Meenemen schadevrije jaren motorverzekering naar auto?

7 apr 2010
115
0
Dit is misschien een vreemde vraag voor een motorforum maar ik denk dat hier toch de mensen zitten die hier iets over kunnen zeggen.

Ik heb drie schadevrije jaren met mijn motor inmiddels, en binnenkort koop ik een auto (Opel Vectra C 1.8XEL voor als die info nodig is).

Kan ik de schadevrije jaren van de motor 'meenemen' naar de auto? Ik blijf vanzelfsprekend wel motorrijden. :)
 
Ik heb ook mn schadevrije jaren van de motor overgenomen naar mn autoverzekering (bij een andere maatschappij). Dus dat kan gewoon.
 
Dit is misschien een vreemde vraag voor een motorforum maar ik denk dat hier toch de mensen zitten die hier iets over kunnen zeggen.

Ik heb drie schadevrije jaren met mijn motor inmiddels, en binnenkort koop ik een auto (Opel Vectra C 1.8XEL voor als die info nodig is).

Kan ik de schadevrije jaren van de motor 'meenemen' naar de auto? Ik blijf vanzelfsprekend wel motorrijden. :)

Moet geen probleem zijn, heb ik ook gedaan dat ik een auto kocht.
 
Meenemen is trouwens niet de juiste term. Je houdt namelijk je schadevrije jaren op je motor, en de verzekeraar zorgt in het systeem ervoor dat je net zoveel 'kortingspercentage' hebt als bij je motor. Je begint dus ook bij 0 schadevrije jaren op je auto.

Overigens is er maar één juist antwoord: bel even met je verzekeraar. :)
 
Laatst bewerkt:
verzekert je huidige verzekeraar ook auto? Ik had namelijk het probleem dat ik al mijn schadevrije jaren op mijn motor had zitten, verzekert bij enra en die verzekeren geen auto's.

Toen ik de overstap maakte van een leaseauto naar een eigen auto heb ik mijn motor bij de enra weg moeten halen om van die schadevrije jaren te kunnen profiteren
 
Bij het aanvragen van een autoverzekering via internet heb ik aangegeven dat ik 1 schadevrij jaar had opgebouwd. Bij controle in het (ROY-)systeem bleek dat dit niet terug te vinden was. Na een telefoontje met de verzekeringsmaatschappij waarbij ik de situatie uitgelegd had deden ze verder niet moeilijk en kreeg ik de korting.
 
Meenemen is trouwens niet de juiste term. Je houdt namelijk je schadevrije jaren op je motor, en de verzekeraar zorgt in het systeem ervoor dat je net zoveel 'kortingspercentage' hebt als bij je motor. Je begint dus ook bij 0 schadevrije jaren op je auto.

Overigens is er maar één juist antwoord: bel even met je verzekeraar. :)
:^ precies zo is het me verzekeraar heeft het me pas nog uitgelegd :Y
 
Bij de Unive was dat geen enkel probleem aantal jaar geleden.

nog steeds niet. motor moet wel binnen 6 maanden OOK bij Unive verzekert worden.

Bij de witte kan het ook (Tevens yamaha motorverzekeringen)

enneuh:
Meenemen is trouwens niet de juiste term. Je houdt namelijk je schadevrije jaren op je motor, en de verzekeraar zorgt in het systeem ervoor dat je net zoveel 'kortingspercentage' hebt als bij je motor. Je begint dus ook bij 0 schadevrije jaren op je auto.

Overigens is er maar één juist antwoord: bel even met je verzekeraar. :)

:^
en
:^
 
Meenemen is trouwens niet de juiste term. Je houdt namelijk je schadevrije jaren op je motor, en de verzekeraar zorgt in het systeem ervoor dat je net zoveel 'kortingspercentage' hebt als bij je motor. Je begint dus ook bij 0 schadevrije jaren op je auto.

Overigens is er maar één juist antwoord: bel even met je verzekeraar. :)

Juist pas daar mee op! Dat is mij niet verteld bij het afsluiten, dus ik dacht ik zit op dezelfde schade vrije jaren als bij de motor. Totdat ik na een jaar door een fout een 50/50 aanrijding krijg. Als ik navraag doe bij de Unive en denk op -1 te staan, klopt dat voor hun systeem. Maar als ik weg wilde gaan stond ik op -4.. :') Met andere worden je bent nog sowieso voor 4 jaar verzekerd bij de Unive. Als ik dat van te voren had geweten had ik dat niet gedaan.
Let daarom bij je nieuwe verzekering ook even op de no-claim, gaat die eraan na een aanrijding of niet? Nieuwe maatschappijen als ditzo en inshared e.d. gaat je no-claim er niet aan! en zak je daarom niet in schadevrije jaren maar je bouwt ze wel op.
 
Nieuwe maatschappijen als ditzo en inshared e.d. gaat je no-claim er niet aan! en zak je daarom niet in schadevrije jaren maar je bouwt ze wel op.

je zit toch niet voor niets bij een verzekeringsmaatschappij? Hop jij ieder jaar dan?
En op dat 'starttarrief' begin je altijd, alleen betaal je minder, dus ik snap je punt niet helemaal.
Ik heb overigens een noclaim beschermer en heb daar dus geen last van.

Let ook even op bij inshared, de 'gelijkheidsverzekeringsmaatschappij' neemt geen mensen aan onder de 25....
 
Terug
Bovenaan Onderaan