meekleurend pinlock

martin72

Die hard MF'er
18 apr 2013
328
15
westmaas
wie heeft er een meekleurend pinlock vizier in zijn helm en een zonnevizier.

wat zijn de ervaringen die je er mee hebt.
 
Ben niet volledig mee.
Ik heb een neerklapbaar zonnevizier, een transparante pinlock en transparant vizier.

Bedoel je dan pinlock in gekleurde plastiek? bestaat dat?
 
Ik heb een donker vizier met een transparante pinlock. Heb nog een geïntegreerd zonnevizier, maar die is overbodig met een donker vizier.

Ik weet alleen niet of dit ook het geval is met een donkere pinlock en een transparant vizier, maar misschien weet iemand anders daar het antwoord op!
 
Ik heb een helder vizier en een oranje pinlock.

ziet er niet uit maar bij volle zon goed zicht en s'nachts ook nog voldoende.
Dus ik laat m lekker zitten.
 
Ik heb een donker pinlock. Werkt prima alleen s'avonds wat lastig.

Echter bewust gekozen voor een donker pinlock en niet een donker vizier zodat ik deze in geval van nood s'avonds er uit kan halen en niet met open vizier hoef te rijden.

Echter vooralsnog enkel met open vizier gereden maar dit zal na het eerste vliegje in mijn oog gauw afgelopen zijn. -O-
 
Laatst bewerkt:
De vraag is wie een meekleurende pinlock heeft + een zonnevizier. En wat daarvan de ervaringen zijn.

Niet de andere opties.
 
De vraag is wie een meekleurende pinlock heeft + een zonnevizier. En wat daarvan de ervaringen zijn.

Niet de andere opties.

Wellicht heeft de TS niet over andere opties nagedacht en hebben wij hem nu op goede ideeën gebracht :9
 
Ik heb een pinlock die donkerder wordt naarmate het lichter wordt. Erg tevreden mee. Als je een tunnel in rijdt is de Pinlock meteen weer lichter. Dit in combinatie met een gewoon helder vizier. Vroeger altijd zonnebril op maar nu niet meer nodig.
 
Ik heb een meekleurend pinlock in mijn Shoei XR1100, maar ik moet zeggen dat ik niet 100% tevreden ben. Opzich is het best handig, en werkt het best okay, maar voor mij wordt hij gewoon niet donker genoeg. Als je in de volle zon rijdt dringt er toch nog teveel licht door, waardoor je eigenlijk alsnog met een zonnebril wilt gaan rijden.
Om die reden heb ik nog een CW-1 Dark Smoke vizier gekocht, zonder meekleurend pinlock. Zo kan ik die Dark Smoke gebruiken bij echt lekker weer, en die andere voor alle andere dingen.
 
sorry zal het wat duidelijker maken, heb een nieuwe helm met een helder vizier en ingebouwd zonnevizier, nu zijn er van pinlock lenzen die je achter je heldere vizier kan doen die dan meekleurt als de zon feller gaat schijnen, mijn vraag is word dat niet te donker als je een pinlock hebt die mee kleurt en ook nog je zonnevizier erbij
 
Ik heb een meekleurend pinlock in mijn Shoei XR1100, maar ik moet zeggen dat ik niet 100% tevreden ben. Opzich is het best handig, en werkt het best okay, maar voor mij wordt hij gewoon niet donker genoeg. Als je in de volle zon rijdt dringt er toch nog teveel licht door, waardoor je eigenlijk alsnog met een zonnebril wilt gaan rijden.
Om die reden heb ik nog een CW-1 Dark Smoke vizier gekocht, zonder meekleurend pinlock. Zo kan ik die Dark Smoke gebruiken bij echt lekker weer, en die andere voor alle andere dingen.

ohh dus zo donker word hij niet
 
Ik heb geprobeerd om deze aan te schaffen voor mijn helm, een SHARK Race-R PRO. Op de website kan ik geen meekleurende pin lock hiervoor vinden. Bij de dealer wisten ze te vertellen dat deze niet voor mijn helm beschikbaar zou komen. Jammer, want het lijkt wel wel ideaal. Ben benieuwd hoe de ervaringen zijn.
 
Meekleurende pinlock werkt wel een beetje. Reageert op UV licht natuurlijk en veel vizieren houden dat al gedeeltelijk tegen.
 
Is het niet zo dat je met vele van die getinte of Uv-reactieve visieren volgens de fabrikant niet in het donker kunt rijden?
 
Heb zelf ook een meekleurend pinlock, ik vind het perfect. Zoals eerder vermeld wordt het niet heel donker, maar toch scheelt het aanzienlijk. In het donker kun je er ook nog redelijk mee rijden. Beter dan met een donker vizier in ieder geval :+
 
Is het niet zo dat je met vele van die getinte of Uv-reactieve visieren volgens de fabrikant niet in het donker kunt rijden?
Staat niks over op de site van Pinlock trouwens... Kan me ook niet voorstellen, in het donker is hij totaal niet donkerder dan welk helder vizier dan ook
 
Ik heb een meekleurend pinlock in mijn Shoei XR1100, maar ik moet zeggen dat ik niet 100% tevreden ben. Opzich is het best handig, en werkt het best okay, maar voor mij wordt hij gewoon niet donker genoeg. Als je in de volle zon rijdt dringt er toch nog teveel licht door, waardoor je eigenlijk alsnog met een zonnebril wilt gaan rijden.
Om die reden heb ik nog een CW-1 Dark Smoke vizier gekocht, zonder meekleurend pinlock. Zo kan ik die Dark Smoke gebruiken bij echt lekker weer, en die andere voor alle andere dingen.

Dan moet je eens terug gaan waar je het ding gekocht hebt want op Shoei werkt het verkleurend Pinlock niet. Shoei helmen hebben namelijk UV werende vizieren.
Dit is mij zelf getoond in de winkel waar ze de pinlocks verkochten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er al een paar jaar eentje, werkt best goed, al heeft mijn spiegelend vizier al 50% UV blocking. Dus hij gaat niet HELEMAAL naar het donkere.
 
Dan moet je eens terug gaan waar je het ding gekocht hebt want op Shoei werkt het verkleurend Pinlock niet. Shoei helmen hebben namelijk UV werende vizieren.
Dit is mij zelf getoond in de winkel waar ze de pinlocks verkochten.
Kom je nu mee :P Ik heb dat ding al anderhalf jaar ofzo B|
 
Ik zeg vooral doen!

Zelfs op een transparant pinlock vizier staat een notitie van de fabrikant dat je deze in het donker moet verwijderen.

Het type pinlock wat TS zoekt verkleurt door UV straling. Indien je vizier al voorzien is van een UV filter zal de pinlock dus niet of minder verkleuren.
 
Staat niks over op de site van Pinlock trouwens... Kan me ook niet voorstellen, in het donker is hij totaal niet donkerder dan welk helder vizier dan ook

Zal dan wel een aansprakelijkheidsding zijn voor die leuke Amerikanen die moeite hebben met zichzelf de schuld te geven. Stond er bij mijn heldere pin-lock giga groot op de sticker, "For daytime use only".
 
Terug
Bovenaan Onderaan