mee eens of niet: motorrijders rijden beter

Motor rijders rijden beter!

  • Mee Eens

    Stemmen: 73 81,1%
  • Niet mee eens

    Stemmen: 17 18,9%

  • Totaal aantal stemmers
    90

ro1710

Die hard MF'er
26 sep 2004
682
0
Ik wil eigenlijk een Poll aanmaken, echter zie ik geen tool rechtsonderin zoals beschreven in forum fag.

De stelling is namelijk: Motorrijders rijden beter automobilisten in het verkeer.
Je bent het er mee eens of niet!

Laat mij je ff op weg helpen een mening in te duwen...

Als motorrijder wordt je al in een vroeg stadium geleerd (tijdens motorrijlessen) goed in het verkeer te bewegen. Zorg voor je eigen veiligheid of course ...daar waar je je motor steeds op de weg plaatst, maar ook zodat het overige verkeer met name automobilisten gewoon door kunnen rijden en dus de doorstroming van het overige verkeer kan blijven gaan. Je moet hen continu in het zicht blijven en duidelijk maken dat je aanwezig bent. Een doorsnee automobilist houd namelijk geen rekening met motorrijders. Zij switchen als voorbeeld gemakkelijk in de file van rijbaan, zonder vaak natedenken en uittekijken voor toegemoet komende motorrijders. Ook het plaatsen van hun autootje gaat gewoon zo op de weg zonder rekening te houden met doorstroming ander verkeer. (de gedachten:Als ik maar goed sta voormezelf)

Motorrijders zijn bewuster met het verkeer bezig dan autorijders, daarnaast hebben motorrijders meer verkeersinzicht en rijden ze over het algemeen ook op een degelijke fiets. (lampen dus het meestal wel en het voertuig is in orde) Automobilisten daarintegen blijven gewoon doorrijden ook al doen hun lichten bijvoorbeeld het niet eens.

Nee, motorrijders op uitzonderingen na....rijden en gedragen zich beter op de weg dan automobilisten.

Roept u maar!
 
nu zie je wel de optie poll aanmaken 8-)

btw.. niet zo schreeuwen in je topictitel :P
 
Het hapert her en der in mijn tekst....beetje te snel getypt denk ik.
 
ja en nee.


De ene wel, de andere niet.
Zowel motorrijders als automobilisten.

hoe het gemiddelde ligt over all rijders?

Hmmm... hoeveel motorrijders rijden ook auto??
Ik in iedergeval wel. Waar tel je die bij?

Ik rij met me verstand, maar doe ook regelmatig dingen die voor mij kunnen, maar voor de andere weggebruikers als domme acties eruit zien. Zowel met me motor als met me auto.
 
Niet helemaal mee eens. Ik denk wel dat motorrijders een beter verkeersinzicht hebben en weten hoe ze zich veiliger moeten gedragen op de weg. Motorrijders rijden beter op het moment dat ze zich aan de regels houden maar de meeste motorrijders (inclusief mezelf) houden zich op de motor minder aan de regels dan in een auto. Nu is dit vanwege het vermogen en wendbaarheid ook lastiger voor een motorrijder.

Groet, Dolf
 
op de motor vaak wel, maar ik heb `s winters wel eens het idee dat iedereen in auto vergeten is wat een motor is.
 
In de auto ben ik juist rustig sinds ik motorrijd.. op de motor leef ik me ui }) koekblik is toch zo saai als wat en al helemaal in een 2L diesel zonder turbo, dus cruise ik lekker rustig.

Als ik wil blaaazeeeej en me uit wil leven pak ik het soessie lekker :]
 
Ik rij ook auto, maar de stelling luidt:

Motor rijders rijden beter dan automobilisten. Het gaat ff over in zijn algemeenheid. Tuurlijk zit je in je auto anders dan op de motor, dat heb ik ook.

Bekijk het vanuit zijn algemeenheid en licht het vanuit daaruit toe.

Geef aan waarom je op welk vlak het wel of niet mee eens bent en maak een keuze als je dus mot kiezen hieruit.
 
Zeker niet per definitie! Ik zie wel eens motorrijders waarvan ik denk dat ze hun rijbewijs bij een pakje boter gekregen hebben :X
 
[me]smitjr rijdt juist motor omdat hij niet kan autorijden...(maar wel een rijbewijs gekregen :? ...)[/me]
 
...Zij switchen als voorbeeld gemakkelijk in de file van rijbaan, zonder vaak natedenken en uittekijken voor tegemoet komende motorrijders.

vreemd...maar ik houd in de file ook geen rekening met tegemoetkomend verkeer :?
 
hhahaha, idd ...je weet wat ik bedoel met in de file staan....De meeste automobilisten kijken echt niet in hun spiegeltje wat er allemaal achter hen gebeurd.
 
hhahaha, idd ...je weet wat ik bedoel met in de file staan....De meeste automobilisten kijken echt niet in hun spiegeltje wat er allemaal achter hen gebeurd.

ik heb hem door. Als je in de spiegel kijkt lijkt het idd op tegemoetkomend verkeer :+
 
Denk dat het niet echt uitmaakt, iemand die alleen zijn motorrijbewijs heeft zal niet veel beter rijden, net zoals iemand die alleen zijn autorijbewijs heeft.

Het gaat erom dat je ervaring met allebei hebt, zodat je je meer kan verplaatsen in de situatie van de ander.

Dus ik heb niet gestemd. :)
 
Ervaren motor rijders kunnen beter rijden dan blikkers ja.

Beginnende motor rijders hebben vaak last van poser aanvallen en doen daarom vaak onverantwoorde dingen ;)

Wat me wel opvalt is dat (onervaren)motor rijders altijd vooraan aan het licht willen 'kruipen' ook al laat de situatie dat niet toe op dat moment..

Ik ben van het type "passieve poser", als ik met mn makker ga rijden maakt hij lawaai en show en zwaai ik naar de meiden :+

ff turg on-topic: Wat ik zelf merk als ik met de auto rij dat ik minder concentratie heb dan als ik met de motor rij. Ik voel mij ook dicker bij het gele gebeuren op mn motor. Daardoor voel ik mij veiliger op mn motor dan in een auto...
 
ik denk niet dat het zo zwart op wit is, heb je weleens gezien wat een gekken er op soms motoren rondrijden :X er rijden zat mensen op een motor die totaal geen verkeersinzicht hebben.
wel zijn autorijdende motorrijders zich denk ik meer bewust van het feit dat er meer op weg rijdt dan alleen auto's (motoren vooral). een ongeluk waarbij de automobilist zegt van 'ik heb die motor nooit zien aankomen' of 'ik dacht dat ie niet zo hard ging' zul je minder vaak zien denk ik als degene in de auto zelf ook motorrijdt en zich er dus meer bewust van is.
 
Ik denk dat ik het eerste jaar / de eerste twee jaar net als de meeste gewoon lekker heb lopen kloten in de auto. Enerzijds een voordeel net je rijbewijs je kijkt nog goed. Anderzijds heb je nog te weinig inzicht om situaties goed te kunnen inschatten.

Met de auto een vervolg rijopleiding gehad (soort VRO) van twee weken. En dan denk je dat je al die jaren alles zag. Nou mooi niet. Kijk maar hoeveel onderbordjes jij nog weet als je er voor bij bent :) . Kijken en WAARNEMEN kan routine worden moet alleen op getraind worden.

Pas dit jaar mijn motorrijbewijs gehaald. Alle onderdelen in 1 keer gehaald. Maar ik denk dat het goed ging omdat ik goed keek (een van de belangrijkste dingen toch ?) en dat heb ik geleerd in de auto.

Ik denk dat de meeste motorrijders beter kijken inderdaad. Puur omdat ze zich op een zwakker voertuig bevinden dan automobilisten.

Maar of je nou kan zeggen dat motorrijders per definitie beter rijden.... denk het niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan