Medische keuring KNMV licentie

Robbert748

MF'er
25 mei 2004
77
0
Den Haag
Kan iemand mij vertellen wat er allemaal wordt gekeurd tijdens de medische keuring nodig voor je B-licentie. Ik heb nl. 8 maanden geleden mijn scheen en kuitbeen gebroken met een motorongeluk en ben daarvan herstellende. Ik kan lopen maar bijv. rennen of springen gaat niet. Is dit een probleem tijdens de keuring? Ook slik ik nog medicijnen, waarvan mijn anastacist zegt dat ik er mee mag auto rijden en motor rijden, maar is de keuring zo streng dat ik hierdoor niet door de keuring kom.

Wanneer heb ik de keuring nodig tijdens de cursus of pas als ik de licentie aanvraag?

thanx alvast
 
Kan iemand mij vertellen wat er allemaal wordt gekeurd tijdens de medische keuring nodig voor je B-licentie. Ik heb nl. 8 maanden geleden mijn scheen en kuitbeen gebroken met een motorongeluk en ben daarvan herstellende. Ik kan lopen maar bijv. rennen of springen gaat niet. Is dit een probleem tijdens de keuring? Ook slik ik nog medicijnen, waarvan mijn anastacist zegt dat ik er mee mag auto rijden en motor rijden, maar is de keuring zo streng dat ik hierdoor niet door de keuring kom.

Wanneer heb ik de keuring nodig tijdens de cursus of pas als ik de licentie aanvraag?

thanx alvast

Valt wel mee.... vragenlijst invullen, bloedruk- en hartslagmeting, ogen en gehoortest, urinetest, algehele beweeglijkheid (gewrichten) en reflectietest (hamertjetik).

De keuring moet je hebben voor de licentieaanvraag, maar aangezien je de cursus en licentie tegelijk aanvraagt, moet de uitslag in het bezit zijn van de KNMV voordat je examen doet.
 
Hans heeft de keuringseisen idd aardig opgesomd, als ik je nog een tip mag geven zou ik naar een specifieke KNMV-keuringsarts gaan i.p.v. een gewone die geen affiniteit met de motorsport heeft.
Deze staan in ieder geval vermeld in de Sport-brochure van de KNMV en denk ook wel op de site :?
Dat kan soms net de doorslag geven, zij kunnen jou beter be-oordelen op je geschiktheid om te racen als iemand die nog nooit op of bij een motor gestaan heeft en niet weet wat het van je lichaam vraagt.

Ik heb zelf 2 jaar geleden vrijwillig de keuring gedaan (is niet nodig voor ZAC) bij een KNMV-keuringsarts omdat ik bijna de helft van de gezondheidsvragen op het KNMV-licentie aanvraagformulier met JA heb beantwoord en toch een eerlijke kans wou op het verkrijgen van de licentie.
Ik had natuurlijk ook overal NEE in kunnen vullen maar had geen zin in gezeik achteraf als er iets gebeurd.
Ondanks mijn reuma toch al 2 jaar lekker kunnen :] in de ZAC *D

Succes met de keuring !
 
Terug
Bovenaan Onderaan