van Zwolle naar Menton (tolwegen vermijden), dus 17,5 uur rijden. Dan vroeg het bed in, dag erop grootste deel RDGA omhoog. Dag drie de rest en weer via Zwitserland en Duitsland weer terug. Heb al wel 16,5 uur gereden en ging goed. Maar nog tips? Deed dit vroeger op de brommer ook al trouwens, maar niemand wilde mee... Zeldzaam virus misschien?
 
Maar weer ontopic: wat is een gemiddelde snelheid/gemiddelde afstand die je haalt in Schotland. Al lezende begrijp ik dat je het 'tempotoeren' wel kan vergeten (nattigheid, wildroosters, schapenkeutels)?
 
Mooi hoor. Werkt wel inspirerend trouwens.... Ben bezig met een extreem weekendje plannen. In een dag van Zwolle naar Menton (tolwegen vermijden), dus 17,5 uur rijden. Dan vroeg het bed in, dag erop grootste deel RDGA omhoog. Dag drie de rest en weer via Zwitserland en Duitsland weer terug. Heb al wel 16,5 uur gereden en ging goed. Maar nog tips? Deed dit vroeger op de brommer ook al trouwens, maar niemand wilde mee... Zeldzaam virus misschien?
heel vreemd virus *D maar dat zijn mooie plannen. zelf heb ik een camelbak mee om onderweg te drinken. dan heb je minder last van kramp. en wat te vreten in de tanktas. en lekker veel posities op je motor leren kennen zodat je af en toe kan verzitten. of staand rijden.
 
Maar weer ontopic: wat is een gemiddelde snelheid/gemiddelde afstand die je haalt in Schotland. Al lezende begrijp ik dat je het 'tempotoeren' wel kan vergeten (nattigheid, wildroosters, schapenkeutels)?

Daar zal je nooit een zinnig antwoord op krijgen. Er zijn hele goede snelwegen waar je flink kan doorrijden. Maar op single track roads waar er steeds parkeerhaven zijn om tegenliggers er langs te laten zal het veel minder opschieten.
 
Daar zal je nooit een zinnig antwoord op krijgen. Er zijn hele goede snelwegen waar je flink kan doorrijden. Maar op single track roads waar er steeds parkeerhaven zijn om tegenliggers er langs te laten zal het veel minder opschieten.
en dan nog de tussenstops. ga je ieder kwartier foto's maken en roken wat drinken en andere dingen. of stap je pas af bij het tankstation als je tank weer opdroogt. :+

er zijn veel variabelen. de een haalt 33km/u gemiddeld over een bergpas en andere 50 en weer een ander 20.
 
Okay, snelwegen zijn meer een noodzakelijk kwaad, die ik gebruik om even tempo te maken. Vaak wanneer het nog donker is. Maar in Engeland ruim plannen dus. En uiteraard genieten, maar dan wel rijdend voor mij..:)
 
Als je vanuit IJmuiden/Newcastle gaat probeer dan de code MP15 bij boeken. :Y
Elk jaar kon je via Motoplus korting krijgen op boeken en alhoewel er nog geen aankondiging in Motoplus heeft gestaan zal het dit jaar wel weer zo zijn. })
Vorig jaar was de code MP14 en daarvoor MP13 dus gewoon proberen O-)
Succes Danny :W :]
Geldt dit jaar niet. Contact gehad met Promotor en ze kunnen dit jaar geen aanbieding doen. Op de site van Promotor staat wel iets, maar dat is gewoon de 15% vroegboekkorting van DFDS zelf. Ik krijg 1 of ander lulverhaal dat stunten met ferries niet meer mag, iets met biologische olie, accijnzen... :X

Edit: shit, gaat om MotoPlus dus. Gisteren zonder korting geboekt en scheelt me 50 euro, 25 per persoon
 
Laatst bewerkt:
Geldt dit jaar niet. Contact gehad met Promotor en ze kunnen dit jaar geen aanbieding doen. Op de site van Promotor staat wel iets, maar dat is gewoon de 15% vroegboekkorting van DFDS zelf. Ik krijg 1 of ander lulverhaal dat stunten met ferries niet meer mag, iets met biologische olie, accijnzen... :X

Edit: shit, gaat om MotoPlus dus. Gisteren zonder korting geboekt en scheelt me 80 euro :(
80 _O- had de 125 euro korting op een retourtje _O- maar zou dan alsnog 250 euro kwijt zijn voor de overtocht. en de tijden stonden mij niet aan. en dan werd het alweer een duur motor weekendje _O-
 
Laatst bewerkt:
Vaar nu voor 215 euro met 1x ontbijt heen en weer. Was vorig jaar 150. De MP15 code scheelt wel iets, 24 euro per persoon op mijn data :P Had niet goed gekeken. Maar ach, helaas.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan