mee of tegen?

Tjeeke

MF'er
30 sep 2003
189
0
Tilburg
Ik wil as weekend voor het eerst met mijn vriendin achterop gaan motorrijden.
Waar moet ik en mijn vriendin op letten?
Moeten we nou in de bocht meehangen of nou net niet.
Tijdens mijn lessen is geleerd dat je moet tegenhangen, maar volgens mij ben ik de enige die dat doet tijdens bijv. een tourrit.

Wie kan me helpen!!!
 
Hoi,

zorg ervoor dat je vriending goed tegen jou aanzit en haar armen om jou heen hebt. Hierdoor zorg je ervoor dat je zegmaar een persoon wordt. Dat rijdt het makkelijkst. Na een tijdje achterop gezeten te hebben krijgt ze vanzelf door hoe het werkt. Later kan ze dan misschien af en toe wat losser gaan zitten zeker tijdens tourritten. Let er wel op dat als jij flink gaat gasgeven dat ze haar armen om jou heen heeft anders is de kans groot dat ze eraf valt.
 
Ik wil as weekend voor het eerst met mijn vriendin achterop gaan motorrijden.
Waar moet ik en mijn vriendin op letten?
Moeten we nou in de bocht meehangen of nou net niet.
Tijdens mijn lessen is geleerd dat je moet tegenhangen, maar volgens mij ben ik de enige die dat doet tijdens bijv. een tourrit.

Wie kan me helpen!!!


Gewoon blijven zitten
 
wat ze ook doet. iig niet gaan tegenhangen. dat is nogal irritant. jij stuurt een bocht in en zij gaat proberen de motor weer rechtop te 'duwen'. dan moet jij weer meer kracht zetten om de motor weer plat te leggen zodat je de bocht haalt.

ze moet gewoon blijven zitten en jou goed vasthouden (beweegt ze automatisch met jou mee)

veel plezier.
 
Hoi,

zorg ervoor dat je vriending goed tegen jou aanzit en haar armen om jou heen hebt. Hierdoor zorg je ervoor dat je zegmaar een persoon wordt. Dat rijdt het makkelijkst. Na een tijdje achterop gezeten te hebben krijgt ze vanzelf door hoe het werkt. Later kan ze dan misschien af en toe wat losser gaan zitten zeker tijdens tourritten. Let er wel op dat als jij flink gaat gasgeven dat ze haar armen om jou heen heeft anders is de kans groot dat ze eraf valt.
:^ Ze moet gewoon als een rugzakje aan je vast plakken, en dus gewoon jouw bewegingen volgen; dat rijdt echt super. Ook op lange rechte stukken graag contact houden, want anders moet je steeds voelen of ze er nog wel op zit :z
 
:^ Ze moet gewoon als een rugzakje aan je vast plakken, en dus gewoon jouw bewegingen volgen; dat rijdt echt super. Ook op lange rechte stukken graag contact houden, want anders moet je steeds voelen of ze er nog wel op zit :z

Zeg gewoon dat ze je altijd lekker stevig vast moet houden. Zou ik niet erg vinden..... ;)
 
Wie heeft jou dan "wijs"gemaakt dat je duo moet tegenhangen???? Volgens moet die persoon "wijs"gemaakt worden want dat is toch wel het stomste wat je kan doen als duo-passagier.
Tegenhangen doe je alleen als je speciale verrichtingen doet zoals achtje draaien of straatje keren.
Het is ook niet echt tegenhangen, meer dat je zelf je lichaam recht houdt en de motor onder je wegduwt als het ware.
 
Terug
Bovenaan Onderaan